Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAf en toe blowen na maand gestopt

Af en toe blowen na maand gestopt

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
gehaktstaafLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, ik ben nu zo'n 4 weken gestopt met blowen na een periode van ruim twee jaar. Ik rookte altijd hasj en geen wiet. Nu voel ik mij heerlijk fris en energiek sinds ik gestopt ben en merk ook dat ik in veel meer dingen zin heb. Ook sport ik meer en op werk kan ik mij een stuk beter concentreren. Nu zal je denken waarom wil deze man nog blowen als zijn leven zo verbeterd is?

Ik heb niet echt een craving, maar soms mis ik gewoon avonden lekker stoned op de bank met een serie of film! Nou ben ik benieuwd of ik bijvoorbeeld 1x in de week op een zaterdag gewoon lekker kan blowen zonder (teveel) nadelige effecten. En dan heb ik het niet over een terugval, want ik denk dat ik dat in toom kan houden. Ik heb het over het energieke blijven en goed kunnen concentreren etc. Wat is jullie ervaring hiermee en merken jullie ook met 1x in de week veel nadelige effecten? Ook qua geheugen vind ik t nu heerlijk dat ik meer onthoud en zou t echt zonden vinden als dit allemaal ten kosten gaat van 1x in de week 1/2 blowtjes roken!

Zou graag jullie ervaringen/meningen hierover horen!
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mits je het op een keer in de week kan houden lijkt het me geen probleem. Zou het dan op vrijdag of zaterdag doen want de dag er na ben je sowieso wel een beetje suf. Maar aangezien je zelf zegt 2 jaar lang (elke dag?) geblowd te hebben is het heel gemakkelijk om weer terug te vallen in je oude patroon. Ik zelf ben nu 3 maanden helemaal gestopt met blowen na een periode van 2 jaar en ik weet 100% zeker dat als ik nu denk van: "Ach joh een keertje kan wel" dat ik direct weer terug val naar elke dag. Maar goed, dat hoeft voor jou niet zo te zijn. Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt :)
g
gehaktstaafLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor de reacties. Ik rookte altijd pas na het eten en nooit overdag. Voorheen rookte ik in het eerste jaar dagelijks 2/3 blowtjes zo'n 5gram in 2 weken denk ik. Het tweede jaar was ik klaar met mijn studie en wilde ik focussen op mijn nieuwe werk en kon ik het beperken tot het weekend en dan ook zo'n 2/3 per avond. Alleen met vakanties deed ik het wel elke dag, maar als ik weer na werk ging dan kon ik het weer beperken tot het weekend.

Ik ben dus altijd wel in een soort roes geweest, omdat ik nooit langer dan 4/5 dagen ben gestopt. Natuurlijk de dagen dat ik niet rookte voelde ik mij al frisser dan normaal. Vandaar ook mijn vraag of dit nu invloed heeft na een stop van 4 weken en ik een keer helemaal ben "gereinigd" van binnen en de stoffen mijn lichaam zo goed als uit zijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe rookte je vante voren?
Heel de dag door? Dagelijks? Hoeveel (grammen) dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."