Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan je coke verslaving afkomen??? Lees dit topic dan ff😁

Van je coke verslaving afkomen??? Lees dit topic dan ff😁

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo gemakkelijk is dat niet, en wie zegt dat dit iedereen helpt?
B
Benjolink

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
Zo gemakkelijk is dat niet, en wie zegt dat dit iedereen helpt?
Klik om te vergroten...
2 medicijnen slikken niet zo moeilijk vlgnsmij🤷‍♂️
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Benjolink zei:
2 medicijnen slikken niet zo moeilijk vlgnsmij🤷‍♂️
Klik om te vergroten...

Van een verslaving afgeraken met medicijnen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benjolink zei:
Ik slik duloxetine 30mg en 150mg bupropion. 1 keer per dag.
Dit voor mijn autisme.

Sinds ik deze medicatie slik heb ik als (gunstige bijwerking) dat ik na het snuiven van coke, na ongeveer een dik uur erg moe wordt en lamlendig. Hoeveel ik ook bijsnuif niks helpt. Dit heeft er voor mij voor gezorgd dat ik coke niet meer waardeer.

Misschien is het een goede optie om bij een verslavings kliniek dit op Recept te krijgen.

Oohja, Enigste bijwerking die ik heb van de medicatie is een droge mond.
Klik om te vergroten...
Hiermee pak je de kern van je cocaïne verslaving niet aan, namelijk de drang om te gebruiken en de craving naar het middel en zijn effecten. Net als met antabuse, een middel dat nadat je drinkt je enorm ziek wordt omdat het de afbraak van Aceetaldehyde blokkeert, en die stof zorgt ervoor dat je na het drinken een kater krijgt.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Hiermee pak je de kern van je cocaïne verslaving niet aan, namelijk de drang om te gebruiken en de craving naar het middel en zijn effecten. Net als met antabuse, een middel dat nadat je drinkt je enorm ziek wordt omdat het de afbraak van Aceetaldehyde blokkeert, en die stof zorgt ervoor dat je na het drinken een kater krijgt.
Klik om te vergroten...
Hiermee pak je de kern wel aan, de drang om te gebruiken gaat weg omdat je weet wat het gevolg is, erg moe en lamlendig.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je pakt de kern van verslaving niet aan.

Ben je met alle middelen helemaal gestopt met gebruiken?
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Torchic zei:
Je pakt de kern van verslaving in het algemeen niet aan.

Ben je met alle middelen helemaal gestopt met gebruiken?
Klik om te vergroten...
Nee omdat ik de medicijnen nodig heb voor mijn autisme, op advies van de ggz.

Wanneer zij aangeven dat ik ermee kan stoppen ga ik dat doen, mits ik me net zo goed voel zonder medicatie, anders ga ik daarna gewoon door met de medicatie
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Benjolink zei:
Nee omdat ik de medicijnen nodig heb voor mijn autisme, op advies van de ggz.

Wanneer zij aangeven dat ik ermee kan stoppen ga ik dat doen, mits ik me net zo goed voel zonder medicatie, anders ga ik daarna gewoon door met de medicatie
Klik om te vergroten...
Ik bedoel meer of je nu nog andere soorten drugs gebruikt dan cocaïne? Want volgensmij opende je laatst een topic over 3-MMC gebruik toch?

Tuurlijk is het mooi dat je van de cocaïne af bent maar als je daar andere drugs voor inruilt is het alleen maar verplaatsen van je verslaving.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benjolink zei:
Hiermee pak je de kern wel aan, de drang om te gebruiken gaat weg omdat je weet wat het gevolg is, erg moe en lamlendig.
Klik om te vergroten...
Dat is helemaal niet de kern. De drang om te gebruiken is de kern en die verdwijnt niet. De kater, de schade in de neus, je schulden, de paranoia, je slapeloosheid, dat zijn allemaal dingen die ontstaan vanuit de werkelijke kern, je verlangen naar cocaine, je drang voor dopamine in je hersenen en de effecten van de drug, daar draait het om.

Even jouw autisme daargelaten. Als de medicijnen daarvoor zijn slik ze vooral maar daar gaat het even niet om. Als het mensen helpt met hun verlaving. prima. Maar ga er niet omheen draaien. Benoem het voor wat het is.

In elk geval wens ik je veel succes, ik wil je niet afkraken of beledigen.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Dat is helemaal niet de kern. De drang om te gebruiken is de kern en die verdwijnt niet. De kater, de schade in de neus, je schulden, de paranoia, je slapeloosheid, dat zijn allemaal dingen die ontstaan vanuit de werkelijke kern, je verlangen naar cocaine, je drang voor dopamine in je hersenen en de effecten van de drug, daar draait het om.

Even jouw autisme daargelaten. Als de medicijnen daarvoor zijn slik ze vooral maar daar gaat het even niet om. Als het mensen helpt met hun verlaving. prima. Maar ga er niet omheen draaien. Benoem het voor wat het is.

In elk geval wens ik je veel succes, ik wil je niet afkraken of beledigen.
Klik om te vergroten...

Je snapt het niet helemaal......

