Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaïne paranoia

Cocaïne paranoia

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DemiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lorki1 zei:
Beste forumleden.

X aantal weken geleden was het nog eens tijd om cocaïne te doen met 2 vrienden. Nu ken je het wel, 1 wordt 2, 2 worden 3, enz..
Nu na het 5 de lijntje werd een vriend heel achterdochtig. Tot zelf op het punt dat hij dacht dat ik dingen verstopte in zijn huis en een sleutel van de deur had gestolen die dag. Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat dit voor ons een angstaanjagende nacht was.
Heeft er hier nog al iemand dit eens mee gemaakt? Hoe kun je een persoon kalmeren die je niet meer vertrouwt? Een geluk dat we elkaar al lang kennen en hij op sommige momenten wel door had dat dit door de coke kwam.
Iemand meer info hierover?
Klik om te vergroten...

Pfoe.. ik kan mij goed voorstellen hoe je vriend zich voelde want ik heb er regelmatig ook last van.. Leuk is het echt niet.. Ik lig hier soms wel dagen, weken, maanden over te piekeren waar dit vandaan komt.

Bij mij beginnen de avondjes heel gezellig maar naar een paar uur begin ik helemaal in mezelf weg te kruipen. Ik merk dat ik de lange gesprekken van andere niet meer wil/kan volgen waardoor in meer in mezelf verdwijn. Ik krijg dan een paar zinnen mee en krijg dan sterk het gevoel dat het onderwerp over mij gaat. Ik krijg dan ook het gevoel dat iedereen over mij aan het fluisteren zijn en mij uitlachen zoals AlbertoCreed ook zegt. Wanneer ik dit opmerk ben ik heel stil en houdt ik het in de gaten of het wel echt over mij gaat. Op dat moment haal ik de gekste dingen in mijn hoofd. Een voorbeeld daarvan is dat ik denk dat ik onbewust scheetjes laat en dat iedereen mij dan een beetje belachelijk maakt. (en dit is dan 1 voorbeeld van de zovele dingen die ik in mijn hoofd haal) Wanneer ik dit dan vraag in de groep of vriend blijkt dit allemaal niet zo te zijn zoals ik denk, en lijkt het meer op waanideeën waar ik last van heb. Dit is dezelfde fase geweest als bij je vriend met de sleutel...

Dat is het paranoia gedeelte.. Ik meen echt dat ik dingen hoor en zie wat er niet zijn en dat is heel eng..
De laatste keer heb ik na een jaar niks gebruikt te hebben nog eens coke gebruikt op een avondje en toen had ik het weer...
Op zo'n moment kan diegene beter naar huis gaan want dit gevoel blijft en wordt steeds maar sterker.

Ik ben ook nog altijd opzoek naar het antwoord op mijn vraag.. Het lijkt erop dat ik niet meer kan genieten zoals ik van te voren deed maar om dan meteen te stoppen ben ik het niet mee eens. Goede vrienden en een fijne omgeving is heel belangrijk in zulke situaties maar om er helemaal van af te komen? ik heb werkelijk ook geen idee...

Ik ben wel blij om te lezen dat de laatste keren het goed ging bij je vriend.. dan is er toch nog hoop in mijn ogen : )
R
Rob90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Late reactie maar wil graag volgende toevoegen.

Paranoide gedachten of gevoelens kunnen heel veel oorzaken hebben.

Wanneer je coke gebruikt, komt je lichaam in een stressmodus. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook wanneer je op straat een tijger tegen komt. Dat kost enorm veel energie en je lichaam raakt uitgeput. Gebruik je coke eens in de paar maanden, kan je lichaam hier wel weer van herstellen. Maar wanneer je combineert of wekelijks gebruikt, geef jij je lichaam gewoon niet genoeg tijd om te herstellen. Ook wanneer je het combineert met alcohol is dat een extra klap dat je lichaam krijgt. Je lichaam moet namelijk heel hard werken om alle alcohol te verwerken.

Wanneer je voor langere tijd wekelijks gebruikt, is het niet zo gek dat je vage klachten gaat krijgen. En paranoia gevoelens is een mooi voorbeeld van zo'n vage klacht. Het is wel ook een signaal van je lichaam. Ga je op deze wijze door, zullen de klachten waarschijnlijk erger worden. Of je gaat nog andere vervelende klachten krijgen.

Laten we even naar de toekomst kijken. Wil je geen vervelende klachten? Dan zit er niets anders op dan voorlopig even helemaal niets te gebruiken. Het liefst ook geen alcohol. Rust voldoende uit en neem gezonde voeding. Met voorlopig heb ik het toch wel over minstens een maand of drie, maar misschien is een half jaar wel beter. Wil je na die tijd weer gebruiken, combineer dan niet. Ook niet met alcohol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."