Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAantal vragen m.b.t. het maken van Crack

Aantal vragen m.b.t. het maken van Crack

19 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#1
As is tegen het lekken
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik de maagzhout/zuiveringszoutmethode zoals beschreven in http://www.mainline.nl/nl/home/gez/drugs/right.php#6
Gisteren lukte het bij mij niet helemaal goed.

Het verhitten wordt daar gedaan door middel van een gaspit, is een vlam van een theelicht, kaars enz. ook geschikt ?
Na het verhitten waren er niet echt flinke klontjes aanwezig. meer drijvende laagjes op het water, te kort verhit ??
Bij het naverhitten ontstond er ook niet 1 klont, moet hier nog water bijgevoegd worden ?
Wat is de beste manier van roken, gewoon een hasjpijpje met een dun laagje tabak uit een sigaret en daar je crack op leggen ? Merkte er gister niets van (mischien doordat de omzetting niet helemaal goed was)
Hoeveel is genoeg voor 1 hit. Stel dat ik 0,25 gr coke omzet hoeveel hitjes zijn dat dan ?

Veel vragen, Hoop dat iemand wat handige tips heeft.
Alvast bedankt ! :)

P.S.
Graag geen reacties hoe slecht het wel niet is en dom om te proberen, ik ken mijzelf het best en weet dus zelf wel of ik genoeg weerstand heb om er af te kunnen blijven. :grin:
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#3
DonnieDark0 zei:
Graag geen reacties hoe slecht het wel niet is en dom om te proberen, ik ken mijzelf het best en weet dus zelf wel of ik genoeg weerstand heb om er af te kunnen blijven. :grin:
Klik om te vergroten...

Dat zegt iedereen de eerste keer. 1 tip mocht je t perzee willen doen Doe het op een plek ver van je huis en neem geen pinpas of geld mee alleen een 10tje voor een halve gram. Want na die gram wil je t eerst naar een pinautomaat om nog meer te halen.

Het verhitten wordt daar gedaan door middel van een gaspit, is een vlam van een theelicht, kaars enz. ook geschikt ?
Klik om te vergroten...

Kaars kan geloof ik wel lepel er boven en goed opletten.

Na het verhitten waren er niet echt flinke klontjes aanwezig. meer drijvende laagjes op het water, te kort verhit ??
Klik om te vergroten...

Ligt er aan hoelang je t hebt verhit en wat voor base je hebt.

Wat is de beste manier van roken, gewoon een hasjpijpje met een dun laagje tabak uit een sigaret en daar je crack op leggen ? Merkte er gister niets van (mischien doordat de omzetting niet helemaal goed was)
Klik om te vergroten...

Gewoon een basepijp kopen in de smartshop voor 5 euro. laagje as in de kop doen en dan de crack er boven op en dan aansteker op grote vlam er in boven houden en diep inhaleren.

Hoeveel is genoeg voor 1 hit. Stel dat ik 0,25 gr coke omzet hoeveel hitjes zijn dat dan ?
Klik om te vergroten...

3 of 4 ligt er aan hoe veel je er in gooit per keer.

Basen is nog steeds het domste wat je kan doen. in je leven. Het is in t begin vet kicken maar na een kwartier voel je je minder en minder dan moet je gedwongen nog een trekje nemen om je weer goed te voelen
zo is mijn dagindeling ook voornamelijk EERST basen dan de rest.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat zegt iedereen de eerste keer. 1 tip mocht je t perzee willen doen Doe het op een plek ver van je huis en neem geen pinpas of geld mee alleen een 10tje voor een halve gram. Want na die gram wil je t eerst naar een pinautomaat om nog meer te halen.
Klik om te vergroten...

Ey bedankt voor je reactie, maar geloof me ik heb mezelf wel in de hand. Als ik in een avondje 2 halfjes sos heb liggen en wil er maar 1 opmaken dan lukt me het dat ook altijd. EN ik heb wel boeiendere dingen in mn leven te doen dan drugs gebruiken :grin:

Kaars kan geloof ik wel lepel er boven en goed opletten.
Klik om te vergroten...

Letten op wat ??


Gewoon een basepijp kopen in de smartshop voor 5 euro. laagje as in de kop doen en dan de crack er boven op en dan aansteker op grote vlam er in boven houden en diep inhaleren.
Klik om te vergroten...

As ? as waarvan ??
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#5
DonnieDark0 zei:
Ey bedankt voor je reactie, maar geloof me ik heb mezelf wel in de hand. Als ik in een avondje 2 halfjes sos heb liggen en wil er maar 1 opmaken dan lukt me het dat ook altijd. EN ik heb wel boeiendere dingen in mn leven te doen dan drugs gebruiken :grin:
Klik om te vergroten...