Als Je niet meer gebruikt omdat er niks meer aan is (door de medicatie die je slikt) heb je geen paranoïde meer en alle andere negatieve effecten....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benjolink zei:
Als Je niet meer gebruikt omdat er niks meer aan is
Klik om te vergroten...
Je gebruikt niet meer maar je loopt wel de rest van je leven met de craving rond. Die verdwijnt namelijk niet. Ik kan mezelf ook wel opsluiten in een kooi om niet te gebruiken als ik verslaafd ben maar dat is natuurlijk niet de oplossing die je wilt.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Benjolink zei:
Je snapt het niet helemaal......

Als Je niet meer gebruikt omdat er niks meer aan is (door de medicatie die je slikt) heb je geen paranoïde meer en alle andere negatieve effecten....
Klik om te vergroten...

Vlgnsmij ben ik de enige op dit forum die dit kan weten, omdat ik het zelf heb ondervonden👍
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Je gebruikt niet meer maar je loopt wel de rest van je leven met de craving rond. Die verdwijnt namelijk niet. Ik kan mezelf ook wel opsluiten in een kooi om niet te gebruiken als ik verslaafd ben maar dat is natuurlijk niet de oplossing die je wilt.
Klik om te vergroten...
Die craving ga je niet meer oplossen met cocaine. Dit ga je na een paar avonden met cocaine en de medicatie wel ondervinden. Je hersenen passen je daar op aan omdat de reactie negatief is.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Benjolink zei:
Die craving ga je niet meer oplossen met cocaine. Dit ga je na een paar avonden met cocaine en de medicatie wel ondervinden. Je hersenen passen je daar op aan omdat de reactie negatief is.
Klik om te vergroten...
Oftewel de coke craving verdwijnt als sneeuw voor de zon😎
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benjolink zei:
Die craving ga je niet meer oplossen met cocaine.
Klik om te vergroten...
Dat zeg ik ook niet, de craving ontstaat juist door cocaïne. De enige manier om er vanaf te komen is om het te zien voor wat het is: een drug die alleen maar meer verlangen creëert wanneer je het in verkeerde contexten en situaties plaatst. Bijvoorbeeld om even een boost te krijgen, of meer zelfvertrouwen of zo.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Dat zeg ik ook niet, de craving ontstaat juist door cocaïne. De enige manier om er vanaf te komen is om het te zien voor wat het is: een drug die alleen maar meer verlangen creëert wanneer je het in verkeerde contexten en situaties plaatst. Bijvoorbeeld om even een boost te krijgen, of meer zelfvertrouwen of zo.
Klik om te vergroten...
Die boost en zelfvertrouwen met als heel snel vervolg moe en lamlendig, doorsnuiven niks helpt, hele avond naar de klote.

ik zie niet in hoe je dan nog naar deze drug kan verlangen. Jij mischien ik niet in ieder geval. Mijn hersens zijn inmiddels aangepast door de negatieve reactie.

Als je het nou zelf probeert dan praten we dan weer, je hebt niet echt recht van spreken lijkt me.

Vind het wel goed dat je kritisch bent dat mag en moet ook kunnen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Benjolink zei:
je hebt niet echt recht van spreken lijkt me.

Vind het wel goed dat je kritisch bent dat mag en moet ook kunnen.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen recht van spreken als het gaat om ervaring met het middel, maar wel als ik mijn kritische mening mag geven, wat ik volgens mij netjes gedaan heb. En jij hebt gereageerd, en ik respecteer je mening, maar ik ben het niet met je eens. Dan denk ik dat we elkaar niet gaan overtuigen, en dat is oké :handshake:
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik heb geen recht van spreken als het gaat om ervaring met het middel, maar wel als ik mijn kritische mening mag geven, wat ik volgens mij netjes gedaan heb. En jij hebt gereageerd, en ik respecteer je mening, maar ik ben het niet met je eens. Dan denk ik dat we elkaar niet gaan overtuigen, en dat is oké :handshake:
Klik om te vergroten...
Try it out zou ik zeggen!

Geeft je kritische mening veel meer waarde....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Benjolink zei:
Geeft je kritische mening veel meer waarde....
Klik om te vergroten...
Wellicht, hoewel ik drie verslavingen heb overwonnen zonder enige craving. Als het gaat om dit middel en cocaine, dan nee, maar ik vind dat ik wel iets mag zeggen. Het is niet dat ik geen enkele ervaring heb met verslavingen en cravings, en manieren om ze te overwinnen.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik slik duloxetine 30mg en 150mg bupropion. 1 keer per dag.
Dit voor mijn autisme.

Sinds ik deze medicatie slik heb ik als (gunstige bijwerking) dat ik na het snuiven van coke, na ongeveer een dik uur erg moe wordt en lamlendig. Hoeveel ik ook bijsnuif niks helpt. Dit heeft er voor mij voor gezorgd dat ik coke niet meer waardeer.

Misschien is het een goede optie om bij een verslavings kliniek dit op Recept te krijgen.

Oohja, Enigste bijwerking die ik heb van de medicatie is een droge mond.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."