Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaporizer werkt niet met hasj.

Vaporizer werkt niet met hasj.

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
O
Opium 1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo heb een vaporizer gekocht wolkenkraft ÄRiS als ik het gebruik op 221 graden met hasj gaat het niet wiet wel geen probleem doe ik iets verkeerd?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alan zei:
Hallo heb een vaporizer gekocht wolkenkraft ÄRiS als ik het gebruik op 221 graden met hasj gaat het niet wiet wel geen probleem doe ik iets verkeerd?
Klik om te vergroten...
Misschien smelt de hasj waardoor het hitte element niet goed zijn werk kan doen? Of er daardoor te weinig zuurstof bij komt?
O
Opium 1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rotjoch zei:
Misschien smelt de hasj waardoor het hitte element niet goed zijn werk kan doen? Of er daardoor te weinig zuurstof bij komt?
Klik om te vergroten...
Née de hasj smelt niet dat is het probleem.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan is je vaporizer niet geschikt en wat voor hasj gebruik je?
In deze link staat wat meer uitleg.

www.dutch-headshop.nl

Hasj Vapen voor Beginners: Hasj Vaporizer Top 5

Of je hasj kunt vaporizen? Ja natuurlijk! Maar, je moet je wel goed voorbereiden. Lees hoe het moet en check de Hasj Vaporizer Top 5!
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Ik zou even googlen op hasj en vaporizers. Die jij hebt ken ik zelf niet. In de link staan theoretische cijfers. In de praktijk is het een combinatie van
De juiste temperatuur
De juiste hasj
De juiste vaporizer.

Die combinatie doet het hem, niet 1 van de drie
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt normaal wel een goeie vaporizer voor hasj
O
Opium 1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Je hebt normaal wel een goeie vaporizer voor hasj
Klik om te vergroten...
Ja goede vaporizer speciaal voor hasj en concentraten maar mijn hasj smelt niet heb Haze limoen hasj.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb je het gekocht bij een fysieke winkel?
Ik zou dan gewoon even bellen, het uitleggen en even langsgaan. ik verwacht wel dat een coffeeshop hier serieus wat mee doet.

Als het geen fysieke winkel is kan je ook bellen. Als het een vaporizer speciaal voor hasj is zoals jij schrijft. En wellicht heb je niet de juiste hasj, dat heb ik ook weleens meegemaakt.
O
Opium 1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Paddestoel zei:
Heb je het gekocht bij een fysieke winkel?
Ik zou dan gewoon even bellen, het uitleggen en even langsgaan. ik verwacht wel dat een coffeeshop hier serieus wat mee doet.

Als het geen fysieke winkel is kan je ook bellen. Als het een vaporizer speciaal voor hasj is zoals jij schrijft. En wellicht heb je niet de juiste hasj, dat heb ik ook weleens meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Denk het ook moet zachte hasj zijn denk ik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alan zei:
Denk het ook moet zachte hasj zijn denk ik.
Klik om te vergroten...

Brokkelige hasj zoals pollen zou ideaal zijn als ik dat lees in de link van @Paddestoel . Plakkerige of zachte kneedbare hasj is waarschijnlijk niet ideaal omdat deze meestal compact zijn.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb het zelf ook een paar keer geprobeerd met een 'geschikte' Wolkenkraft vaporizer maar het werkte eigenlijk altijd net kut.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je er ook hasj olie bijvoorbeeld rosin olie in kunt doen kun je van je hasj rosin olie maken in 5 min misschien dat het dan beter gaat
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
In principe is de temperatuur heet genoeg om psychoactieve stoffen te verdampen, evenals de terpenen.

Misschien kan je de hasj zo fijn mogelijk verkruimelen, zo krijg je een optimale oppervlakte waar de hitte bijkomt en lukt het wel.

Een bonk hasj zal in de kern natuurlijk nooit de optimale temperatuur krijgen.

Succes!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alan zei:
Née de hasj smelt niet dat is het probleem.
Klik om te vergroten...
Betere hasj kopen, dat maakt veel verschil.

Sowieso ben ik geen fan van hasj in vaporizers. Als het al lukt om goede, olieachtige hasj te krijgen en die met je vaporizer te verdampen, dan krijg je heel snel een dikke aanslag in je vaporizer. Zonde van je dure apparaat.

Ik gebruik daarom voor het verdampen van hasj liever een bong met een quartz-glas bowl. Die bowl kan je vanaf de buitenkant verhitten met een crème brûlee brander, waardoor het ook langzaam verhit. Voordeel is dat je glas veel beter kan schoonmaken dan een vaporzier (spoiler: isopropylalcohol en zout in een goed schoonmaakmiddel). Maar ook je bong en de bowl schoonmaken na een paar dampsessies is echt een bitch. Dan snap je ook gelijk beter waarom je dat liever niet met je vaporizer wil doen.

