Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietplant heeft rare ontwikkeling

Wietplant heeft rare ontwikkeling

14 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
grotere pot idd
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd zit niet genoeg voeding meer in de kleine potjes :tearsofjoy:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ennuh, gaat ie lekker? :grin:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ sjeik : hoezo maak er wat van in april ???? je bodoelt zeker een volgende ronde heah ...
Klik om te vergroten...

Yeah dat bedoel ik.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lijkt wel of 1 plantje heel erg aan het krimpen is (alsof die uitdroogt), en 1tje daarvan worden de bladeren geel en rotten weg.


D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#6
OVERPOTTEN! METEEN!

Die plantjes hebben allang niet meer genoeg aan die kleine potjes, meteen grotere kopen.
Je plantjes zien er overigens niet geweldig ontwikkeld uit, ze groeien erg de hoogte in. Staan ze gewoon op de vensterbank? If so, verwacht dan niet dat je daar iets van een oogst af gaat halen, gaat niet lukken zo. Je hebt ook een beetje de verkeerde tijd van het jaar gekozen.

Succes in ieder geval

:stoned:
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
weg gooien en opnieuw proberen ... gaat lekker heah dit jaar :P ...

LEZEN LEZEN LEZEN wiet kweek je niet zomaar ( daar ben jij het bewijs van )

greetzzz gtje
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kijk ik heb ze overgepoot en heel veel water gegeven dit is het resultaat. Maar ik heb de originele potjes eromheen laten zitten en daarom weer aarde gedaan dit kon volgens mijn moeder omdat de wortels er al doorheen groeide.




M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ik niet snap

Op het eerste oog af, gebruik je turfpotjes
(zoiets droogt enorm snel uit omdat de turfpotjes ook vocht opnemen.

En dan plant je over in bijna evengrote potten?

Je had ze met turfpot en al in een 11L pot moeten planten! AL mijn zaailingen wortelen los door de turfpot heen hoor.

Indien het geen turfpotjes waren, mijn excuses
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zijn turfpotjes..

Maar met zo'n formaat pot ga je ze redelijk snel weer moeten overpotten hoor :P En alsnog, daar in de winter achter dat raampje ga je eindigen met stengels van 1,5 meter en zo goed als geen vertakkingen.

Advies: Maak er een einde aan, of laat ze staan voor de gezelligheid ofzo, en maak er wat van in april.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ sjeik : hoezo maak er wat van in april ???? je bodoelt zeker een volgende ronde heah ... want deze plantjes zullen eind april NOOIT halen of ze moet ze zetten onder 18/6 kunst licht met minstens een lamp die tegen de 5600 calvin aan zit !!!


@welhallodaar.... tsjaa voor volgendjaar 1 tip .... die turfpotjes kun je goed gebruiken hoor er zijn beter oplossingen voor maar goed ken ook mensne die plantjes meteen in volle bemestte aarde groeien zonder enig probleem :confused: maar goed wanener je dat doet...

vul ze met zaai en stekgrond of universele grond stukjes mest die erin zitten weghalen zo'n zak kost maar 4 euro voor 40 liter en is genoeg om zeker 40 potjes te vullen... zaai en stek grond kost ook iets van 4 a 5 euri daar hoef je niets meer uit te halen maar krijg je maar 20 liter wat goed zult zijn voor 20 potjes ....

afhaneklijk hoeveel tijd en geld je erin wilt en kunt stoppen kun je een beslissing nemen ... en ook bepalend is of je een growshop heb in je buurt ( een zakkie zaai en stek grond bestellen via internet is een beetje duur !!! verzendkosten enz erbij )...

haal een KLEIN flesje rizhotonic van canna ... de normale lijn of bio ( laatste is wat duurder ) en gebruik dit volgens voedingschema die je bij growshops kunt krijgen ( gratis ) ...

je plant sneller haar/zijn wortels ontwikkelen en de plant zal sneller groeien ... verder zal de plant vitaler zijn....


