Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over de uitwerking van coke

Vraag over de uitwerking van coke

10 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag leuten!

Ik heb gisteren -het moest er eens van komen- voor het eerst coke geprobeerd. De kwaliteit was zover bekend goed. Ik nam snuifjes van rond de 100mg. Het effect was eerst best chill, wel wat ik er van verwacht had. Het effect nam echter snel af, en waardoor ik me een beetje down begon te voelen, somber, zielig...etc. De bekende comedown dus. Maar wat me opviel, was dat mijn hartslag/ademhalig nog niet gestabiliseerd was. Ookal voelde ik het fijne effect niet meer. Toen nam ik nog een lijntje, waardoor het leuke een beetje (niet al te heftig) terug kwam, maar de gespannenheid in mijn lichaam werd meer. De conclusie van mijn eerste gebruik is dus...

..Dat het fijne mentale effect sneller weg ebt dan het gespannen/drukkige van het lichamelijke effect. Hierdoor neemt dat lichamelijke effect nog meer toe als je meer pakt om die mentale comedown op te vangen.

ervaren jullie dit ook zo? hoe houden jullie daar rekening mee als je opnieuw wilt pakken?

Danke!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tufnut zei:
Ik ga het vanavond ook voor het eerst doen. Eindelijk goed spul gevonden om het serieus te testen (85%).
Klik om te vergroten...

Hoe was het?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb net wat lijntjes genomen, voelt opzich wel goed, maar een beetje edgy en gespannen.
Ik heb er een oxazepammetje (10mg) bijgenomen. Kijken hoe dat werkt.

update- dat doseren van coke is best lastig voor de eerste keren merk ik.

-en het is het geld eigenlijk niet waard, vind ik :P
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cooper zei:
Ik heb net wat lijntjes genomen, voelt opzich wel goed, maar een beetje edgy en gespannen.
Ik heb er een oxazepammetje (10mg) bijgenomen. Kijken hoe dat werkt.

update- dat doseren van coke is best lastig voor de eerste keren merk ik.

-en het is het geld eigenlijk niet waard, vind ik :P
Klik om te vergroten...

Vind het het geld ook alles behalve waard ervoor persoonlijk. Enjoy the last time then I guess? :)
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga het vanavond ook voor het eerst doen. Eindelijk goed spul gevonden om het serieus te testen (85%).
E
EvilcoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo ging het bij mij in het begin ook... Vond het z'n geld niet waard. Ik weet het nog goed want het is niet eens zo gek lang geleden. Daarna had ik een periode van financiële meevallers, waardoor ik af en toe dacht: "Ach, ik kan het betalen, ik haal er nog eentje". Het mentale effect leek ook bij elke nieuwe keer steeds net een beetje beter te zijn...

Ondertussen ben ik bezig een lening van 4000€ af te betalen, en je mag twee keer raden waar al dat geld heen is. :mrgreen:

Ach, het laatste wat ik wil is een ander z'n pret bederven, dus laat jullie niet te hard choqueren door mijn verhaal. Uiteindelijk loopt het toch bij iedereen anders. Het had voor mij persoonlijk alleen handig geweest als ik op voorhand had geweten hoe verslavend dat spul voor mij is, meer wil ik niet zeggen. :wink:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Tufnut
Leuk dat je zo'n uitgebreide beschrijving geeft van je eerste ervaring. Je hebt gelijk over dat meer met coke niet beter is. Ik eindigde met een zeer dikke lijn, die niet eens een veel heftiger effect gaf dan de kleine lijntjes. Alleen meer lichamelijke gespannenheid. Dus meer kleinere lijntjes zijn denk ik fijner.

Wat ik een week na dato wel heb, is een snotneus met bloederige deeltjes erin als ik mijn neus snuit. Het is echt een aanslag op je neusholtes, dat spul.

