#1
Hallo heb een vaporizer gekocht wolkenkraft ÄRiS als ik het gebruik op 221 graden met hasj gaat het niet wiet wel geen probleem doe ik iets verkeerd?
Misschien smelt de hasj waardoor het hitte element niet goed zijn werk kan doen? Of er daardoor te weinig zuurstof bij komt?Hallo heb een vaporizer gekocht wolkenkraft ÄRiS als ik het gebruik op 221 graden met hasj gaat het niet wiet wel geen probleem doe ik iets verkeerd?
Née de hasj smelt niet dat is het probleem.Misschien smelt de hasj waardoor het hitte element niet goed zijn werk kan doen? Of er daardoor te weinig zuurstof bij komt?
Ja goede vaporizer speciaal voor hasj en concentraten maar mijn hasj smelt niet heb Haze limoen hasj.Je hebt normaal wel een goeie vaporizer voor hasj
Denk het ook moet zachte hasj zijn denk ik.Heb je het gekocht bij een fysieke winkel?
Ik zou dan gewoon even bellen, het uitleggen en even langsgaan. ik verwacht wel dat een coffeeshop hier serieus wat mee doet.
Als het geen fysieke winkel is kan je ook bellen. Als het een vaporizer speciaal voor hasj is zoals jij schrijft. En wellicht heb je niet de juiste hasj, dat heb ik ook weleens meegemaakt.
Denk het ook moet zachte hasj zijn denk ik.
Betere hasj kopen, dat maakt veel verschil.Née de hasj smelt niet dat is het probleem.
drugsforum.nl
Er zijn een aantal redenen voor dat hasj goedkoper of even duur is:Wat mij altijd al heeft verbaasd is dan ook waarom hasj meestal evenveel kost als wiet (kan geen prijzen noemen natuurlijk) wanneer mensen beweren dat hasj wiet is min het plantenmateriaal.
En nog even hierover: de meeste Marokkaanse hasj valt eigenlijk al af omdat daar stuifmeel en andere zaken in zitten wat een flinke aanslag achterlaat. Ik probeer zelf meestal goeie charas te vinden, maar dat is nogal een opgaaf. En zijn maar enkele shops in Nederland die het af en toe hebben. En dan moet je echt kopen wat er te kopen valt want voordat je het weet is het op.Betere hasj kopen, dat maakt veel verschil.
Wat is charas precies en hoe kan het dat er zoveel verschil zit in hasj? Dacht dat het gewoon allemaal was gemaakt van pollen van wietplanten.En nog even hierover: de meeste Marokkaanse hasj valt eigenlijk al af omdat daar stuifmeel en andere zaken in zitten wat een flinke aanslag achterlaat. Ik probeer zelf meestal goeie charas te vinden, maar dat is nogal een opgaaf. En zijn maar enkele shops in Nederland die het af en toe hebben. En dan moet je echt kopen wat er te kopen valt want voordat je het weet is het op.
Sommige shops verkopen olieachtige hasj die haast op hasjolie lijkt. Hoe plakkeriger hoe beter zeg maar.
Charas is handgerolde hasj (meestal uit India, maar soms ook uit Nepal of Pakistan).Wat is charas precies en hoe kan het dat er zoveel verschil zit in hasj? Dacht dat het gewoon allemaal was gemaakt van pollen van wietplanten.
Wat mij altijd al heeft verbaasd is dan ook waarom hasj meestal evenveel kost als wiet (kan geen prijzen noemen natuurlijk) wanneer mensen beweren dat hasj wiet is min het plantenmateriaal.
Dankjewel voor de uitleg! Dit maakt het inderdaad heel duidelijk. Ben al vaak in Marokko geweest en hasj kost daar inderdaad geen fluit. Alleen niet het lef gehad om het te proberen sinds ik geen tolerantie had destijds en nogal wat verhalen las over hoe je maar beter rustig kon opbouwen. Zelfs met hasj van hier krijg ik soms serieuze paniekaanvallen als ik te veel op heb met onregelmatig gebruik.Er zijn een aantal redenen voor dat hasj goedkoper of even duur is:
Hasj wordt gemaakt in lagelonenlanden. Er zijn geen energieslurpende lampen voor nodig, en vaak wordt er ook geen gebruik gemaakt van gefeminiseerde zaden (hoewel dat in Marokko nu aan het veranderen is).
Eigenlijk moet je hasj zien als een manier om van een inferieure grondstof een ambachtelijke grondstof te maken. Hasj is daardoor veel goedkoper, omdat de teelt van de planten niet zoveel geld kost. Ze werken met enorme velden tegelijkertijd die in één keer geoogst worden en dan in een grote batch tot hasj verwerkt.
Wel kost het smokkelen natuurlijk heel veel geld. Iedereen in het netwerk wil zijn winst zien verdubbelen. Daarom kom je onderaan de streep op ongeveer dezelfde kosten uit als binnen gekweekte nederwiet.
Bij de eerste zeving wordt er alleen heel lichtjes getrild zodat alleen de trichomen door de mazen vallen. Bij de tweede en derde zeving wordt er wat hardhandiger geklopt, waardoor er ook allerlei plantenmateriaal vrijkomt in het mengsel. Dat kan je ook zien aan de kleur van de hasj. De eerste zeving is heel lichtkleurig goudgeel, terwijl tweede zeving wat donkerder bruin wordt. Derde zeving kan soms zelfs wat groenig uitslaan (zoals bij skunk), hoewel dat ook te maken kan hebben met hoe lang de wietplanten gedroogd zijn (want het groene chlorofyl in bladgroenkorrels breekt af onder zonlicht).Enige wat ik begrijp is tweede en derde zeef. Bedoel je dan dat ze het meerdere keren zeven en dan allemaal samengooien om meer gewicht te krijgen?
Gefeminiseerde zaden zijn zaden die alleen maar vrouwelijke individuen bevatten. Normaal gesproken is het ongeveer 50/50 man/vrouw. Als je een heel veld vol plant dan heb je meestal geen zin om achteraf de mannetjes eruit te plukken. Dus dan krijg je stuifmeel, bevruchte zaadjes en minder sterke wiet.En wat zijn gefeminiseerde zaden precies?
Mannelijke planten maken ook bloemen, maar die bevatten stuifmeelzakjes in plaats van de stamperdraadjesDacht dat als je wietplant mannelijk was je nul opbrengst kreeg sinds alleen vrouwelijke wietplanten ook echt bloemen krijgen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."