Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlgemene vragen aan de meer 'gevorderden'

Algemene vragen aan de meer 'gevorderden'

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed advies van dupont.

Coke en regelmaat is geen goede combi.

Ik zou een pauze aanraden als er een bepaalde regelmaat in je gebruik geslopen is. Ikzelf neem dan een pauze totdat ik er niet meer dagelijks aan denk, 3 maanden ongeveer is dat bij mij. Of gewoon harde afspraken met jezelf maken zoals dupont zei. 1x per maand is eigenlijk al redelijk vaak vind ik. Veiliger is 1x per 2 maanden ofzo.

Neus goed uitspoelen met lauw/warm water na gebruik (of tijdens als je neus vol zit), scheelt korsten.

Voorzichtig in ieder geval! Succes.
a
aurora123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de reacties!

Jullie hebben ook helemaal gelijk. Ik heb nu niks in huis en haal voorlopig ook niet. Het scheelt dat ik eigenlijk geen cravings heb of een échte drang om op zoek te gaan. Dat wil ik ook graag zou houden, anders is het hek straks van de dam. Wat dat betreft heb ik het goed onder controle. Maar ik ben het absoluut eens met jullie, het is geen goedje om geintjes mee te maken.

Het helpt ook dat ik als de dood ben om schade aan mijn neus te krijgen. Die brandende neus van zaterdag was in ieder geval even een goede herinnering dat het geen onschuldige poedersuiker is.

Op dit moment nog steeds een beetje droge, pijnlijke neus, maar ik verzorg de boel goed en spoel netjes met een zoutoplossing van de apotheek en ik heb nasomel creme gehaald, om de huid te helpen met herstellen.

Volgende keer doe ik het in ieder geval rustiger aan en de combi alcohol/sos wil ik niet meer. Gelukkig is coke voor mij niet direct gelinkt aan alcohol, dus ik kan prima iets drinken zonder te gebruiken en andersom. Die zenuwtrekken kan ik niet direct herleiden naar het een of het ander, maar het lijkt me gewoon niet zo'n heel gezonde reactie :wink: Dus inderdaad, even pas op de plaats en tijdens gebruik tijdig stoppen. :)
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Handigheidje om de schade van je neus te beperken , ik snuif altijd met 1 neusgat, tot die verrot is dan ga ik over op de andere.
Een bullit aanschaffen kan ook meehelpen , dan heb je geen last van het randje van de snuifbuis tegen je neus.
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Die zenuwtrekken kan ik niet direct herleiden naar het een of het ander, maar het lijkt me gewoon niet zo'n heel gezonde reactie :wink: Dus inderdaad, even pas op de plaats en tijdens gebruik tijdig stoppen. :)
Klik om te vergroten...

Ik heb het ook met (Teveel) speed en drank...ik ga daar ook enorm van stuipen. In mijn hand of in mijn been
Echt super charmant....NOT ! IK Ben Dan alweer te lang doorgegaan...want dat tijdig stoppen komt nooit uit ...ik stop op dat moment gelijk en neem.dan CBD druppels
Het smaakt echt ranzig maar het gaat wel de verkramping en stuipen tegen.
a
aurora123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hi all!

Zoals de titel al zegt, heb ik een aantal vragen aan de meer 'gevorderde' gebruikers. Persoonlijk ben ik best wel een newbie in dit wereldje en heb niet zoveel mensen om me heen waarbij ik met mijn ervaringen en vragen terecht kan. Misschien dat jullie me op weg kunnen helpen.

Sinds een maand of vier gebruik ik regelmatig coke. Geen grote hoeveelheden, en de frequentie wisselt nogal. Soms doe ik in een weekend een grammetje en haal dan twee weken niet, soms heb ik een gram die ik gedurende de hele week stukje bij beetje opmaak. Dan is het dus dagelijks bijvoorbeeld twee of drie kleine lijntjes waarna ik weer een periode rust neem.

Nu mijn vragen. Als ik iets meer heb gebruikt, bijvoorbeeld een halve tot een hele gram gedurende een nacht (over een periode van ongeveer 8 uur of meer), dan heb ik tijdens de come down enorm last van nazweten en krijg ik het vreselijk koud. Dat duurt meestal een uurtje, soms iets langer. Daarna is alles weer normaal. Bij kleine hoeveelheden heb ik daar geen last van. Zijn er mensen die dit herkennen? Is dat een teken dat ik gewoon niet tegen grotere hoeveelheden kan, of 'hoort dit er gewoon bij'?

Daarnaast heb ik bij de langere sessies, zeker als ik een alcoholisch drankje erbij neem, snel last van zenuwtrekken in mijn gezicht en onrustige handen. Persoonlijk denk ik dat dat door de coca ethyleen komt en dat dat dus voor mij geen goede combo is. Iemand hier die dit herkent?

Tenslotte: dit weekend ben ik (na dat ik ongeveer drie weken niets met mijn neus had gedaan) voor mijn doen iets te hard gegaan. Vanaf zaterdagmiddag 13 uur tot ongeveer zaterdagnacht 1 uur heb ik ruim een gram gesnatst en daarbij leker lomp mijn neus ook nog eens open gehaald met mijn buisje. Zaterdagnacht heb ik vreselijk pijn gehad aan mijn neus, het brandde als een gek. Uitgespoeld met zout water en vervolgens braaf een paar keer per dag vaseline gesmeerd in mijn neus. Nu alleen nog een beetje een droge neus en een paar kleine korstjes. Behalve niet meer zo hard gaan, hebben jullie nog andere tips om dat brandende gevoel te voorkomen en mijn neus te verzorgen?

Ik weet dat dit voor de 'die hards' geen bijzondere hoeveelheden zijn, maar ik wil gewoon voorzichtig zijn en natuurlijk zo min mogelijk schade aan mezelf toebrengen. :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Aurora
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of ik mezelf gevorderd moet noemen weet ik niet goed, maar wellicht kun je er wat mee...

Hoe meer je gebruikt tijdens een sessie des te heviger de comedown als je stopt. In verband met verslavingsgevaar is het slimmer om je sessies langer van elkaar gescheiden te houden. Dagelijks gebruik is riskant, ook al zijn het maar 2 lijntjes. Tolerantie bouwt zich sneller op op die manier, en je zult meer nodig hebben voor een goed effect. Cocaethyleen is voor iedereen slecht, alhoewel zenuwtrekjes er misschien geen direct gevolg van zijn (met name lever en hart hebben ervan te lijden). Combigebruik kun je het best tot een minimum beperken. Als je toch in de verleiding komt tijdens het drinken, ga dan (deels) over op fris.

Blijf eerlijk tegen jezelf over je gebruik en houd je aan je beloftes, het is een mindfuckertje die witte duivel :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."