eenmaal de wortels uit het turfpotje, dit zal als je het goed doet na 10 tot 14 dagen wel zijn kun je de planten overpotten ... nu zet je haar in een grond gemixed met iig bemestte aarde ( dit kan gewoon van het huismerk praxis of andere bouwmarkt grondjes ervoor geschikt zijn weet ik niet maar praxis wel ) grond kost tegen de 3,5 voor 40 liter ... afhankelijk hoegroot je je planten wilt hebben en dus in hoeveel liter potten ze staan koop je de aarde ...

beter is eigenlijk om de plant gewoon in de volle grodn te zetten ... let wel op hierin groeien de planten echt MOTHERFUCKING hard !!!! wil je ze dus niet groter dan 2meter zal je later kunnen beginnen begin juni ongeveer en een aantal keer toppen, maakt het niet uit hoe groot ze mogen worden dan zet je je planten na 15 mei buiten ( na ijsheiligen) dan vriest het niet meer ... er zijn mensne diebeginnen begin april al ... maar de kans is er aanwezig dat je planten kapot vriezen !!!

aangezien jij niet veel zaadjes zult hebben ( denk ik ) is het zonde om dan al te beginnen...

zoals je ziet is dit een kwestie van een paar 10tjes inclusief zaadjes dan kun je echt aan de slag !!! zie je resultaat en dan zullen cannbis plantjes kweken ook leuk zijn !!!

ik zou als ik jouw was ... gaan voor een hollandshope , durbanpoison of iets met early erin zoals early pearl early misty of early girl ... je kunt ze bij deze zaadleveranciers krijgen ... sensi seeds, highquality seeds nirvana seeds ( deze is goed en goedkoop ) en dutch passion ( heeft ook evtueel allen vrouwelijk zaad tegen een mnooie prijs )...

ga niet lopen klooien bij andere zaadbanken ... er zullen vast wel goede nog zijn maar van deze kun je ECHT opaan dat hetgoede zaden zijn!!!! of je bestelt zaden bij basicseeds maar die zijn wat moeilijker om te kweken wel een wat specialer soortje.

zie je dat de plantjes hard groeien mooei nieuwe scheuten aanmaken en dat het lekker loopt kun je altijd beslissen of je nog wat groei en bloei voeding gaat halen ... das neit perse nodig maar je planten zullen het stukken beter waarderen ... en dus meer opbrengen

stel je haalt duzz 10 zaden durban posion ( lekkr wietje van nirvana en /of sensi seeds weet ik uit ervaring ) en je stopt ze in 10 turf potjes met zaai en stek grond vervolgens verzorg je ze goed in minstens 40 liter bakken !!!! of meer of in volle grond en je haalt op tijd je mannetjes weg en je houd 5 of meer vrouwtjes over ( wat vaak gebeurd !!! ) en je dieft ( je haalt alle onderste takjes van de plant af met een schaar want daar komt de zon tog niet en groei geen toppen maar kost wel onnodig energie !!! ) dat je zeker per plant 100 gram haal wat oplopen kan tot 400 gram !!!!

afhankelijk hoe groot de plant is en hoe goed de zon schijnt ..

dit kom dus op minstens 5 planten x 100 gram = 500 gram ... dit kun je verkopen en is iig 750 euro waard of je smoked het zelf wat normaal 4 euro per gram is en bespaar 2000 euro !!! je ziet dus dat je het geld er altijd uithaalt

jaar erna heb je nog meer ervaring en kun je uitwijken naar andere leuke soorten zoals een paars soortje of iets anders dat eind september begin o0ktober klaar is met bloeien ..

zo dat was me een hele l*l verhaal weer doe er wat mee !!!

greetzzz gtje
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi gtje, Dit zijn de zaden die ik gekocht heb 20 voor 10 euro
lowrider zaad ben ik nu aan het kweken mar heb nog early misty en double fun zaden liggen. de DF is het makkelijkst te kweken en leverd genoeg op had laatst 40 gr per plantje
Klik om te vergroten...

Volgens jou kan ik ze van de vanaf de turf potjes ze gewoon in 10 liter potten zetten maar kan ik ze niet gelijk in een 40 liter pot zetten is dat niet beter? Trouwens wat bedoel je met volle grond, bedoel je dan dat ik ze buiten moet zetten zonder pot? Ook zeg je dat ik op tijd uit elkaar moet halen maar wanneer is het zover dat je de mannetjes en vrouwtjes uit elkaar kan helen hoe zie ik dan welke de vrouwtjes zijn?

