Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapen door cocaïne?

Slapen door cocaïne?

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RilakkumaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Nadat ik een Ieniemienie klein brokje zeer zuivere coke heb gebruikt, val ik redelijk gauw (binnen 2 uurtjes) al diep in slaap.
Heb normaliter erg last van slaapproblemen (ook zonder drugsgebruik) of eerder; ik slaap gewoon zeer onregelmatig, maar de meeste drugs zoals xtc/mdma of ketamine maken mij slapeloos. Ketamine maakt mij een halve dag slapeloos (dat ik pas om 7 uur in de ochtend in slaap kan vallen) en xtc/mdma duurt wel soms 1/2 weken met 1 uurtje slaap per dag dat ik hallucinaties en stemmen opwek (ik gebruik hierdoor geen xtc meer, in 2020 2x gebruikt met tegenzin tijdens feestjes op aandringen van iedereen waar ik nu afstand van heb genomen)
Is dit normaal door cocaïne? En heb het echt maar over 20mg op een dag aan de eind van de avond zonder alcohol of andere drugs.
Zodra het uitwerkt voel ik mij uitgeput, niet depressief, maar ik word heel moe en in bed val ik gelijk weg, ik slaap er ook goed door, doet me een beetje denken aan alcohol of wiet. (Het is niet de bedoeling dat ik dit vaker doe, heb het voor de kerst en nieuwjaar dagen 3x gebruikt elke keer 20mg in de nacht.)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat fijn dat je ontdekt hebt dat je ADHD hebt. Welkom bij de club.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Wat fijn dat je ontdekt hebt dat je ADHD hebt. Welkom bij de club.
Klik om te vergroten...
Die snap ik niet?
Ik heb ook adhd en pleur niet in slaap na coke.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh ik wel. Maarja dat heb ik ook met speed
R
RilakkumaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Wat fijn dat je ontdekt hebt dat je ADHD hebt. Welkom bij de club.
Klik om te vergroten...
..... ik heb inderdaad ADHD
(maar gebruik geen medicatie ervoor, omdat ik goed presteer op school en werk, en mijn huisarts nogal lastig doet met de diagnose
("Je komt altijd gewoon geconcentreerd over, ik denk dat het wat anders is, ik wil jou geen Ritalin geven, je bent prima zo."),
maar iedereen om mij heen zegt al jaren idd dat ik ADHD heb, ook de mensen zelf met ADD/ADHD en zelf Ritalin moeten slikken), oh wauw.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rilakkuma zei:
..... ik heb inderdaad ADHD
(maar gebruik geen medicatie ervoor, omdat ik goed presteer op school en werk, en mijn huisarts nogal lastig doet met de diagnose
("Je komt altijd gewoon geconcentreerd over, ik denk dat het wat anders is, ik wil jou geen Ritalin geven, je bent prima zo."),
maar iedereen om mij heen zegt al jaren idd dat ik ADHD heb, ook de mensen zelf met ADD/ADHD en zelf Ritalin moeten slikken), oh wauw.
Klik om te vergroten...
Je moet wat jij denkt dat goed is, niet wat anderen zeggen. Als je geen medicatie nodig hebt niet doen. Niet elke adhd’r heeft dat nodig.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Je moet wat jij denkt dat goed is, niet wat anderen zeggen. Als je geen medicatie nodig hebt niet doen. Niet elke adhd’r heeft dat nodig.
Klik om te vergroten...
Had ook geen meds nodig op het HBO en uni:)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Had ook geen meds nodig op het HBO en uni:)
Klik om te vergroten...
Goed toch? Ik ken mensen bij wie het echt wel goed doet. Niet nodig is niet doen.
R
RilakkumaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Je moet wat jij denkt dat goed is, niet wat anderen zeggen. Als je geen medicatie nodig hebt niet doen. Niet elke adhd’r heeft dat nodig.
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in! Ik studeer momenteel aan de universiteit en ga volgend jaar een 2de opleiding ernaast doen als ik word aangenomen. Een van m'n beste vriendinnen heeft ADD en heeft aan me gevraagd of ik een keertje Ritalin wil uitproberen, kijken of dat goed bevalt. Ik heb wel last van dat ik overwhelmed raak en teveel dingen tegelijkertijd wil doen, maar om het af te maken lukt me niet echt en tijdsbesef raak ik dan kwijt. Ik ga bij mijn huisarts doorvragen.
Heb een zeer moeilijke jeugd gehad en hij schuift het eerder af op PTSS, maar naast het feit dat ik PTSS heb en daarvoor bij een psycholoog loop, merk ik natuurlijk ook andere kenmerken waardoor het ADHD kan zijn, naast het feit dat mensen met ADHD/ADD zelf tegen mij zeggen: "Wauw, jij hebt echt ADHD, gek dat je huisarts niets ermee doet."
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rilakkuma zei:
Daar heb je gelijk in! Ik studeer momenteel aan de universiteit en ga volgend jaar een 2de opleiding ernaast doen als ik word aangenomen. Een van m'n beste vriendinnen heeft ADD en heeft aan me gevraagd of ik een keertje Ritalin wil uitproberen, kijken of dat goed bevalt. Ik heb wel last van dat ik overwhelmed raak en teveel dingen tegelijkertijd wil doen, maar om het af te maken lukt me niet echt en tijdsbesef raak ik dan kwijt. Ik ga bij mijn huisarts doorvragen.
Heb een zeer moeilijke jeugd gehad en hij schuift het eerder af op PTSS, maar naast het feit dat ik PTSS heb en daarvoor bij een psycholoog loop, merk ik natuurlijk ook andere kenmerken waardoor het ADHD kan zijn, naast het feit dat mensen met ADHD/ADD zelf tegen mij zeggen: "Wauw, jij hebt echt ADHD, gek dat je huisarts niets ermee doet."
Klik om te vergroten...
Laat je doorverwijzen en eventueel testen op adhd. De symptomen die je noemt komen ook voor bij mensen zonder adhd/add.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aan uw hoeveelheid te lezen (20mg) vermoed ik dat je zonder cocaïne ook zou slapen. Ik denk niet dat die hoeveelheid veel invloed had.

