Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBelangrijk wetenschappelijk onderzoek naar cocaine

Belangrijk wetenschappelijk onderzoek naar cocaine

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Sophie_LeidenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aan Universiteit Leiden wordt momenteel een belangrijk onderzoek gedaan naar de schadelijke effecten van recreatief coke gebruik op de hersenen. Onder recreatief coke gebruik wordt verstaan dat men minstens 1 gram per maand gebruikt, en dit al voor een lange tijd (2 jaar) doet.

De resultaten van het onderzoek zijn tot nu toe veelbelovend, maar er zijn nog te weinig deelnemers.
Langs deze weg probeer ik in contact te komen met mensen die mee zouden willen doen aan dit onderzoek. Er staat een beloning van 20 euro tegenover.

Ons onderzoek duurt maar anderhalf a twee uur en vindt plaats waar je wilt. Er worden testjes afgenomen d.m.v. een laptop. Het is hiervoor de bedoeling dat je nuchter bent want we testen de effecten van coke op de lange termijn, niet de directe effecten. De directe effecten zijn al bekend, naar de effecten op de lange termijn is echter nog nooit onderzoek gedaan.

Bent u momenteel recreatief gebruiker en wilt u een bijdrage leveren aan de wetenschap, of bent u juist gestopt met coke gebruik en wilt u helpen om te onderzoeken wat precies de effecten zijn van uw recreatief gebruik? Stuurt u dan een e-mail naar het volgende adres:
[email protected]
Hier kunt u ook terecht als u meer informatie wilt.

Groet,
Sophie
[/b]
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#2
interessant. Ik doe niet mee want ik hou niet van cocaine, twee puntjes;

- - waarom zijn er bladeren gefotoshopt? uiteraard is dat de grondstof maar als middel niet vergelijkbaar. Schade van coca kauwen is nihil, en er zijn veel positieve effecten. Beeldvorming...
- - Wat bedoel je met veelbelovend als resultaat? Dat er een duidelijk resultaat van het onderzoek is of dat het meevalt met de schade?

groeten
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#3
hoezo.. er zal behoorlijk wat over en weer gemaild worden
dat wil je niet allemaal in je universiteits inbox

bovendien vind ik dat de uni van leiden een vrij brak email systeem heeft
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even de onnodige reacties verwijderd. Alleen serieuze vragen stellen aub.

Het is helemaal geen onaantrekkelijk voorstel, je krijgt 20,- voor het helpen van deze lieve studente met haar onderzoek. Je hoeft nergens heen te reizen en leert waarschijnlijk nog wat over wat je jezelf al dan niet aandoet met je gebruik.
S
Sophie_LeidenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat bedoel je met veelbelovend als resultaat? Dat er een duidelijk resultaat van het onderzoek is of dat het meevalt met de schade?
Klik om te vergroten...

Er is dus een duidelijk resultaat waarneembaar, we hebben alleen deelnemers te weinig om er echt een conclusie aan te verbinden.

4 dagen lekker spacen op de universiteit onder begeleiding van een tof team.
Klik om te vergroten...

Ons onderzoek duurt maar anderhalf a twee uur en vindt plaats waar je wilt. Er worden testjes afgenomen d.m.v. een laptop. Het is hiervoor de bedoeling dat je nuchter bent want we testen de effecten van coke op de lange termijn, niet de directe effecten. De directe effecten zijn al bekend, naar de effecten op de lange termijn is echter nog nooit onderzoek gedaan.

Farmaceutische coke word verstrekt bij deelname?
Klik om te vergroten...

Nee dus. Maar van 20 E kan je weer wel een halfje kopen :wink:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, je kan dan best ook de coke laten onderzoeken die door je proefkonijnen wordt gesnoven, want er zit veel verschil in. Volgens mij zijn bepaalde lange-termijn effecten eerder het gevolg van de troep waar ze de coke mee versnijden ipv de coke zelf. Zeker als ik de rotzooi bekijk waar ik regelmatig mee geconfronteerd wordt. In mijn ervaring is coke de grootste versnij-drug die er bestaat.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#7
20 euro is toch weer een pakkie :grin:
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dacht ik ook net aan :grin:
Wat zijn de schadelijke gevolgen die jullie tot nu toe gevonden hebben op lange en korte termijn?
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zit zelf op de uni van Nijmegen maar ik gebruik gewoon m'n hotmail adres voor alles.

Nietsch verdachts aan, de inbox van m'n universitaire e-mail bekijk ik ook bijna nooit :P
S
Sophie_LeidenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat zijn de schadelijke gevolgen die jullie tot nu toe gevonden hebben op lange en korte termijn?
Klik om te vergroten...

Ik zou willen dat ik dit kon vertellen, echter dat zou het doel van het onderzoek te veel verklappen en de resultaten van degene die dit leest en besluit mee te doen kunnen beinvloeden.

Na deelname aan het onderzoek, kan ik wel alle vragen beantwoorden en alle resultaten inclusief die van jezelf laten zien.
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#11
jij zit op de universiteit van leiden? er staat een dikke spellings fout in die brief of niet?
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#12
en je punt is?
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#13
cobhc zei:
jij zit op de universiteit van leiden? er staat een dikke spellings fout in die brief of niet?
Klik om te vergroten...


Spellings fout is 1 woord, spellingsfout!
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sophie_Leiden zei:
[email protected]
Klik om te vergroten...

uni. van leiden, waarom dan een hotmail-adres? beetje verdacht :confused:
waarom een 06 nummer en geen adres... volgens mij deugt hier iets niet

why het plaatje neti van de site van de uni, maar van hyves http://brick122.hyves.org/110850001-110 ... _CsyO.jpeg
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
:wave:
S
Sophie_LeidenLid
01-01-2024, 00:00
#16
uni. van leiden, waarom dan een hotmail-adres? beetje verdacht
Klik om te vergroten...

Aangezien er veel onderzoeken lopen op de uni, is het onmogelijk om voor ieder onderzoek een nieuw mailadres aan te maken. Ik had inderdaad mijn persoonlijke mailadres hier weer kunnen geven, maar aangezien ik daar niet op kijk...
Voor de argwanenden: dit is een ander onderzoek dat we al voltooid hebben.

waarom een 06 nummer en geen adres... volgens mij deugt hier iets niet
Klik om te vergroten...

Bellen gaat iets sneller dan snailmail, maar als je wilt kan ik hier ook het adres geven van de falculteit Sociale Wetenschappen van Universiteit Leiden.

why het plaatje neti van de site van de uni, maar van hyves http://brick122.hyves.org/110850001-110 ... _CsyO.jpeg
Klik om te vergroten...

Omdat deze poster niet online op de website van de universiteit staat, deze mogelijkheid bestaat namelijk niet. Hij hangt echter wel op de prikborden van de faculteit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."