Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsreizen nr VS verstandig na dit voorval?

reizen nr VS verstandig na dit voorval?

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het idee dat de Amerikaanse ambasade alleen Amerikanen helpen en mij geen tips gaan geven. Zijn narrowminded en hysterisch die Amerikanen als het over drugs gaat. War on drugs e.d. Maar iig bedankt voor het meedenken.
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dit een paar weken geleden meegemaakt op Heathrow,

Ik gebruik al 5 maanden geen coke meer (daarvoor dagelijks!) en mijn bagage werd ook gecheckt op coke resten. Op bijna al mijn spullen zaten coke resten (het alarmpje bleef maar afgaan); Alles wat ik ooit heb aangeraakt tijdens mijn verslaving is besmet. Het is voor het oog niet zichtbaar, maar dat apparaatje is blijkbaar heel gevoelig. Ik ben daar 2 uur opgehouden en ze kregen toestemming (van een officier) voor een stripsearch (niet inwendig gelukkig@!) omdat bijna m'n hele bagage onder de resten zat (let wel! ik had schone kleren mee).
Ik bleef redelijk kalm, omdat ik niks bij me had. Toen ze na 2 uur zoeken en monsters te nemen niks hadden gevonden mocht ik gaan. Ze waren al met al nog heel vriendelijk tegen me. Ze zeiden nog wel dat ze nog nooit zo'n hoge cocaine rate op iemands bagage hadden gevonden.

Nu is mijn vraag aan jullie, kan ik volgende maand naar de VS vliegen nu dit kort geleden is gebeurd? Wat voor informatie is er over mij opgeslagen en kan de Amerikaanse douane dit zien als ze bij immigrations mijn paspoort door de scanner halen? N.B ik ben dus nergens voor opgepakt!

Wat ik begrijp ik dat ik nieuwe reispullen moet kopen zodat er geen coke resten meer gevonden worden. Maar dan nog wat moet ik verwachten van de Amerikaanse douane?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als er niks op je spullen hebt zitten enzo ben je safe, denk ik? Misschien dat ze je extra zullen fouilleren enzo, maar ik denk niet dat het echt een probleem is ofzo. Ik heb hier geen verstand van maar als je spullen gewoon schoon zijn enzo is er niets aan de hand denk ik.
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoop het maar, want ik wil heel graag op reis. Ik vraag me af of het feit dat ik ben aangehouden (ze vonden het verdacht dat ik heel lang op het toilet bleef...ik zocht iets in m'n tassen en dat vonden ze er blijkbaar verdacht uitzien). En dat ze vervolgens heel veel coke resten zijn gemeten, maar dat ze niks hebben gevonden. Als dat bij immigration met 1 druk op het scherm naar voren komt heb ik denk ik wel een probleem.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#5
wendela zei:
Ik hoop het maar, want ik wil heel graag op reis. Ik vraag me af of het feit dat ik ben aangehouden (ze vonden het verdacht dat ik heel lang op het toilet bleef...ik zocht iets in m'n tassen en dat vonden ze er blijkbaar verdacht uitzien). En dat ze vervolgens heel veel coke resten zijn gemeten, maar dat ze niks hebben gevonden. Als dat bij immigration met 1 druk op het scherm naar voren komt heb ik denk ik wel een probleem.
Klik om te vergroten...
hoezo zou je een probleem hebben? als jij niks bij je hebt ofzo kunnen ze je volgens mij weinig maken..

misschien ff informeren van te voren sowieso ergens in Nederland...
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien heb ik dan een probleem in de zin van, ze heeft eerder cocaine resten op haar bage gehad dit is verdacht dus we gaan haar weer door de mangel halen of laten haar het land niet in.

In de VS heeft de douane zowieso verdergaande bevoegdheden met betrekking tot drugs opsporing e.d. In Engeland mocht ik gaan nadat ze niks hadden gevonden. Engeland houdt zich aan de richtlijken van de EU. Vandaar dat ik ook geen inwendig onderzoek hoefde (ik moest alleen al m'n kleding uittrekken).

Tot voor kort mocht je VS al niet in als je met het HIV virus bent besmet. Daarom vraag ik me zo af wat ze doen met de wetenschap dat een reiziger (die niet de Amerikaanse nationaliteit heeft) bij een vorige reis nog coke resten op zijn of haar spullen had. Als ze het niet weten van die stripsearch op Heathrow is er wellicht niks aan de hand.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#7
misschien ff langs de Amerikaanse ambassade in Nederland gaan ofzo?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wow man, op Heathrow dan nog..

Ben ik blij dat ze in Manchester nooit moeilijk gedaan hebben over al die speedresten :grin: soms hing het zichtbaar nog aan m'n broek en m'n pasjes.. Ook een keertje zat er nog een leeg sealtje in mijn jas en dat ging gewoon door de scanners :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."