Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCasing preparatie

Casing preparatie

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand misschien hoe je Hawaaiiaanse paddestoelen zou kunnen kweken!? Want ik zie nergens sporen voor de hawaaiiaanse
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#2
vier euries valt ook wel mee, maar he als het goedkoper kan hoor ik het graag.

Volgens mij werkt de PF tek met rijst. (Not Sure)

deze tek maakt eveneens gebruik van vermiculiet, is helaas geen vervanging.

heb wel gelezen dat sommigen vijversubstraat gebruiken, maar lijkt mij niet erg geschikt.

andere opties?
Klik om te vergroten...
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik mix altijd turf en kalk (voor de pH) door elkaar, verder niks. Voor mij werkt dat uitstekend. De verhouding kan ik niet precies zeggen, dat doe ik op het gevoel...
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hallo,

ik ben net begonnen met het kweken van me eigen shrooms. het gaat wel lekker en ben benieuwd wat er uiteindelijk van terecht komt.

ben alleen ff benieuwd of iemand al ervaring heeft met het maken van de casing zonder vermiculiet. ik ga het nu wel gebruiken, maar wil de volgende keer euries uitsparen door dit te vervangen door een goedkoper alternatief.

ik heb geen zin om honderden liters van die shit ereges online te bestellen, maar zoek echt een alteratief.

alle reacties zijn welkom!
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
vermiculiet is niet zo heel duur, 4 euro de liter geloof ik bij azarius, dus alleen als je het grootschalig aan wilt pakken ben je veel geld kwijt.

Er zijn ook andere methodes maar die weet ik eigelijk niet uit me hoofd.. ik geloof iets met rijst ofzo?
Misschien weet iemand anders het :)
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij werkt de PF tek met rijst. (Not Sure)

http://www.fungifun.org/Dutch/Pftek
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#7
The Used zei:
Weet iemand misschien hoe je Hawaaiiaanse paddestoelen zou kunnen kweken!? Want ik zie nergens sporen voor de hawaaiiaanse
Klik om te vergroten...

Jawel hoor, bij Azarius zijn er sporen van te koop. Maar let wel op, ze zijn erg moeilijk te kweken en je moet UITERST steriel te werk gaan!
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Weet iemand misschien hoe je Hawaaiiaanse paddestoelen zou kunnen kweken!? Want ik zie nergens sporen voor de hawaaiiaanse
Klik om te vergroten...

probeer (als je al een beetje ervaring hebt)
[/url]www.fsre.nl gratis sporeprints! :D zorg... houdt door zelf ook sporenprints te doneren.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psycho_Chrono zei:
The Used zei:
Weet iemand misschien hoe je Hawaaiiaanse paddestoelen zou kunnen kweken!? Want ik zie nergens sporen voor de hawaaiiaanse
Klik om te vergroten...

Jawel hoor, bij Azarius zijn er sporen van te koop. Maar let wel op, ze zijn erg moeilijk te kweken en je moet UITERST steriel te werk gaan!
Klik om te vergroten...


je kan op azarius ook broed kope (gebruik searchknop : spawn (das engels voor broed)) van verschillende soorten (azurescens, cyanescens en denk ook hawaiaanse)
daarbij moet je helemaal niet steriel werken en is ook veel makkelijker te doen.

broed is mycelium, dus schimmeldraad. Paddestoelen zijn de vruchtlichamen van de schimmeldraden.
Puur met sporen kweken gaat trouwens nie, dan moet je dat eerst op Agarvoedingsbodems de sporen leggen, het mycelium groeit dan op die bodem maar dan moet je het nog een aantal keren overplaatsen enzo ... en eigelijk maak je op die manier ook het broed. dus meteen broed kope dan sla je de moeilijkste stap in het proces meteen over...
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanuit sporen kweken hoeft absoluut niet met agar. Dat doe je gewoon met een (perfect steriele) jampot graan en een injectiespuit. Het 'broed' dat je kunt kopen bij azarius is alleen voor buitenkweek-paddestoelen, die groeien in je tuin op hout (als je het goed doet). Mexicaanse paddestoelen die je binnen kunt kweken daarvan wordt geen kant en klaar mycelium verkocht, alleen in de vorm van growkits.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."