Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBaby Woodrose zaaien

Baby Woodrose zaaien

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Dinsdag was ik toevallig in de smartshop in A'dam voor wat truffels mee te nemen voor m'n vrienden, we zouden vrijdag (gisteren) nog eens trippen. Helaas had ik te weinig geld bij voor 3 bakjes, dus dacht ik maar eens iets anders mee te nemen voor mezelf, nl. Baby Woodrose (10 zaadjes voor slechts 8,- !), en dan die 2 bakjes nog voor m'n vrienden. Tot mijn grote verbazing kwam ik na 4 zaadjes in een totaal andere wereld terecht. Ik vond het een heerlijke ervaring.

Nu heb ik dus nog 6 zaadjes over, ik overweeg om ze gewoon te planten. Ik had hier op het forum op voorhand al wat rondgelezen ivm iedereens ervaring van Baby Woodrose, en had hier en daar ook al gelezen dat je ze best kan zaaien als je nog wat over hebt.

Nu vroeg ik me af hoe dit precies in z'n werk gaat: kan ik die jongens gewoon de grond in duwen? Buiten of binnen? Wanneer oogst zoiets? En heeft het veel slaagkans?

In ieder geval al ongelooflijk bedankt!
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Binnen kweken, eerst 2 nachten voorweken in coolbest sinaasappel. Dan in een pot met mengsel van cocos compost, bonsai aarde en vermiculiet of perliet (2 delen cocos, 1 deel bonzai aarde en 2 delen perliet of vermiculiet.) Ideaal is als je de toplaag nog afdekt met cacao vliesjes.

Let wel het zijn klimplanten en ze kunnen groot worden. Het duurt een jaar of 2 voor je je eerste zaden heb. Het eerste jaar blijven ze klein en volgende jaar groeien ze tot het plafond. Het jaar erna nog een paar meter langs het plafond mits ze goede klimsteun hebben.
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even foto op gezocht van eigen plant, die is helaas wel al weer overleden door een kitten die er in wou klimmen. Maar deze is dus wel gekweekt met beschreven methode.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die van mij:



Ik heb geloof ik het zaadje een beetje ingekrast, geweekt en gezaaid in potgrond. Denk wel dat ik meerdere zaadjes heb gezaaid en dat ze niet allemaal uitkwamen. Hij is op dit moment al zeker 5 jaar oud, maar ik heb hem nog nooit in bloei gehad.
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb mijn vader ook een zaadje gegeven. Hij is echt een tuinhobbyist en heeft een enorme tuin en een grote kas. Heb niet gezegd wat het voor plant was, behalve dat het een mooie plant zou worden. Plantje heeftnu 7 blaadjes en staat gedwee in de kas :grin:
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt, gasten! :)
't Is me toch wat te ingewikkeld, en beetje te lang wachten, maar in ieder geval bedankt!
M
MastadoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die van mij zijn net uit zaad. 3 van de 4 gelukt.
Eerdere pogingen waren niet geslaagd.(gat maken met een schaar, of gewoon laten liggen in water, kan gewoon weken weken :stoned: , doet niets)
Wat goed werkte was een nagelvijl. zachtjes vijlen tot je net door de harde buitenkant bent.
Het kleinste kleurverschil van licht naar donker duidt erop dat je door de schil bent.
Wanneer je verschil ziet is het voldoende en moet je ook niet verder vijlen.

ik heb ze laten ontkiemen in cocopeat met perliet en een beetje stekgrond, in een glas.
Zal bekennen dat ze ook nog in een klein terrarium staan met een luchtbevochtiger erin waar wel een aangename temperatuur heerst.

:rock:

ik bedacht me net dat het gebruik van de planten niet verslavend is , maar het groeien ervan wel. of het nu woodrose is of salvia :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."