In deze post een wat uitgebreidere uitleg hoe en wat.

Wat een lekkere bong is om wiet en hasj mee te roken

Ik kreeg een privébericht met de vraag hoe ik een bong heb gevonden waarmee ik tevreden was, naar aanleiding van wat reacties in een post over stoppen met tabak roken. Het leek me zonde om de tips te verstoppen in een privébericht. Dus hier een kort overzicht van wat ik denk wat een lekkere bong...
drugsforum.nl drugsforum.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
JanDeBrandweerman zei:
Wat mij altijd al heeft verbaasd is dan ook waarom hasj meestal evenveel kost als wiet (kan geen prijzen noemen natuurlijk) wanneer mensen beweren dat hasj wiet is min het plantenmateriaal.
Klik om te vergroten...
Er zijn een aantal redenen voor dat hasj goedkoper of even duur is:

Hasj wordt gemaakt in lagelonenlanden. Er zijn geen energieslurpende lampen voor nodig, en vaak wordt er ook geen gebruik gemaakt van gefeminiseerde zaden (hoewel dat in Marokko nu aan het veranderen is).

Eigenlijk moet je hasj zien als een manier om van een inferieure grondstof een ambachtelijke grondstof te maken. Hasj is daardoor veel goedkoper, omdat de teelt van de planten niet zoveel geld kost. Ze werken met enorme velden tegelijkertijd die in één keer geoogst worden en dan in een grote batch tot hasj verwerkt.

Wel kost het smokkelen natuurlijk heel veel geld. Iedereen in het netwerk wil zijn winst zien verdubbelen. Daarom kom je onderaan de streep op ongeveer dezelfde kosten uit als binnen gekweekte nederwiet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Betere hasj kopen, dat maakt veel verschil.
Klik om te vergroten...
En nog even hierover: de meeste Marokkaanse hasj valt eigenlijk al af omdat daar stuifmeel en andere zaken in zitten wat een flinke aanslag achterlaat. Ik probeer zelf meestal goeie charas te vinden, maar dat is nogal een opgaaf. En zijn maar enkele shops in Nederland die het af en toe hebben. En dan moet je echt kopen wat er te kopen valt want voordat je het weet is het op.

Sommige shops verkopen olieachtige hasj die haast op hasjolie lijkt. Hoe plakkeriger hoe beter zeg maar.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
En nog even hierover: de meeste Marokkaanse hasj valt eigenlijk al af omdat daar stuifmeel en andere zaken in zitten wat een flinke aanslag achterlaat. Ik probeer zelf meestal goeie charas te vinden, maar dat is nogal een opgaaf. En zijn maar enkele shops in Nederland die het af en toe hebben. En dan moet je echt kopen wat er te kopen valt want voordat je het weet is het op.

Sommige shops verkopen olieachtige hasj die haast op hasjolie lijkt. Hoe plakkeriger hoe beter zeg maar.
Klik om te vergroten...
Wat is charas precies en hoe kan het dat er zoveel verschil zit in hasj? Dacht dat het gewoon allemaal was gemaakt van pollen van wietplanten.
Wat mij altijd al heeft verbaasd is dan ook waarom hasj meestal evenveel kost als wiet (kan geen prijzen noemen natuurlijk) wanneer mensen beweren dat hasj wiet is min het plantenmateriaal.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
JanDeBrandweerman zei:
Wat is charas precies en hoe kan het dat er zoveel verschil zit in hasj? Dacht dat het gewoon allemaal was gemaakt van pollen van wietplanten.
Wat mij altijd al heeft verbaasd is dan ook waarom hasj meestal evenveel kost als wiet (kan geen prijzen noemen natuurlijk) wanneer mensen beweren dat hasj wiet is min het plantenmateriaal.
Klik om te vergroten...
Charas is handgerolde hasj (meestal uit India, maar soms ook uit Nepal of Pakistan).
Er zit zoveel verschil in omdat de manieren waarop de hasj gemaakt wordt anders is. Marokkaanse hasj wordt met een zeef gemaakt en daarna in elkaar geperst en heeft daardoor een andere samenstelling. Bovendien krijgen we in Nederland meestal niet de beste kwaliteit uit Marokko (eerste zeving), maar een lagere kwaliteit (tweede of derde zeving). Daardoor zit er meer plantenmateriaal zoals (verkruimelde) blaadjes in of stuifmeel. Dat zijn nou juist componenten die niet zo goed smelten en verdampen.

