Wiet? En koffie, nicotine en stims? Zeker als je met blowen gaat stoppen moet je misschien minderen met caffeine en niet ook nicotine zomaar stoppen.
Tabak associeer ik met blowen, en zowel nicotine en wiet heb ik (ik weet het! domdom) tegen stress/angst gebruikt, dus denk dat dat alleen maar averechts zal helpen. het ene leidt naar het andere in mijn geval aangezien ik deze twee altijd mixte in mijn joints. weet dat het tegenstrijdig is maar alsnog, domme fout geweest toendertijd, kan ik nu niks meer aan doen. Caffeine ben ik inderdaad aan het verminderen anders heb ik helemaal geen energie om de dag voort te komen
Stims gebruik ik vooral nu niet, wil zeker niet het ene verslaving vervangen naar een andere moeilijker af te komen verslaving
Iets verteld me, dat het wel meeviel met de laaaaange detox.
Toch benieuwd hoe je verder kunt. CBD druppels of ben je toch succesvol door de eerste dagen heen gekomen?
Ben stiekem wel benieuwd waar deze aanname vandaan komt. Het is namelijk zeker geen makkelijke strijd zal ik toegeven maar mijn verlangen om weer een normaal leven te leiden waarin ik niet mijn emotionele groei halteer, geen zelfgenoegzaamheid voel voor de situatie waar ik mijzelf in heb gebracht, mij niet meer isoleer en zonder zelfmedicatie waardoor ik zonder drug mijn emoties kan reguleren geeft mij hoop. Vandaag had ik vooral last van angst rondom sociale situaties, maar heb gelukkig vandaag weer mee kunnen draaien alhoewel ik de "beloningsjoint" wel mis omdat het een deel van mijn routine is realiseer ik dat dit een valkuil is waar ik niet in moet trappen.
Verder merk ik dat ik kamp met emotionele processen/gevolgen van niet verwerkte trauma's die ik weg heb gestopt met wiet. Alhoewel dit op het eerste gezicht zorgwekkend bleek, ben ik van mening dat juist de oorzaken van deze gedachten te confronteren, te accepteren en te relativeren aan mijn gedrag/waarom ik op bepaalde manieren handel de enige manier is om op persoonlijk vlak te groeien en met herstel eindelijk op pad ben naar een nieuwe ik, die eindelijk eens over mijn toekomst kan nadenken.
Tja je moet nu eenmaal door de afkick heen en dat gaat kut zijn. Het beste wat je kan doen is dit feit accepteren en vertrouwen dat het beter wordt zolang jij je onthoud van gebruiken. De wil om te stoppen is er wel dus jij gaat dit zeker kunnen. Probeer wel om dingen te blijven doen, school, werk, eten, sport, sociaal contact. Gewoon proberen en als het echt niet gaat meld je ziek en rust uit. Luister naar je lichaam, maar probeer in ieder geval wel het eerste zetje zelf te nemen. Hoe moeilijk ook.
Ben je van plan hulp te zoeken bij het stoppen?
Ik had het gevoel alsof ik mij vandaag moest forceren ja, na 2 dagen vond ik het makkelijker om uit bed te stappen en na eerst echt angst te hebben gehad voordat ik vertrok, heb ik mezelf gedwongen om het uit te proberen. Uiteindelijk viel het best mee, alhoewel mijn concentratie vrijwel nihil was.
Eerst probeer ik het zelf met support van mijn naasten. Lukt dit niet in mijn eentje ben ik inderdaad van plan om bij de huisarts aan te kloppen.
Verder houd ik rekening mee met het feit dat het alleen maar erger gaat worden, maar de motivatie om te stoppen is er zeker, ik zag mezelf terug in andere wietverslaafden qua gedrag en wil niet meer zo zijn.