Trouwens ja je advies is echt wel handig ik kan niet wachten tot april
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
hey hallodaar...

je kunt nadat je je plant in een turfpotje of een 10x10x11 potje hebt voorgegroeit in voedingsloos aarde ( zaai en stekgrond of duss die universele ) meteen de plant overpotten in definieve pot !!!

houd alelen rekening mee dat hoe groter de pot hoe grote de plant !!!!

bij een 10 liter pot zal de plant een meter worden en nog redelijk smal opbrengst zal dan maximaal 100 gram zijn .... bij 40 liter potten word de plant 2 meter en ook een goede 1,5 meter breed !!!

in volle grond wilt zeggen idd gewoon in de grond .... je graaf een kuil uit in je tuin maak deze een centimeter of 80x80x80 ... de grond die je daar uit haalt ( als het geen geel zand is want daar zit geen voeding in ) vermeng je met bemestte aarde .... eventueel want beendermeel of wormen mest ( bij de meeste tuin centra te krijgen .... wat kalk is ook nooit verkeerd !!!

MAAAR ALLES WEL MET MATE HEAH DAME !!!! met zo'n grondje ben je zeker dat je plant pas in bloei week 3 voeding nodig heeft !!!! je plant zal dan als je haar 15 mei in de grond zet ZEKER 2,5 meter hoog zijn en 2,5 meter breed !!! en zal als je geen rot hebt zeker 300 gram per plant opbrengen wat kan oplopen tot wel 1 kilo maar dat ligt aan de zon !!!!

wat perliet door je grondje is ook nooit weg !!!!dit zorg voor luchtigheid in je grond maar gebruik niet meer dan een verhouding van 40% perliet op aarde dus op 100liter aarde 40 liter perliet !!!! perliet kost niet veel ... wle moet je perliet ff uitspoelen (KAPJE OP KOMEN STOF DEELTJE VAN AF )

zo heb heeft de plant genoeg kans om groot te worden en zal zij ook makkelijker met fouten om kunnn gaan zoals overvoeding!!!

het lijtk allemaal heel moeilijk maar alleen het grondje maken kost ff wat werk en loont zich zeer zeker !!! dit grondje kunje ook gebruiken in je potten overigens !!!

planten laten vaak hun voorbloei al zien in juli ... kijk goed tussen de 3 en 7 internode van de plant ( internode is vertakking ) daar zie je vaak al wel een rond bal achtig iets uitkomen ( mannetje !!! ) of een haartje ( vrouwtje !!! ) is dit neit het geval don't worry planten laten anders hun geslacht rond augustus hun geslacht zien ...

en er is redelijk wat tijd hoor om het verschil te zien tussen mannen en vrowuen voordat de man de vrouw bestoven kan !!! ik heb overigens nog nooit een LEEK gezien die het verschil niet zag !!!

je zegt dat je double fun zaden hebt liggen heah !!!! gebruik deze volgend jaar dit zijn een van de beste buitensoorten die erzijn ... ze zullen eind september klaar zijn en komt een goede opbrengst en kwaliteit vanaf !!! zelf met KUTweer als dit !!!


zaden nu donker en koel bewaren !!!


suc6

greetzzz gtje
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou jawel (ben trouwens geen dame maar een jongen van 16 mijn foto staat in een ander topic) maar ik vind het moeilijk met het mixen van tuingrond/besmette grond/perliet/kalk/flesje rizhotonic/wormenmest (de beendermeel wil ik niet want ik ben vegetariërs) .... en wat de verhoudingen zijn. maar dat ga ik wel vragen in de tuincentra denk ik dan koop ik meteen een paar 40/100liter potten. Trouwens ja het gaat prima ik kan nog niet zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn maar ze ruiken al wel heerlijk :stoned:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maarreh gozer...waar ga je ze nou neerzetten? 40-100 liter neemt veel ruimte in beslag hoor..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."