Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvoorbereidingen tegen de warme dagen eind komende kweek.

voorbereidingen tegen de warme dagen eind komende kweek.

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
voor in de winter zul je geen problemen hebben...

maar in de zomer vrees ik dat je niet ontkomt aan een cooltube met een 500 kuub...

anders zal het te warm worden
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb her en der gevraagd.
als nachttemperatuur langere tijd hoger dan 23 graden wordt kom ik in problemen.
tent warmt 5 graden op t.o.v. buiten temp als lamp aan is.

en ik durf te beweren dat ik kan proeven of een afghaan wietje boven de 28 graden is gekweekt.

juist het zoetzurige aroma is dan compleet weggeblazen.
Muffe zoute droge rook.
bah...
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
afghaan tsjaa dat je dat proeft kan MAAR alleen wanneer het op die temperatuur gedroogdt is !!!

cannabis heeft vanzichzelf een bepaalt aroma ( per soort nog verschillend ook ) toppen makken hars aan en thc die hars beschermt de top tegen hitte en uv licht verder zorgt de hars voor een soort conserveer middel die zorgt dat je product goed blijft en niet ( snel ) uitdroogt ...

het is onmogelijk om te kunnen proeven of een wietje in 23 ,25 of 28 graden heeft gestaan... hoe een wietje smaak is afhaneklijk van voeding, medium en geurmoleculen en de uiteindelijk rijping bij het drogen !!! daar speelt temperatuur WEL een rol ...omdat de plant droogt de hars zich ook aanpast tijdens het drogen en dan niet meer zijn beschermende werking heeft op de top ...nou die heeft die nog wel maar veel minder ... wanneer een wietje dan te warm en te snel gedroogd word ga je het meteen proeven !!! de lengte van drogen speelt ook een ENORME rol bij het smaken van de wiet ...

nogmaals dat jij kan proeven of een wietje 28 graden heeft gehad of 25 graden of de perfect omstandige van 23 graden acht ik ONGELOOFWAARDIG !!! ( verder no offence ofso )

of zijn hier nog meer mensen met zo'n gevoelig smaak kabinet ???


greetzzz gtje
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#4
ben van plan 4 dames-zaden in tent te zetten 1.2.x.1.2 x2.0 meter.
hierin hamerslagkap 600watt
afzuiging 500m3 met 600m3 filter.


De temperatuur van de woning zelf loopt snachts op tot maxinaal 23 graden in juni.
Is een zomerkweek ( oogst rond 15 juni) haalbaar zonder te hoge temp denken jullie ?( niet hoger dan 28 celcius - alst warmer wordt is de wiet vaak muffe zooi- de moeite van het werk niet waard.)

heb alleen maar ervaring met kweken in kledingkasten en de hoek van mijn logeerkamer :P

dat tent gebeuren is nieuw voor mij

is 500m3 afzuiging genoeg " overkill" om zonder stress de hoge temperaturen van zonnige dagen aan te kunnen?
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
wiet die wat wamrer heeft gestaan hoeft neit per defenities slechter of muffer te smaken hoor!!! zullen weinig tot geen mensen zijn die kunnen proeven dat ene wiet te warm heeft gestaan ...alles zit em in het drogen en curen !!!!

voor je afzuiging MOET je altijd 1 op 1 te hebben dus 600 watt 600 kuub afzuiging tenzij je werkt met cooltubes !!! wat trouwens ook een heel prima idee is hoor in de zomer veel opbrengst verpest zo'n stukje glas niet !!! er is alsnog goed 400 gram per kweek te halen tot 600 gram zelfs !!!

ik zou met een 750 kuub gaan werken en deze dimmen ... waardoor je afzuiging niet overbelast word en dus langer mee gaat !!! ook maakt deze minder geluid omdat deze minder toeren hoeft te draaien !!! waardoor je pak kans sowieso word verkleint

greetzzz gtje
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#6
de afzuiger gaat trouwens uitblazen op filter wegens ruimte indeling en geluiddemping.
dat het 600m3 is scheelt in vervanging , maar vooral in geurdemping= minder snel met vocht verzadigd als het "mis" gaat en luchtvochtigheid is ff 99%.

zonder filter is een 500m3 afzuiger verdomde stil trouwens...
de verkoper zei dat 500 m3 safe was qua hitte,.,van wat ik uit jouw verhaal begrijp is 750m3 25% gedempt genoeg afzuiging = mijn hitteprobleem zal dus wel meevallen begrijp ik.

vakantie dit jaar wordt costa balcona met een toeter van eigen makelij :stoned:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afzuiging capaciteit is heel relatief hoor....
In de zomer en in de winter scheelt dat een groot pak...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."