Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoelang vooraleer het rendabel is.

Hoelang vooraleer het rendabel is.

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laats in Maastricht de verkeerde winkel binnen gevallen, ik meende dat het een smart/headshop was bleek het een growshop te zijn.
Toen ik besefte dat ik verkeerd zat had een gemotiveerde verkoper me al te pakken. Hij liet me kweek-TV kasten zien een tent om binnen mee te kweken. Koolstof filters. Nu hij garandeerde me met zo een filtersysteem, er geen geur te bespeuren zou zijn op een appartement. Is dit idd zo? Komt er geen walm uit als je zo een kast of tent openmaakt voor water te geven of controle? Het minimum wat je nodig had was voor 600 €. Mijn vraag is het rendabel, wanneer zou de investering terugbetaald zijn..? De verkoper beweerde dat er iets van 15 planten in zo een tent te houden zijn. Ik overweeg de investering maar kan moeilijk geloven dat het geurloos zou zijn. Al is het enkel bij de oogst, ik kan me die geur die geweldig herkenbaar is, ook niet 1 tot 4 keer per jaar een dagje permiteren. Heeft hier iemand ervaring mee?
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#2
De oogst zal voor de meesten een geurige bezigheid zijn, verder is het heel goed te doen. Het hangt van veel dingen af, zoals ook de dichtheid van je kamer zelf, waarin het hok staat. Hier is zoveel over te zeggen dat je beter even een kijkje kunt nemen op hennepdesk bv. Erg leerzaam!
Wat kosten betreft, je kunt met zelfbouw op veel minder rekenen, zeker al je armaturen etc 2e hands aanschaft. Stroom zijn de hoogste vaste lasten, ik weet niet of je groene vingers hebt maar na een keer uit de kosten komen is zeker mogelijk. Als je overvoedt en dus een onrookbare zooi hebt, niet kan knippen, ongedierte hebt of wat voor narigheid, dan komt de calculatie wat minder ongunstig uit. Maar in het algemeen, een leuke hobby!
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is lucratief. Het is misschien een verstandig idee om iemand in de arm te nemen die al wat jaartjes voor plantages zorgt. Iemand die de kennis binnenbrengt en je helpt met alles opzetten et cetera.
Je kunt een tijdje aankloten voor jezelf, of het gelijk goed doen.
m
malotetLid
01-01-2024, 00:00
#4
De geur valt wel mee zolang je plantjes in je kweekkast staan. Zeker als je ook nog een ionisator gebruikt. De kosten kom je makkelijk uit, met 15 planten op een m2 en een 600 watt lamp moet je met enige moeite wel 600 gram kunnen kweken. Als je het drogen ook in de kweekkast doet heb je alleen een paar uur intense geur tijdens het knippen. Ik kweek niet meer vanwege onze woningbouw (uitzetting) maar het is me toch een partij leuk. Zet een paar citronella planten in de rest van het huis en geniet.
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja denk ook na eens op HennepDesk gekeken te hebben dat het me allemaal te simpel is voorgesteld geweest. Als ik zie wat die lampen gaan verbruiken, dat zou al een vedubbeling van stroomverbruik betekenen. Zoiets valt op. De grond, het irrigeren, messtoffen enz... Aangezien ik totaal geen ervaring heb lijkt het me beter eerst er een half jaar over te leren vooraleer ik er geld in steek. Dan nog zie ik het eig niet goedkomen zonder hulp. En naar de geur toe lijkt het me helemaal hopeloos. Als je een zipbag van 500 gr of zo nog maar buiten draagt hangt die geur al in de traphal. Om nog maar te zwijgen over de oogst van 15 planten. Ik ga passen voor de kweek van het geurige goedje, ik zou zo dadelijk geen ervaringsdeskundige kennen die me daarbij gaat helpen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ga naar het wietforum.nl .....

das meer voor de hobbiest ipv van de broodfokker.

:wink:

die growshops geven meestal een compleet klote advies naar hen luisteren lijdt meestal tot complete dramas.

Wietkweken is niet voor chaoten.

:mrgreen:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
:wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry hoor je lult wel erg zwaar uit je nek .....

:wink:

Geurvrij kweken in Belgie is essentieel.

Te hoge LV vernietigt je complete oogst ...

Lampen starten zonder een relais is prutserij.

Beste Qoute .....


Luister niet deze prutser ga naar wietforum.

Stonie
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
:wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee hoor ik hou niet van anuspoeder ... ik erger me dood aan je slechte adviezen en nog meer aan je zogenaamde kennis over hasjolie.

Punt uit.

:hearteyes:

Veel plezier he vandaag ...

Stonie
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Tsja Pipo met alle respect, de jongen die wil starten woont wel in Belgie.
Brandveiligheid en geurbestrijding staan wel voorraan in de strenge lijst van de thuiskweker.

Wat jij thuis doet is jou zorg, dat betekent niet dat andere daar baat bij hebben.

Je kan wel zeggen dat ie de stroom moet stelen maar ik vind dat soort adviesen tegen alles indruisen.

Je mag heus wel goede tips geven maar wees er 100% zeker van dat je wel iets zinnigs zegt, laat anders je advies achterwege.
Iemand die slecht advies geeft of nog erger onzin uitkraamt is een echte prutser ...

Groetjes

Van de Stonie
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#12
:wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee joh ... beste Pipo,

Ik vind het wel genoeg zo, je hebt wel een beetje gelijk.
Het is niet de moeite om over door te gaan, daarnaast kan ik nu nog net aan dit bericht typen. De LSD hakt er nu al in pittig in.

Ik draaf wel is door als het aankomt op hasjolie of wietkweken, mijn excuses je bedoelt het goed, daar gaat het echt om.

Ter afsluiting van deze oneindige discussie over veilig en verantwoord wietkweken:



Vers gemaakt afgelopen Vrijdag.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
:wave:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Holy shit :openmouth:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#16
indien er voor 99% van de bloei geen geur vanaf komt dan lijkt mij je wiet ook volkomen onrookbaar. 1 kleine plant kan al een hele kamer doen geuren....
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#17
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."