Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsde hele filosofie van het trappensysteem en cocaine

de hele filosofie van het trappensysteem en cocaine

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geniaal :grin:.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
hehe :sunglasses: :tearsofjoy:
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mensen beginnen meestal niet met cannabis maar met cigaretten of alcohol, dat ze met cannabis zouden beginnen is erin gehamerd door de personen die cannabis zwart maken...

En ik vindt dat de maatschappij niet bepaald tenonder gaat aan de "drug" geld, stel je voor dat men in deze tijd nog met ruilhandel zou werken, dan zouden er volgens mij veel ongelukken gebeuren ivm die handel.

Verklaar je iig nog eens wat duidelijker aub.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
flashkop zei:
Mensen beginnen meestal niet met cannabis maar met cigaretten of alcohol, dat ze met cannabis zouden beginnen is erin gehamerd door de personen die cannabis zwart maken...

En ik vindt dat de maatschappij niet bepaald tenonder gaat aan de "drug" geld, stel je voor dat men in deze tijd nog met ruilhandel zou werken, dan zouden er volgens mij veel ongelukken gebeuren ivm die handel.

Verklaar je iig nog eens wat duidelijker aub.
Klik om te vergroten...

Ik vind wel dat de maatschappij ten onder gaat aan geld, alles wat er in de wereld speelt draait om geld (of geloof:P). Als je het zo bekijkt kunnen we niet om geld heen, iedereen wil er zo veel mogelijk van hebben, een soort verslaving dus.

Mensen hebben er meer aan zich eens te verdiepen in spiritualiteit, het geluk in jezelf zoeken, niet in materie. Geluk in materie is namelijk altijd maar voor korte duur, geluk in jezelf (mits goed bereikt) is voor eeuwig.

just my 2 cents though :)
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#5
barry zei:
Psycho_Chrono zei:
DjTrips zei:
een hele dikke zoen of een hele dikke lijn cocaine :tongueout: kies mar :P
Klik om te vergroten...

Ik ga voor de lijn coke ! :Pik heb je foto gezien :P :wink:
Klik om te vergroten...

whahaha :)
Klik om te vergroten...

héy man das grof :P
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hehehe, ik wacht nog steeds op die lijn coke trouwens :P
En op een betere uitwerking van je verhaal :P
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi,

ik heb vandaag wel wat tijd meer, en heb zo al een tijdje over alles zitten denken, ik dacht, ik ga er iets over schrijven op DF.

let wel, men grammatica zal wel niet 100% zijn ^^, here we go...

Het trappensysteem is wel bekend onder meeste mensen, het begint altijd bij een jointje, of zo denken de meeste mensen het toch. Ten eerste, als iedereen die een jointje zou roken een jaar later aan de coke zou zitten en junkie worden dan zou de wereld er wel heel anders uitzien hé. maar waar het eigenlijk om gaat is dat mensen eigenlijk geen trappen gebruiken, niet alles gaat stap per stap, ik heb bv niet echt een weg gevolgd, gewoon geproeft wat ik kon krijgen en dan zo is het beginnen uitbreiden. voor de meesten stop het ritje bij Cocaine ( daarom dat ik het hier post ), cocaine is zowat de drug eigenlijk, iedereen kent cocaine, Cocaine is ook naast heroine de drug waar het meeste geld mee wordt verdient. maar hoe komen mensen toch met het idee in hun kop om zo maar plots cocaine te gaan gebruiken / dealen. messchien is het de verziekte geest van de wereld en maatschappij, want zonder geld is men niets, en alles is toch zoveel leuker op cocaine...

cocaine zit overal, het is ongelooflijk wie het allemaal gebruikt en hoeveel vraag er naar is. zelfs onlangs bewezen dat de senaat er vol van loopt, cocaine is niet meer de streetdrug, cocaine zit in het hoge milieu, daarom ook dat er zo'n mafia achter zit en zoveel geld. de drug maakt iets moois maar wordt zo misbruikt dat het bij velen of zeg maar de meesten en slechte reputatie heeft. wat heeft dit teweeg gebracht ? geldlust terug... waar het eigenlijk allemaal op neer komt is dat niet cocaine de grote schuldige is van al de drugellende, maar het eigenlijk de gehele samenleving is, met als hoofdrolspeler, geld.

moest er geen geld zijn en alles mooi getaxeerd enzo zouden er al heel wat minder cocaine-moorden gebeuren ( denk maar aan miama 1977-1983)

wat ik dus eigenlijk bedoel is dat, de wereld zo naief is, dat het niet doorheeft dat iedereen aan de drug zit die de maatschappij kapot maakt, de drug die GELD heet... het hele trappensysteem eindigt altijd gewoon in lust naar geld geld geld
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat heeft dit nou te maken met een hele uitleg over coke?
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#9
laat al maar...

mss het feit dat coke eigenlijk zo'n slechte reputatie heeft omdat er zoveel geld mee gemoeid is ?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja is zo, er is gewoon TE veel geld mee te verdienen. Maar coke hoeft geen goeie reputatie te krijgen, de slechte reputatie is terecht. Als coke een goeie reputatie zou hebben zou je nog al wat mindfuckende mensen zien rondlopen denk ik.

Laten we het dus maar houden op die slechte reputatie dan :).
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
je verhaal is een beetje onsamenhangend, maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt.

Bedoel je dat geld een slechtere drug is dan cocaine? Dat cocaine drugs ook door de rijkere word gebruikt?

Ik snap het punt van je verhaal toch niet helemaal, zou je het nog eens willen uitleggen :flushed:
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik snap er totaal nix van. Maar nu je het zegt dat geld slechtere drug is dan cocaine, begin ik het precies te snappen. En dat is zo, geld is de oorzaak van het hele gebruik en dus ook de problemen.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar is het zo dat je bedoelt dat geld de oorzaak ik is van het kwaad of heb ik het mis?
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja, ik mijn verhaald hangt idd niet zo goed samen :P maar ik wou gewoon de essentie overbrengen :wave:

zal morgen op school ens denken om duidelijker te maken :tearsofjoy:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
El Retro zei:
Maar is het zo dat je bedoelt dat geld de oorzaak ik is van het kwaad of heb ik het mis?
Klik om te vergroten...

Volgens mij wel, maar dan begrijp ik de essentie nog niet van zijn 'trappensysteem' waar hij het over heeft :P
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja :). Hij weet er nog veel te weinig over.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat hij bedoeld met zijn 'trappensysteem', dat bijna iedereen met softdrugs zoals cannabis gaat beginnen, en dan langzaam gaat opbouwen naar harddrugs zoals coke

Maar wat hij bedoelt met de rest, dat weet ik nu ook niet hoor.. :P
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
aan jullie reacties te zien heeft t geeneens nut om te beginnen met lezen en begrijpen :P
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nope topic is van geen enkel belang :).
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
ah wacht ik heb hem!

Hij bedoelt dat mensen met cannabis en eindigen met hardrugs zoals coke, maar de evil overall drugs is geld :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."