Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lorki1 zei: Beste forumleden. X aantal weken geleden was het nog eens tijd om cocaïne te doen met 2 vrienden. Nu ken je het wel, 1 wordt 2, 2 worden 3, enz.. Nu na het 5 de lijntje werd een vriend heel achterdochtig. Tot zelf op het punt dat hij dacht dat ik dingen verstopte in zijn huis en een sleutel van de deur had gestolen die dag. Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat dit voor ons een angstaanjagende nacht was. Heeft er hier nog al iemand dit eens mee gemaakt? Hoe kun je een persoon kalmeren die je niet meer vertrouwt? Een geluk dat we elkaar al lang kennen en hij op sommige momenten wel door had dat dit door de coke kwam. Iemand meer info hierover? Klik om te vergroten... Pfoe.. ik kan mij goed voorstellen hoe je vriend zich voelde want ik heb er regelmatig ook last van.. Leuk is het echt niet.. Ik lig hier soms wel dagen, weken, maanden over te piekeren waar dit vandaan komt. Bij mij beginnen de avondjes heel gezellig maar naar een paar uur begin ik helemaal in mezelf weg te kruipen. Ik merk dat ik de lange gesprekken van andere niet meer wil/kan volgen waardoor in meer in mezelf verdwijn. Ik krijg dan een paar zinnen mee en krijg dan sterk het gevoel dat het onderwerp over mij gaat. Ik krijg dan ook het gevoel dat iedereen over mij aan het fluisteren zijn en mij uitlachen zoals AlbertoCreed ook zegt. Wanneer ik dit opmerk ben ik heel stil en houdt ik het in de gaten of het wel echt over mij gaat. Op dat moment haal ik de gekste dingen in mijn hoofd. Een voorbeeld daarvan is dat ik denk dat ik onbewust scheetjes laat en dat iedereen mij dan een beetje belachelijk maakt. (en dit is dan 1 voorbeeld van de zovele dingen die ik in mijn hoofd haal) Wanneer ik dit dan vraag in de groep of vriend blijkt dit allemaal niet zo te zijn zoals ik denk, en lijkt het meer op waanideeën waar ik last van heb. Dit is dezelfde fase geweest als bij je vriend met de sleutel... Dat is het paranoia gedeelte.. Ik meen echt dat ik dingen hoor en zie wat er niet zijn en dat is heel eng.. De laatste keer heb ik na een jaar niks gebruikt te hebben nog eens coke gebruikt op een avondje en toen had ik het weer... Op zo'n moment kan diegene beter naar huis gaan want dit gevoel blijft en wordt steeds maar sterker. Ik ben ook nog altijd opzoek naar het antwoord op mijn vraag.. Het lijkt erop dat ik niet meer kan genieten zoals ik van te voren deed maar om dan meteen te stoppen ben ik het niet mee eens. Goede vrienden en een fijne omgeving is heel belangrijk in zulke situaties maar om er helemaal van af te komen? ik heb werkelijk ook geen idee... Ik ben wel blij om te lezen dat de laatste keren het goed ging bij je vriend.. dan is er toch nog hoop in mijn ogen : )"