blijkbaar is het zo dat bij bijna elke gebreksziekte de bladeren geel worden, geef dus idd wat kunstmest/rozenkorrel/...
#5
Maar het kan ook overbemesting zijn.
Planten kunnen ook gaan verkleuren indien je te veel water of voedingsstoffen geeft.
Als je net een plant in potgrond stopt dan zit er genoeg voedingsstoffen in en hoef je dat niet erbij te doen.
Hoeveel water heb je eigenlijk aan die plant gegeven? Of beter gezegd hoeveel regen heeft het gekregen. Volgens mij zit heel de pot vol water. De plant kan nu veel minder zuurstof opnemen gezien de grond dan niet erg luchtig is.
Ik denk ook wel dat je eerder had moeten beginnen. Je hebt veel zon gemist en zit nu met veel regen te kijken.
#6
Op zich ziet het er wel redelijk uit, alleen even oppassen voor slakken enzo.
Verder, als je het plantje (veel) voeding geeft zou ik wat minderen, en kijken of het dan beter gaat, en als je m weinig tot geen voedsel geeft zou ik juist wel een beetje geven.
Zoals davie ook al zei is teveel voeding slecht, maar te weinig ook.
Wat ook misschien kan helpen is om m even binnen te zetten tot het wat beter weer is als dat mogelijk is