Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs dit een mutant?

Is dit een mutant?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi kwekers/liefhebbers

Ik begin nu al met ontkiemen van plantjes voor de buitenkweek.
Nu staan ze in de veranda, waar het lekker warm is.

1 van mijn plantjes heeft overal 3 blaadjes ipv de gebruikelijke 2.
Voor de rest ziet het er redelijk gezond uit.
Het is geen speciaal zaad ofzo...

Is dit een mutant?
Ga ik hier veilig van kunnen smoken?
Mensen met ervaringen?

Bedankt!
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat voor (cannabis) zaad is het precies?
straks heb je kempzaad te pakken en dat moet je niet hebben!

en nee het is geen mutant...
hoe meer vingers aan het blad hoe beter de plant zich voelt....

en 2 vingers per blad is ronuit teleurstellend...

show eens wat fotos dan :sunglasses:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wel, het zaad heb ik via-via gekregen en vorig jaar viel de weed goed te smoken hoor.

Het is gewoon het enige zaadje van de hele hoop dat zo'n plant brengt...

Je stelling van "hoe meer blaadjes, hoe gezonder" is idd correct, maar kan hier niet toegepast worden want ik heb het over die allereerste blaadjes, die ronde.

Dat zijn er toch altijd 2 ipv drie?

ik zit nu aan 3 internodes ofzo en overal zie ik 3 blaadjes ipv 2, begrijp je me? (ik weet natuurlijk ook wel dat ik in een later stadium meer dan 2-3 blaadjes mag verwachten hé)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij elke nieuwe internode komt er een bladset bij.
Op elk bladset staan dan meer vingers. Dat kan uitlopen tot 11 vingers.
Maar ik denk niet dat je dat bedoelt he?

Anders moet je maar eens een fotoke plaatsen.
Zijn we er allemaal wijzer uit.

Eerst heb je die ovale!
Dan die gekante
Dan komen er al met 3 vingers
Dan met 5
Dan met 7
En dan met 9

Die ovale sterven nog af, dat is maar een tijdelijke voedingsbron tot er genoeg bladeren op zijn.

Of lees ik dan toch goed? Op elke nieuwe internode geen bladset van 2, maar van 3?
Neat! Op zich is dat wel beter ja, dan groeit ie sneller he.
Enfin, groeit ie beter... kan ie meer licht opnemen.
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#5
nee ik begrijp wat je bedoelt je bedoelt de kiemblaadjes dat zijn er 3 inplaats van 2.
Dat is niks ernstig hoor dat kan gebeuren gewoon een foutje van de natuur, wat overgens niks uitmaakt voor de rest van zijn leven :mrgreen: :stoned:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is idd hetgene dat MMN bedoelt.
Ik zal er dus van uit gaan dat het niks ernstigs is, het plantje zelf ziet er relatief gezond uit.

@ MMN: Kweek jij ook misschien? Dan hebben we, naast fitness, nog een hobby gemeen. :mrgreen:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
mmn zei:
nee ik begrijp wat je bedoelt je bedoelt de kiemblaadjes dat zijn er 3 inplaats van 2.
Dat is niks ernstig hoor dat kan gebeuren gewoon een foutje van de natuur, wat overgens niks uitmaakt voor de rest van zijn leven :mrgreen: :stoned:
Klik om te vergroten...

een mutant die voordeel heeft van zijn mutatie dus, altijd handig :)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan enkel en alleen maar voor je hopen:

Een aangename droge zomer
En een vrouwelijke plant!

Hier hadden wij van de maand nog hagelbollen.
Dan nog de aprilse grillen
En zo begin mei gaan we er ook buitenplaatsen.
Dan ben ik echt zeker van het weer en dat de vorst voorbij is.
Want wij hebben geen veranda of serre.

En ja voor de rest het gebruikelijke he, voorgroeien onder TL lampen 33.

good luck.
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ronimoon zei:
Het is idd hetgene dat MMN bedoelt.
Ik zal er dus van uit gaan dat het niks ernstigs is, het plantje zelf ziet er relatief gezond uit.