Ja dat zeggen ze allemaal Zo was ik zelf ook. Alleen in t weekend maar dat gaat al snel elke dag worden.
:rolleyes:

as van een peuk
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kim zei:
Ja dat zeggen ze allemaal Zo was ik zelf ook. Alleen in t weekend maar dat gaat al snel elke dag worden.
:rolleyes:
Klik om te vergroten...

ehm ja ik ben nu 20 en was 16 toen ik het voor het eerst gebruikte (coke) en tot op heden doe ik het nog steeds dan weer 2 zaterdagen wel dan weer 2, 3 soms wel 4 maanden niets. Komt wel goed hoor :)
Kim zei:
as van een peuk
Klik om te vergroten...
bah ! :grin: maar oke morgen eens testen. Als ik weer voor chemicus ga spelen.
Wat heeft dat voor nut eigenlijk dan die as brand toch niet verder op ?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoeveel ammoniak moet er precies bij? klein lijntje sos en dan de rest van de lepel ammoniak of juist een paar druppels maaR? khad het laatst geprobeerd te maken. er ontstond in de ammoniak een soort drijvend doorzichtig kristal-achtig iets, hetgeen de cracs was, of heb ik dat mis? en daarna was opeens alles verdwenen? te lang verhit misschien. moet je verhitten totdat alle ammoniak verdampt is? of de rest gwn wegschudden?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
darkscope aan de crack :openmouth:
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#9
DarkScope zei:
hoeveel ammoniak moet er precies bij? klein lijntje sos en dan de rest van de lepel ammoniak of juist een paar druppels maaR? khad het laatst geprobeerd te maken. er ontstond in de ammoniak een soort drijvend doorzichtig kristal-achtig iets, hetgeen de cracs was, of heb ik dat mis? en daarna was opeens alles verdwenen? te lang verhit misschien. moet je verhitten totdat alle ammoniak verdampt is? of de rest gwn wegschudden?
Klik om te vergroten...

Jij zou al zeker geen crack moeten maken met je onwetende vragen. Je doet gewoon een berg coke naar de kloten.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
DarkScope zei:
hoeveel ammoniak moet er precies bij? klein lijntje sos en dan de rest van de lepel ammoniak of juist een paar druppels maaR? khad het laatst geprobeerd te maken. er ontstond in de ammoniak een soort drijvend doorzichtig kristal-achtig iets, hetgeen de cracs was, of heb ik dat mis? en daarna was opeens alles verdwenen? te lang verhit misschien. moet je verhitten totdat alle ammoniak verdampt is? of de rest gwn wegschudden?
Klik om te vergroten...

De coke in een lepel doen en ammonia toevoegen. Niet te veel, maar net genoeg om de coke onder te dompelen. Bij verhitting komt de coke snel in de vorm van olie bovendrijven, net als bij maagzout. De olie aantippen met een metalen voorwerp. Giet de resterende ammonia weg.

Check de link voor foto's en uitleg enz. http://www.mainline.nl/nl/home/gez/drugs/right.php#6

Overigens raad ik de maagzout/zuiveringszout methode aan. Dan heb je geen kans op amonia resten.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
El Retro zei:
DarkScope zei:
hoeveel ammoniak moet er precies bij? klein lijntje sos en dan de rest van de lepel ammoniak of juist een paar druppels maaR? khad het laatst geprobeerd te maken. er ontstond in de ammoniak een soort drijvend doorzichtig kristal-achtig iets, hetgeen de cracs was, of heb ik dat mis? en daarna was opeens alles verdwenen? te lang verhit misschien. moet je verhitten totdat alle ammoniak verdampt is? of de rest gwn wegschudden?
Klik om te vergroten...

Jij zou al zeker geen crack moeten maken met je onwetende vragen. Je doet gewoon een berg coke naar de kloten.
Klik om te vergroten...

