Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgezwollen ‘slapen’ na cocainegebruik

Opgezwollen ‘slapen’ na cocainegebruik

6 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JohnnyQLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allen,

Om de 4 tal weken gebruik ik in het weekend nog wel eens cocaine (vroeger wel vaker). Nu is het zo dat ik de laatste 2 à 3 keer de dag na het gebruik ongeveer rond de middag opmerkte dat ik ter hoogte van mijn ‘slapen’ dikke gezwollen aders / een gezwollen ‘bol’ had en een rode vlek van zo’n 2 cm2. Tegen de avond is het terug verdwenen. Ook de dagen erna beetje last net onder het oor bij het ver openen van de mond. Voor de rest wel wat hoofdpijn en beetje vaag de dag na gebruik maar dat lijkt me nu niet echt abnormaal. Aangezien ik dit vroeger eigenlijk nooit heb opgemerkt vraag ik me af of nog iemand dit ooit gehad heeft of iemand weet waar dit door komt? Is het iets om je serieus zorgen om te gaan maken?

En ja ik weet dat cocaine gebruiken niet gezond is en ja ik weet dat ik dit ook aan een dokter kan vragen, maar een forum is toch nog net iets anoniemer terwijl het misschien een simpele verklaring heeft :-/.

Grt
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#2
De aders aan je slapen kunnen wel opgezwollen zijn door een te hoge bloeddruk, als ik zwaar doorga heb ik daar zelf ook last van als ik niet compenseer met downers...

Maar van een rode vlek... Daar zou ik niets over kunnen zeggen! Misschien dat je onbewust over die aders wrijft of zo om te voelen of ze opgezwollen zijn of zo? En daardoor? Ik zou het echt niet weten eigenlijk...

Waarom ik reageer, ik ben verschoten van nieuws dat uit mijn persoonlijke kring is gekomen: een meisje dat ik ken heeft na wat teveel Coke op een nachtje een hersenbloeding gehad... Nu is het geen geheim dat ik een liefhebber ben van Coke, maar toen ik dit las, dat van die gezwollen anders en ook dat beetje hoofdpijn, moest ik eraan denken "dat heb ik ook als ik over de rooie ga", en bij deze toch even meegeven: ik heb zelf een lichte angst opgelopen sindsdien (recent, heel recent) wanneer ik voel dat ik die opgezwollen aders heb - of hoofdpijn: of dan voel ik die aders ook echt kloppen als ik mijn vingers erop leg...

Daarom, bij hoofdpijn ga ik voortaan toch maar meteen stoppen, of wanneer dat ik merk dat mijn aders aan mijn slapen opgezwollen zijn, ik weet niet in welke mate dat juist met elkaar te maken heeft of hoe, maar toch, ik vond het het vermelden waard...

Sorry dat ik niet echt concreet kan antwoorden op je vraag!
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#3
JohnnyQ zei:
Hallo allen,

Om de 4 tal weken gebruik ik in het weekend nog wel eens cocaine (vroeger wel vaker). Nu is het zo dat ik de laatste 2 à 3 keer de dag na het gebruik ongeveer rond de middag opmerkte dat ik ter hoogte van mijn ‘slapen’ dikke gezwollen aders / een gezwollen ‘bol’ had en een rode vlek van zo’n 2 cm2. Tegen de avond is het terug verdwenen. Ook de dagen erna beetje last net onder het oor bij het ver openen van de mond. Voor de rest wel wat hoofdpijn en beetje vaag de dag na gebruik maar dat lijkt me nu niet echt abnormaal. Aangezien ik dit vroeger eigenlijk nooit heb opgemerkt vraag ik me af of nog iemand dit ooit gehad heeft of iemand weet waar dit door komt? Is het iets om je serieus zorgen om te gaan maken?

En ja ik weet dat cocaine gebruiken niet gezond is en ja ik weet dat ik dit ook aan een dokter kan vragen, maar een forum is toch nog net iets anoniemer terwijl het misschien een simpele verklaring heeft :-/.

Grt
Klik om te vergroten...
Heb je je coke laten testen?

Die bloeddruk stijging en bloedvatvernouwing herken ik ook wel. heb zelf met coke weleens last gehad van druk op de borst en hartkloppingen door die vaatvernouwingen, gelukkig niet altijd last hiervan maar ben wel naar de huisarts en cardioloog geweest om men hart te laten nakijken.

Last van erge hoofdpijn of opgezwollen aders int hoofd heb ik zelf door coke nog nooit gehad maar ik ben wel bekend met erge hoofdpijnen. Een aantal jaar terug( toen ik nog geen coke gebruikte) heb ik moeten stoppen met de anticonceptiepil omdat die bij mij zorgde voor erge hoofdpijn aanvallen en de pil de kans op trombose verhoogt. Tijdens mijn hoofdpijn aanvallen had ik ook last van dat ik die opgezwollen aders in de slapen kreeg.
Ik heb nu gelukkig nooit meer last van die aanvallen en ook tijdens coke geen last ervan.

Maar het lijkt me wel verstandig om met je klachten naar de huisarts te gaan want wij zijn geen artsen en kunnen niet aan je zien of je klachten gevaarlijk zijn.

Als je weet wat het is ben je al een stuk meer gerust gesteld denk ik:blush:

Success!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik voel met stimulanten mijn aorta keihard in mijn buik kloppen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Johnny Snow

Uum. Heel veel sterkte gewenst voor dat meisje.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet wel dat notoire cokegebruikers nogal eens een plofkop ontwikkelen. Zal wel iets met te veel vocht vasthouden te maken hebben...
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik zou naar de dokter gaan dit klinkt best eng en heel erg ongezond, misschien allergisch voor een van de versnijdings- middelen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."