Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsplanten buiten worden lichter.... Help!

planten buiten worden lichter.... Help!

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JaydeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey ben nieuw hier,
maar heb snel informatie nodig, ik heb buiten 5 planten staan, die nu de bloei ingaan, ik geef ze om de dag bloeivoeding (alga bloei van plagron, met stikstof, kalium, en fosfor), maar het blad wordt steeds lichter.... wat te doen, meer voeding geven?? Niet dat ze me dadelijk de pijp uitgaan, wil er nog wel van kunnen genieten! haha

Gr Wouter
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan aan zoveel dingen liggen.

Op welke manier wordt het blad lichter? Welke kleur, over het hele blad of alleen de puntjes of bruine vlekjes?

Ik kan zo weinig zeggen. Misschien met een foto van je planten dat het duidelijker wordt.

Meer voeding is ook niet altijd de oplossing. Overvoeding kan zelfs het probleem zijn. Heb je eigenlijk een voedingsschema?

Misschien een magnesium tekort of zinkvergiftiging.

Waarom ga je niet naar een growschop die kunnen je wel helpen.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Meestal is het geel worden een signaal van teveel voeding waardoor de wortels langzaam verbranden als het ware. Ik zou ze gewoon minder geven, de eerst komende week/ 2 weken miss 1x en dan worden ze snel weer groener denk ik :)
J
JaydeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb me laten informeren door de lokale growshop hier.... en deze beste man adviseerde mij, om 2 dagen voeding en dan een dag water te geven.... misschien toch teveel

heb er even 2 foto's bijgevoegd






ook nog maar hopen dat de zon deze maand een beetje meer gaat schijnen, dit schiet niet echt op zo, en het ging zo mooi :(
w
wiet busjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik denk dat je inderdaad minder voeding moet geven. gewoon om en om puur water en water met voeding geven. Zorg in de bloei voor voeding met een hoog fosfor gehalte
J
JaydeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik zeur toch nog ff door om zeker van mijn zaakjes te zijn..... de beste man waar ik de stekjes/grond/en voeding gehaald heb, zei me dat als het blad geler zou worden dat ik ze meer voeding moet geven..... wat is nu waar? beetje tegenstreidig dit haha

En zoals ik eerder al zei, ik heb ze net een weekje de bloei in gedaan (nog maar 12 uur licht per dag), maar er is weinig zon op komst :( krijg ik met dit weer nog wel fatsoenlijke toppen, of kan ik ze beter naar binnen halen en ze daar wat meer licht gaan geven? Heb alleen tl verlichting op zolder, of dit beter is??

Zo ik heb mijn zorgen weer gepost, happy smoking! :stoned:

mzlll
J
JaydeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
volgens mij heerst er een vloek over dit forum! ik plaats gisteren 2 berichten, kom vanmorgen beneden..... en de planten zijn gejat!! gvd echt balen, had nog maar 4 weekjes nodig.

Maargoed, ik ga nu maar eens uitzoeken wat het me gaat kosten om 5 planten op zolder te laten groeien....... :cry:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je de planten buiten zet, dan zet je ze toch niet zelf in bloei. Dat doet de natuur toch zelf.

Om planten op zolder te hebben kost niet zoveel. Maar gebruik geen tl lampen en ga niet kloten met stroom, ben voorzichtig.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#9
overvoeding volgens mij
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gejat??? :rolleyes: :confused: Hoe kan je nu onopvallend zo'n grote planten jatten?? :) Mja veel succes nog :rolleyes:
J
JaydeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kwam eergister morgen beneden, en weg waren ze!!! ik heb 2 verdachte personen hier in de buurt dus het kan nog spannend gaan worden! leiers!

Baal er echt van, ze begonnen net met bloeien, dus over 4 weekjes had ik de buit binnen gehad..... :cry:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Das idd kut :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."