nee, klein lijntje maar. wat was er fout dan? iemand had het zo uitgelegd die zelf lang eraan heeft gezeten?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Is het trouwens niet makkelijker om na het verhitten en de brokvorming gewoon de lepel met inhoud om te kieperen op een laag keukenpapier of koffiefilter ???
Het vocht trekt dan toch in het papier en de brokjes blijven erop liggen neem ik aan ??
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je moet niet zeggen dat je geen reacties wil over hoe slecht het is, en er ondertussen het standaard 'ik word een junkie, want ik ben onwetend' verhaaltje erbij zetten.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
zommes zei:
Je moet niet zeggen dat je geen reacties wil over hoe slecht het is, en er ondertussen het standaard 'ik word een junkie, want ik ben onwetend' verhaaltje erbij zetten.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk, dat zinnetje dat duidt op "onwetenheid" had ik er beter niet bij kunnen zetten. Dat verhaaltje gaat trouwens niet voor iedereen op.
Net of iedereen die crack probeert er aan verslaafd raakt. ALs dat zo is ben ik dus vanaf volgend weekend verslaafd aan crack :sunglasses:

p.s.
Ik weet heus wel dat er gigantisch veel mensen precies hetzelfde zeiden en verslaafd raakten :wink:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
:wave: laatste vraag :wave:

Moet je de crack nog erg fijn maken/hakken voor het roken ? of mogen het gewoon kleine brokjes zijn ?
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#16
maakt niet zo veel uit
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#17
DonnieDark0 zei:
DarkScope zei:
hoeveel ammoniak moet er precies bij? klein lijntje sos en dan de rest van de lepel ammoniak of juist een paar druppels maaR? khad het laatst geprobeerd te maken. er ontstond in de ammoniak een soort drijvend doorzichtig kristal-achtig iets, hetgeen de cracs was, of heb ik dat mis? en daarna was opeens alles verdwenen? te lang verhit misschien. moet je verhitten totdat alle ammoniak verdampt is? of de rest gwn wegschudden?
Klik om te vergroten...

De coke in een lepel doen en ammonia toevoegen. Niet te veel, maar net genoeg om de coke onder te dompelen. Bij verhitting komt de coke snel in de vorm van olie bovendrijven, net als bij maagzout. De olie aantippen met een metalen voorwerp. Giet de resterende ammonia weg.

Check de link voor foto's en uitleg enz. http://www.mainline.nl/nl/home/gez/drugs/right.php#6

Overigens raad ik de maagzout/zuiveringszout methode aan. Dan heb je geen kans op amonia resten.
Klik om te vergroten...

tnx, klopt het dan dat wat overblijft doorzichtig is?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
DarkScope zei:
DonnieDark0 zei:
DarkScope zei:
hoeveel ammoniak moet er precies bij? klein lijntje sos en dan de rest van de lepel ammoniak of juist een paar druppels maaR? khad het laatst geprobeerd te maken. er ontstond in de ammoniak een soort drijvend doorzichtig kristal-achtig iets, hetgeen de cracs was, of heb ik dat mis? en daarna was opeens alles verdwenen? te lang verhit misschien. moet je verhitten totdat alle ammoniak verdampt is? of de rest gwn wegschudden?
Klik om te vergroten...

De coke in een lepel doen en ammonia toevoegen. Niet te veel, maar net genoeg om de coke onder te dompelen. Bij verhitting komt de coke snel in de vorm van olie bovendrijven, net als bij maagzout. De olie aantippen met een metalen voorwerp. Giet de resterende ammonia weg.

Check de link voor foto's en uitleg enz. http://www.mainline.nl/nl/home/gez/drugs/right.php#6

Overigens raad ik de maagzout/zuiveringszout methode aan. Dan heb je geen kans op amonia resten.
Klik om te vergroten...

tnx, klopt het dan dat wat overblijft doorzichtig is?
Klik om te vergroten...

Nou het is zo (zuiveringszout methode) Vlam eronder even later begint het te schuimen ik laat de vlam er dan nog even onder tot het schuim in begint te zakken. Dan de vlam weg, ik wacht dan even een minuutje. Wat ik dan zie is een laagje op het water beetje wit/doorzichtig achtig. Dan pak in een Mes wat koud is roer een beetje eroverheen dit veroorzaakt een beetje klontjes. dan met wc papier het water er voorzichtig uitzuigen vanaf de zijkant. dan houd je 1 brokje en nog eeen beetje losse stukjes over die duw ik samen en dep er op met wc papier. laat het op een wc-papiertje liggen voor een dag. en tot zover heb ik het nu :grin: van t weekend eens testen.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou de nieuwschierigheid bereikte zn hoogtepunt. Heb het net even geprobeerd in een pijpje, merkte er niet echt wat van :) Heb alleen verdoofde lippen er van :)
Zeker iets fout gedaan ?
Het was de hoeveelheid van 1 lijn coke omgezet naar crack. As in de pijp gedaan crack erop gelegd. aansteker er goed op diep geinhaleerd, lang vastgehouden. En toen dacht ik even dat ik wat merkte maar het was niet echt iets...... ???
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien heb ik de gemaakte crack niet lang genoeg laten drogen ?? of maakt dat niets uit ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."