@Evilcoffee
Het is het geld voor m'n gevoel idd niet waard, maar ik merk wel degelijk dat ik wel weer veel zin heb om weer een grammetje te halen. Hoewel ik het helemaal niet breed heb...misschien is dat voor mij wel de redding voor mij. situatie wel is, dat ik op 4 mei gestopt ben met blowen en stiekem opzoek ben naar een alternatief. Want ik mis een roes om in te zitten heel erg. Ik weet ook niet wat ik met mijn tijd moet doen nu ik gestopt ben.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben begonnen met een lijntje van 40-50 mg. Na het snuiven begon het effect vrijwel direct, dat was na 10-15 minuten op zijn top en het hield een half uur a driekwartier aan. Ongeveer na een uur na de vorige dosis heb ik hergedoseerd. De laatste twee keer heb ik iets meer genomen. Dit alles heb ik thuis met mijn vrouw op de bank gedaan.

Ik heb het coke effect in al zijn puurheid mogen ervaren. Vermoeidheid was direct weg en ik was duidelijk beweeglijker dan voor inname. Ik was spraakzamer en zat er lekker bij. Ik vind het gevoel eigenlijk het geld niet waard, maar toch heb ik ergens al wel de behoefte het weer te doen. Ik kan me goed voorstellen dat mensen verslaafd hieraan raken, omdat het wel een gevoel is dat je wilt blijven houden. Dus na uitwerking neem je opnieuw en zo kun je hele dagen door blijven gaan. Na 3 keer snuiven kan de 4e keer ook nog wel en zo gebruik je snel meer dan je van plan was.

Een erg groot nadeel is dat het snel is uitgewerkt. Je moet vaak bijpakken om het lekkere gevoel te houden. Ik kan me niet voorstellen dat ik coke op een feest of iets zou gebruiken. Op een thuisfeestje kan het dan wel weer leuk zijn.

Cooper zei:
De conclusie van mijn eerste gebruik is dus...

..Dat het fijne mentale effect sneller weg ebt dan het gespannen/drukkige van het lichamelijke effect. Hierdoor neemt dat lichamelijke effect nog meer toe als je meer pakt om die mentale comedown op te vangen.

ervaren jullie dit ook zo? hoe houden jullie daar rekening mee als je opnieuw wilt pakken?
Klik om te vergroten...
Ik had niet echt het idee dat het gespannen effect meer werd door herdoseren. Dus nee, dat heb ik niet zo ervaren. Mijn dosis heb ik gewoon herhaald en daarmee werd de comedown weer opgevangen. Wel merkte ik dat het effect nog minder bijzonder werd naarmate ik vaak bijnam en daardoor werd de behoefte om meer te nemen groter. Meer nemen had alleen niet echt zin om een lekkerder gevoel te krijgen. Ik moet dat nog een keer uitproberen door een dikkere lijn te leggen, maar mijn indruk is dat meer met coke niet beter is iig.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cooper zei:
Wat ik een week na dato wel heb, is een snotneus met bloederige deeltjes erin als ik mijn neus snuit. Het is echt een aanslag op je neusholtes, dat spul.
Klik om te vergroten...

Daarom spoel ik tegenwoordig na een snuifsessie altijd mijn neus goed door met licht gezout water.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tufnut zei:
Cooper zei:
Wat ik een week na dato wel heb, is een snotneus met bloederige deeltjes erin als ik mijn neus snuit. Het is echt een aanslag op je neusholtes, dat spul.
Klik om te vergroten...

Daarom spoel ik tegenwoordig na een snuifsessie altijd mijn neus goed door met licht gezout water.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook gedaan, met een neusspray van de drogisterij. Dat voorkomt dat er restjes achterblijven, dus das wel een goede idd. Maar toch, coke is echt een agressief spulletje. Ik vond het altijd moeilijk te geloven dat er mensen zijn die hun neustussenschot hebben weggesnoven, maar sinds ik het uitgeprobeerd heb kan ik het me goed voorstellen.

Trouwens, ik begrijp dat je het inmiddels al meerdere malen hebt gebruikt?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, dat is een onjuiste conclusie. Coke is niet het enige dat gesnoven wordt he? Speed heb ik vaker gesnovenm en een enkele keer heb ik ketamine gedaan. Daar doelde ik op.

Maar inderdaad coke had erg invloed op mijn slijmvliezen. Direct na snuiven ging ik nasaal praten. Ook de dag erna voelde het nog wat anders dan normaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."