Bij charas worden de trichomen lichtjes van de plant af gewreven. Door dat wrijven gaan er allerlei smaakstoffen van de plant en uit de omgeving mee, waardoor je supersmaakvolle hasj krijgt. En door de productiemethode is charas meestal wat zuiverder, hoewel ook daar de kwaliteit natuurlijk enorm schommelt. Daarom vatte ik het samen met olieachtige hasj; dat is eigenlijk wat je nodig hebt. Je kunt de hasj ook testen: als je er een vlam bij houdt moet die rustig gaan bubbelen. Hoe minder as de hasj achterlaat hoe beter. Daarbij is grijze as ook beter dan zwarte as, want dat laatste geeft dus aanslag af wat je heel moeilijk weggepoetst krijgt.

Als je even rondzoekt dan kan je misschien het boek Hasish van Robert Connell Clarke op de kop tikken. Dat is het meest complete werk wat je kan vinden over hasj. Echt alles staat erin. Leuk om te lezen ook, want er gaat echt een wereld voor je open.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Er zijn een aantal redenen voor dat hasj goedkoper of even duur is:

Hasj wordt gemaakt in lagelonenlanden. Er zijn geen energieslurpende lampen voor nodig, en vaak wordt er ook geen gebruik gemaakt van gefeminiseerde zaden (hoewel dat in Marokko nu aan het veranderen is).

Eigenlijk moet je hasj zien als een manier om van een inferieure grondstof een ambachtelijke grondstof te maken. Hasj is daardoor veel goedkoper, omdat de teelt van de planten niet zoveel geld kost. Ze werken met enorme velden tegelijkertijd die in één keer geoogst worden en dan in een grote batch tot hasj verwerkt.

Wel kost het smokkelen natuurlijk heel veel geld. Iedereen in het netwerk wil zijn winst zien verdubbelen. Daarom kom je onderaan de streep op ongeveer dezelfde kosten uit als binnen gekweekte nederwiet.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de uitleg! Dit maakt het inderdaad heel duidelijk. Ben al vaak in Marokko geweest en hasj kost daar inderdaad geen fluit. Alleen niet het lef gehad om het te proberen sinds ik geen tolerantie had destijds en nogal wat verhalen las over hoe je maar beter rustig kon opbouwen. Zelfs met hasj van hier krijg ik soms serieuze paniekaanvallen als ik te veel op heb met onregelmatig gebruik.

Enige wat ik begrijp is tweede en derde zeef. Bedoel je dan dat ze het meerdere keren zeven en dan allemaal samengooien om meer gewicht te krijgen?
En wat zijn gefeminiseerde zaden precies? Dacht dat als je wietplant mannelijk was je nul opbrengst kreeg sinds alleen vrouwelijke wietplanten ook echt bloemen krijgen. Bedoel je dat ze gewoon beide soorten in een groot veld kweken zonder rekening te houden met het geslacht?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
JanDeBrandweerman zei:
Enige wat ik begrijp is tweede en derde zeef. Bedoel je dan dat ze het meerdere keren zeven en dan allemaal samengooien om meer gewicht te krijgen?
Klik om te vergroten...
Bij de eerste zeving wordt er alleen heel lichtjes getrild zodat alleen de trichomen door de mazen vallen. Bij de tweede en derde zeving wordt er wat hardhandiger geklopt, waardoor er ook allerlei plantenmateriaal vrijkomt in het mengsel. Dat kan je ook zien aan de kleur van de hasj. De eerste zeving is heel lichtkleurig goudgeel, terwijl tweede zeving wat donkerder bruin wordt. Derde zeving kan soms zelfs wat groenig uitslaan (zoals bij skunk), hoewel dat ook te maken kan hebben met hoe lang de wietplanten gedroogd zijn (want het groene chlorofyl in bladgroenkorrels breekt af onder zonlicht).
JanDeBrandweerman zei:
En wat zijn gefeminiseerde zaden precies?
Klik om te vergroten...
Gefeminiseerde zaden zijn zaden die alleen maar vrouwelijke individuen bevatten. Normaal gesproken is het ongeveer 50/50 man/vrouw. Als je een heel veld vol plant dan heb je meestal geen zin om achteraf de mannetjes eruit te plukken. Dus dan krijg je stuifmeel, bevruchte zaadjes en minder sterke wiet.
JanDeBrandweerman zei:
Dacht dat als je wietplant mannelijk was je nul opbrengst kreeg sinds alleen vrouwelijke wietplanten ook echt bloemen krijgen.
Klik om te vergroten...
Mannelijke planten maken ook bloemen, maar die bevatten stuifmeelzakjes in plaats van de stamperdraadjes :wink:
Vrouwelijke wietplanten maken wel meer trichomen aan waarin de cannabinoïden zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."