@ MMN: Kweek jij ook misschien? Dan hebben we, naast fitness, nog een hobby gemeen. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

jawel buiten he :P guerilla voornamelijk :mrgreen:
kon je even geen karma meer geven :( :P
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mayan zei:
En ja voor de rest het gebruikelijke he, voorgroeien onder TL lampen 33.
Klik om te vergroten...

I.v.m. voorgroeien: welke sterkte van TL-buis heb je nodig voor enkele plantjes?
Ik heb reeds gezocht naar natrium hogedruklampen, maar die zijn me toch iets te prijzig en bovendien is het voor buitenkweek bedoeld.

Enige tips + prijsverwachtingen?

Bedankt!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#11
ErnstJünger zei:
Mayan zei:
En ja voor de rest het gebruikelijke he, voorgroeien onder TL lampen 33.
Klik om te vergroten...

I.v.m. voorgroeien: welke sterkte van TL-buis heb je nodig voor enkele plantjes?
Ik heb reeds gezocht naar natrium hogedruklampen, maar die zijn me toch iets te prijzig en bovendien is het voor buitenkweek bedoeld.

Enige tips + prijsverwachtingen?

Bedankt!
Klik om te vergroten...

Da maakt niet uit, als da maar ne witte gloed en gene gele gloed heeft.
Want geel is voor de bloei.

Ja kan T5's nemen, spaarlampen, TL buizen van 36watt of 18 watt, ...
Zet ze gewoon zo dicht mogelijk tegen je planten. Het wordt niet al te warm dus een afzuiging moet je nog niet voorzien.
En buiten doet de natuur de rest he :)

Zet daar de aanbevolen lamp(en) boven, een ventilator dat er langs zwenkt. En in mei buitenplaatsen.
Dus begin niet al te vroeg he, of ge hebt bomen als ge ze in vaste grond zet.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mayan zei:
ErnstJünger zei:
Mayan zei:
En ja voor de rest het gebruikelijke he, voorgroeien onder TL lampen 33.
Klik om te vergroten...

I.v.m. voorgroeien: welke sterkte van TL-buis heb je nodig voor enkele plantjes?
Ik heb reeds gezocht naar natrium hogedruklampen, maar die zijn me toch iets te prijzig en bovendien is het voor buitenkweek bedoeld.

Enige tips + prijsverwachtingen?

Bedankt!
Klik om te vergroten...

Da maakt niet uit, als da maar ne witte gloed en gene gele gloed heeft.
Want geel is voor de bloei.

Ja kan T5's nemen, spaarlampen, TL buizen van 36watt of 18 watt, ...
Zet ze gewoon zo dicht mogelijk tegen je planten. Het wordt niet al te warm dus een afzuiging moet je nog niet voorzien.
En buiten doet de natuur de rest he :)

Zet daar de aanbevolen lamp(en) boven, een ventilator dat er langs zwenkt. En in mei buitenplaatsen.
Dus begin niet al te vroeg he, of ge hebt bomen als ge ze in vaste grond zet.
Klik om te vergroten...

Cool toch? Of is dit niet goed voor de opbrengst?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ge ze topt is dat geen probleem, dan worden ze breed.
Normaal gezien leeft zo'n plant geen jaar he.
Ik dacht dat ze na een half jaar al fel afzwakken. Dan kan je beter wat later beginnen, met zekerheid.

Maar onthoud, een plant met een hoogte van 3m is heel moeilijk qua onderhoud. Je moet maar eens schimmel of rot op je hoofdtop krijgen...
Laddertje op? :)
En dan had ik het nog niet over buren die voor het minste de federale politie bellen.

Ik krijg van mijn lief zo'n kweektent!!! (superblij :hearteyes: ) :beer:
Maar ik ga de zomer ook gebruiken hoor.
Foto's zullen vast en zeker volgen :grin: :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."