Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweekset, enkele dringende vragen

Paddo kweekset, enkele dringende vragen

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben een dikke 2 weken geleden begonnen met kweeksetje uit de shop.
Heb m goed gesoaked , geprobeerd steriel tewerk te gaan en m uiteindelijk in een kast gezet met waarschijnlijk iets te weinig licht en temperatuur..
Toen na bijna 2 weken er nog steeds niets was behalve een vies luchtje heb k de kweekset verplaatst naar een warmere plaats met meer licht.
Momenteel zit er op bepaalde delen van de kweekset een snelgroeiend wit laagje mycelium ( net allemaal natte suiker ofzo), wat me een goed teken lijkt.
Enkele dingen die me ongerust maken :
- Bij openen van de zak is er toch echt een stank die uit de set komt
- helemaal geïsoleerd aan de rand van het bakje is er een witte donzige vlek waar ik ook een soort paars/groen wolkje in kan onderscheiden. Dit kleine stukje groen is momenteel nog niet in contact met de rest. Moet ik met een steriel mesje de boel wegsnijden?

Bedankt voor het snelle advies, als het setje nog goed komt post ik zeker een verslagje!
Luomo
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allereerst had je de box niet in de kast moeten zetten, deze heeft namelijk wel een aantal uur per dag indirect zonlicht nodig. Maar blijkbaar heeft het alleen de colonisatie vertraagd.

Die stank is geen goed teken..ik zou het nog ff aankijken qua dat paars/groene vlekje, als het zich verspreid is je kweekset sowieso gecontamineerd, en dan is het gebeurd met je kweek. En ik weet niet zeker of het zin zou hebben het plekje weg te snijden..Ik denk het niet eerlijk gezegd, ook loop je bij het wegsnijden kans je box opnieuw te besmetten. Zorg in ieder geval dat je een goed ontsmet mesje gebruikt!

Maar ik hoop natuurlijk voor je dat er niks aan de hand is, nog veel succes.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zou die paars/groene vlek wegdoen ( snijden) want die hoort daar niet te zitten volgens mij
en ik denk wel dat je het groei proces hebt vertraagd door het in de kast te zette want het heeft toch wel een aantal uren zonlicht nodig
succes
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mycelium kan een klein beetje blauwgroen kleuren net als paddo's, maar als het echt een poederig groen spul is (=sporen van foute schimmel), dan is het besmet. In dat geval een flink eind rondom wegsnijden (het groene spul zijn alleen de sporen van de foute schimmel, die schimmel zelf is waarschijnlijk al verder gegroeid dan dat, waarschijnlijk is dat de witte donzige vlek er omheen), en hopen dat het goedkomt. Verder betekent een vieze geur volgens mij altijd dat het mis is. Het hoort lekker paddenstoelachtig te ruiken, niet anders.
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook groene schimmel ontdekt in men growkit vorige week(Maar t stonk totaal niet)...Heb t der uit gesneden en t gaat nu goed met mijn paddestoeltjes zien der mooi uit...Hoop niet dak der ziek van word als k ze opeet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."