#1
Ben een dikke 2 weken geleden begonnen met kweeksetje uit de shop.
Heb m goed gesoaked , geprobeerd steriel tewerk te gaan en m uiteindelijk in een kast gezet met waarschijnlijk iets te weinig licht en temperatuur..
Toen na bijna 2 weken er nog steeds niets was behalve een vies luchtje heb k de kweekset verplaatst naar een warmere plaats met meer licht.
Momenteel zit er op bepaalde delen van de kweekset een snelgroeiend wit laagje mycelium ( net allemaal natte suiker ofzo), wat me een goed teken lijkt.
Enkele dingen die me ongerust maken :
- Bij openen van de zak is er toch echt een stank die uit de set komt
- helemaal geïsoleerd aan de rand van het bakje is er een witte donzige vlek waar ik ook een soort paars/groen wolkje in kan onderscheiden. Dit kleine stukje groen is momenteel nog niet in contact met de rest. Moet ik met een steriel mesje de boel wegsnijden?
Bedankt voor het snelle advies, als het setje nog goed komt post ik zeker een verslagje!
Luomo
Heb m goed gesoaked , geprobeerd steriel tewerk te gaan en m uiteindelijk in een kast gezet met waarschijnlijk iets te weinig licht en temperatuur..
Toen na bijna 2 weken er nog steeds niets was behalve een vies luchtje heb k de kweekset verplaatst naar een warmere plaats met meer licht.
Momenteel zit er op bepaalde delen van de kweekset een snelgroeiend wit laagje mycelium ( net allemaal natte suiker ofzo), wat me een goed teken lijkt.
Enkele dingen die me ongerust maken :
- Bij openen van de zak is er toch echt een stank die uit de set komt
- helemaal geïsoleerd aan de rand van het bakje is er een witte donzige vlek waar ik ook een soort paars/groen wolkje in kan onderscheiden. Dit kleine stukje groen is momenteel nog niet in contact met de rest. Moet ik met een steriel mesje de boel wegsnijden?
Bedankt voor het snelle advies, als het setje nog goed komt post ik zeker een verslagje!
Luomo