Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn eerste oogst

Mijn eerste oogst

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
n
nachtelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naar aanleiding van mijn eerste oogst (mexicaantjes) heb ik besloten maar een draadje te starten. Growkitje komt van growbox.org (in een smartshop gekocht).



Al met al zo'n 150-155 gram (ben net op tijd geweest met oogsten, een aantal vliesjes was net bezig met breken, maar er zijn zo te zien geen sporen gevallen).
Ik heb ze zojuist geoogst en te drogen gelegd, en natuurlijk de growkit klaargezet voor een tweede flush.

Het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet is de blauwige verkleuring bij een deel van de stoeltjes.
Wat geeft dit aan? Goed/ slecht?

Alvast bedankt!
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb echt bijna nul verstand van paddo's kweken, maar vind het wel interessant om over te lezen. Ik meende ergens gelezen te hebben dat het aangeeft hoe sterk ze zijn of iets dergelijks. Het was in ieder geval positief :)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet is de blauwige verkleuring bij een deel van de stoeltjes.
Wat geeft dit aan? Goed/ slecht?
Klik om te vergroten...

Deze blauwe kleur is het gevolg van oxidatie, dat betekent de blootstelling van de actieve stoffen psilocybine en psilocine aan zuurstof. Wanneer de stof in contact komt met zuurstof kleuren deze blauw. Het is dus niks om je zorgen over te maken, want hoe meer actieve stoffen hoe beter natuurlijk! Hoe blauwer hoe sterker zou je dus kunnen zeggen :grin:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nice
n
nachtelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Sjeik zei:
Het is dus niks om je zorgen over te maken, want hoe meer actieve stoffen hoe beter natuurlijk! Hoe blauwer hoe sterker zou je dus kunnen zeggen :grin:
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad alleen maar beter, bedankt voor de reactie!

Ze liggen nu lekker te drogen tussen keukenpapier.
Voor donderdag ligt een eerste portie klaar voor een verjaardagstripje! Ik ben benieuwd.

Ik zal ook updates geven ten opzichte van volgende flushes.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen probleem, trip ze :wink:
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#7
krijg er weer grote zin in :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."