Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgele bladeren ?

gele bladeren ?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
gooi er een beetje rozekorrel bij
S
SnowsealsLid
01-01-2024, 00:00
#2
kan voeding gebrek zijn, mijn planten zijn ook geel :angry: maar komt ook beetje door het weer
w
wietduiveltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
heey ik weet er niet veel over ik heb pas een wiet plantje gekregen

zij heeft een paar gele bladen het lijkt net dat er op een blad is aan gegeten :cry:

weet miss iemand wat ik er aan kan doen hier een afbeelding


http://www.snow-white.nl/BEST_CANNABIS_ ... lantje.JPG
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#4
een overzicht met een paar gebreksziektes van planten:

http://www.snow-white.nl/nederland/h42.htm

blijkbaar is het zo dat bij bijna elke gebreksziekte de bladeren geel worden, geef dus idd wat kunstmest/rozenkorrel/...
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar het kan ook overbemesting zijn.

Planten kunnen ook gaan verkleuren indien je te veel water of voedingsstoffen geeft.

Als je net een plant in potgrond stopt dan zit er genoeg voedingsstoffen in en hoef je dat niet erbij te doen.

Hoeveel water heb je eigenlijk aan die plant gegeven? Of beter gezegd hoeveel regen heeft het gekregen. Volgens mij zit heel de pot vol water. De plant kan nu veel minder zuurstof opnemen gezien de grond dan niet erg luchtig is.

Ik denk ook wel dat je eerder had moeten beginnen. Je hebt veel zon gemist en zit nu met veel regen te kijken.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Op zich ziet het er wel redelijk uit, alleen even oppassen voor slakken enzo.

Verder, als je het plantje (veel) voeding geeft zou ik wat minderen, en kijken of het dan beter gaat, en als je m weinig tot geen voedsel geeft zou ik juist wel een beetje geven.

Zoals davie ook al zei is teveel voeding slecht, maar te weinig ook.

Wat ook misschien kan helpen is om m even binnen te zetten tot het wat beter weer is als dat mogelijk is :)
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#7
davie zei:
Maar het kan ook overbemesting zijn.
Klik om te vergroten...

Bij overbemesting worden de planten niet geel, maar bruin en droog...

Geelverkleuring kan trouwens ook iets met pH te maken hebben, maar da zal wel nie het geval zijn, aangezien ge gewoon potgrond gebruikt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."