Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMooie foto's

Mooie foto's

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik zou het nu al wegsmijten, en eerst maar is 100 uur non stop lezen hoe je in het voorjaar voorbereid moet zijn op het echte werk.

Zoals Mayan ondertussen ook heeft moeten erkennen ...

Diegene die leest heeft de power.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb inderdaad veel moeten lezen. Welcome back trouwens lys

Maar om wiet te kweken hoef je heus geen rocket sience te kennen he :)
Hier is intussen al geoogst se :)

Het enige dat er hier gebeurd is, (bij wellhellodaar) er is veel advies gegeven, maar weinig aan gedaan.
We hebben je aangeraden er een TL lamp vlak boven te plaatsen. Dat of spaarlampen, niet gebeurd.

Maar het blijft een feit, elke teler werkt en kweekt anders. En sommige gaan grandioos tegen de basisregels in, met toch een goed resultaat.
Al bij al, het enige dat telt is OOGSTEN!

Wat jij nu moet doen wellhallodaar is een klein kasje maken met spaarlampen of tl lampen.
Timer gelijk op 12/12 en pleur je planten er in. Of zet ze 's avonds rond 9h in een donkere kast en 's morgens om 9h terug aan het raam.

Ik denk dat ze ook niet aan de bloei zullen komen voor dat raampje daar te wijten aan stress.
Buiten gaat de zon onder, maar binnen blijft meestal het licht nog paar uur aan 's avonds.
Die plant neemt dus nog licht op, en de fotosynthese binnen is dan niet gelijk aan de fotosynthese buiten.
Je had ze van de eerste keer volledig buiten moeten plaatsen.
Er is geen mensenhand dat beter werkt dan moeder natuur dat doet.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
het project is kansloos zonder Mayan.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mayan zei:
Wat jij nu moet doen wellhallodaar is een klein kasje maken met spaarlampen of tl lampen.
Timer gelijk op 12/12 en pleur je planten er in. Of zet ze 's avonds rond 9h in een donkere kast en 's morgens om 9h terug aan het raam.
Klik om te vergroten...

Hmm... ja ok maar het is een beetje moeilijker dat dat met mijn moeder enzovoort. Lampen lijkt me een goed idee maar als ik erover begin dan zeggen mensen ja je moet ook een kastje maken dus ik denk dat ik voor de volgende keer dat pas ga doen met deze spullen:
- een kast maken
- eigengemaakte 50 liter potten (misschien moeten dezen wel draagbaar zijn omdat ik zo ook liever buiten zet)
- bij de growshop mijn aarde weghaal
- een paar tl buizen die best wel zuinig zijn vanwege me moeder...

Nu hebben mijn planten inderdaad wat stress (nou ja een heel klein beetje dan). Ik had gelezen dat dit kwam vanwege de niet volledige duisternis maar andere mensen zeggen dat dit meestal komt omdat het temperatuur verschil tussen nacht en dag groter dan 10 graden is (dit kan wel omdat ze zo dicht bij het raam staan!).

Maar misschien kan ik wel mooie zaadjes van deze plantjes halen voor de volgende keer ofzo??

Trouwens die ventilator is geen goed idee ik denk dat ze dan doodvriezen
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Lys, kansloos zou ik zo niet zeggen.
Vloeibare voeding en paar spaarlampen en/of tl lampen erop, kan nog ettele grammen rookbare wiet opleveren.
Niet wat je zou verwachten mss, maar toch "iets" he :)

Wellhallo, je moet je plantjes voelen. Je ziet zelf dat ze voor hun leeftijd veel te klein zijn.
Ze willen wel, maar krijgen de kans niet om uit hun startblokken te springen.
Spaarlampen zijn maar een paar watt.
Ge killed de ventjes en daarna focus je het licht op de overgebleven vrouwkes.
Een ventilator zal wel degelijk moeten man, ze staan binnen dus hoe kunnen ze doodvriezen?
Er moet altijd luchtcirculatie zijn, dan zet ze zich ook vaster in de grond en maakt ze dikkere scheuten en een dikkere stam.

in ieder geval, zorgt nu al da ze ne cyclus van 12/12 krijgen. En wanneer het donker zou moeten zijn, niemand in het salon een boekje leest, waar je plantjes op de vensterbank staan.
Dag is dag en dat is 12h nu, nacht is nacht en dat is vanaf nu ook 12h
DOEN
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lekker volgend jaar opnieuw doen, en je hoeft er niet eens iets voor te kunnen of te lezen.
Begin in maart binnen in een pot je stekje op te kweken tot een plant. Zet die in mei buiten in de volle grond waar veel zon is. Elke dag water geven, een hoeveelheid passende bij de grootte van de plant en in semptember heb je een struik van 2 meter doorsnee en 2 meter hoog.

Speciale grond en voeding zijn daarbij optioneel.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tenminste dat dacht ik, totdat ik er achterkwam dat mijn moeder echt een poep fototoestel heeft maar goed... Wat je hier ziet zijn volgens mij double fun / early misty planten, in geïmproviseerde planten potten met tuinaarde gemixt met besmette aarde of potgrond en kalk.
Ik denk wel dat er vrouwtjes tussen zitten maar of ik oogst krijg weet ik niet.










Ze hebben wel een beetje teveel water gekregen daarom hangen ze zo slap, en sommige zijn net dwergen. Ook zijn ze nog te jong om het geslacht te zien. of het zijn allemaal vrouwtjes
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#8
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Doet me denken aan mijn plantje :openmouth: R.I.P.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Awel, moest je er nu nog een ventilator bijzetten. Die lichtjes beweging in de blaadjes blaast.
Zal je binnen 2 weken al grote vooruitgang waarnemen.
Maar aan het tempo nu zal je in januari nog niet geoogst hebben.


En "mannetje vrouwtje" toont nog geen geslacht
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ach blijf zo door klungelen en je hebt volgend jaar mei een mooi struikje om naarbuiten te knikkeren hahahaah :P

greetzzz gtje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."