* Je zou eens hoger moeten doseren om te kunnen aanduiden in welke mate het hetzelfde effect teweeg brengt.
R
RilakkumaLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Aan uw hoeveelheid te lezen (20mg) vermoed ik dat je zonder cocaïne ook zou slapen. Ik denk niet dat die hoeveelheid veel invloed had.

* Je zou eens hoger moeten doseren om te kunnen aanduiden in welke mate het hetzelfde effect teweeg brengt.
Klik om te vergroten...
Die 20mg was echt meer dan genoeg om perfect helder te worden, wel gwn erg rustig voel (want normaal ijsbeer ik de hele dag door het huis en op werk) en iets later een zware crash te ontvangen, welgeteld 3x, terwijl ik normaal nooit crash door andere drugs of wanneer ik nuchter ben.
EDIT: ben ook een beginner qua coke.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rilakkuma zei:
Die 20mg was echt meer dan genoeg om perfect helder te worden, wel gwn erg rustig voel (want normaal ijsbeer ik de hele dag door het huis en op werk) en iets later een zware crash te ontvangen, welgeteld 3x, terwijl ik normaal nooit crash door andere drugs of wanneer ik nuchter ben.
EDIT: ben ook een beginner qua coke.
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet dat de cocaïne niks deed. Of geen invloed had. Enkel dat het beperkt zal geweest zijn met die hoeveelheid.
R
RilakkumaLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Ik zeg niet dat de cocaïne niks deed. Of geen invloed had. Enkel dat het beperkt zal geweest zijn met die hoeveelheid.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook! Ik durf eerlijk gezegd niet teveel coke te snuiven, omdat ik (nog) geen tolerantie heb en bij 20mg al een diepe crash ervaar.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rilakkuma zei:
Dat denk ik ook! Ik durf eerlijk gezegd niet teveel coke te snuiven, omdat ik (nog) geen tolerantie heb en bij 20mg al een diepe crash ervaar.
Klik om te vergroten...
Vooral uw tempo aanhouden. Ook al lees je veel andere info.
*Edit: al lijkt me 20mg heel weinig .
En een crash (dip) heb je helaas bijna altijd bij coke gebruik. Je bent heus niet de enige 😊
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rilakkuma zei:
Dat denk ik ook! Ik durf eerlijk gezegd niet teveel coke te snuiven, omdat ik (nog) geen tolerantie heb en bij 20mg al een diepe crash ervaar.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook vrij gevoelig voor simulanten. Bij hogere doseringen vind ik het ook niet prettig.
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kan het verder onderzoeken bij je zelf. Misschien werkt het ook zo bij je als je de coke inruilt voor een paracetemol voor dat je wil gaan stoppen. Alsn je daarin gelooft en het gaat uitproberen zal je zien dat dat ook netzo werkt!
Hoef je ook geen coke te bewaren voor t laatste stukje als je klaar bent met gebruik. :)
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Oh ik wel. Maarja dat heb ik ook met speed
Klik om te vergroten...
Speed met coke vergelijken, dat gaat niet, speed is troep hoeveel giftige stoffen daar wel neit in zitten is niet normaal, geef me dan maar een paar tikkies
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Packjam zei:
Speed met coke vergelijken, dat gaat niet, speed is troep hoeveel giftige stoffen daar wel neit in zitten is niet normaal, geef me dan maar een paar tikkies
Klik om te vergroten...
Coke is even grote troep.
Het enige dat je wel kan zeggen is dat het gewoon verschillende soorten drugs zijn.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Packjam zei:
speed is troep hoeveel giftige stoffen daar wel neit in zitten is niet normaal
Klik om te vergroten...
Als het goed is voor minimaal 80% gewoon uit 1 giftige stof, amfetamine… De rest van de zooi die erbij versneden is kan net zo goed tussen jouw cocaïne zitten 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."