Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo mini kweek setje!!!

Paddo mini kweek setje!!!

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goede oogst voor zon klein bakkie :P
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zien er mooi uit, veel plezier ermee. :hearteyes:

Ik ga toch eens wat informatie over paddo's kweken opzoeken, lijkt me nog wel leuk om eens te proberen en zeker de moeite waard nu ze niet meer verkocht worden. Is het veel werk of heel moeilijk? En kost zo'n setje veel?
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij deze willen wij graag met jullie de groei van onze paddo's laten zien.
T is maar een klein bakkie maar hij doet het goed.
Na 11 dagen schimmel kwamen ze op en dat was op 1e pinksterdag dus we zitten vandaag op de 5e groeidag.
Gisteren en vandaag foto's gemaakt:

Groeidag 4 :rock:





Groeidag 5 :)




Ze groeien echt super hard, morgen weer nieuwe foto's maken!!!
Wat vinden jullie van ons mini kweek setje???
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou het gaat allemaal heel snel, vanmorgen wezen kijken en toen was de eerste al open.
In de loop van de dag zijn er nog meer open gegaan dus hebben we ze maar geoogst.
Toch nog ff wat foto's gemaakt! :)















Dus zo'n 80 gram voor de eerste oogst, niet slecht voor een zo klein bakkie.
Nu maar testen!!!! :rock: EN OP NAAR DE VOLGENDE OOGST!!!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeer mooie paddestoelen! Welke soort is het? En van waar komt je kweeksetje?
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het zijn mexicaantjes, hebben ze in zwolle in de smartshop gehaald.
Zit totaal geen moeite in, maar moet wel steriel werken.
Kosten van dit bakje zijn 15 euri, hij is dan ook maar heel erg klein. (doet het super zoals je ziet)
Denk dat hij ongeveer zo doorsnee heeft van 12 cm ofzo.
Hij staat weer voor de 2e ronde!!!
Hebben dit weekend ff gestest en hij is super.
Hebben er gewoon thee van gemaakt, hebben allebei een super trip gehad met schitterende kleuren en alles bewoog.
Lopen was ook erg wazig, leek wel of we elastieke benen hadden.
Helemaal toppie en zeker voor herhaling vatbaar!!!

Als ze weer op komen zullen we nieuwe foto's maken! :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Twisted & Ktje zei:
Het zijn mexicaantjes, hebben ze in zwolle in de smartshop gehaald.
Zit totaal geen moeite in, maar moet wel steriel werken.
Kosten van dit bakje zijn 15 euri, hij is dan ook maar heel erg klein. (doet het super zoals je ziet)
Denk dat hij ongeveer zo doorsnee heeft van 12 cm ofzo.
Hij staat weer voor de 2e ronde!!!
Hebben dit weekend ff gestest en hij is super.
Hebben er gewoon thee van gemaakt, hebben allebei een super trip gehad met schitterende kleuren en alles bewoog.
Lopen was ook erg wazig, leek wel of we elastieke benen hadden.
Helemaal toppie en zeker voor herhaling vatbaar!!!

Als ze weer op komen zullen we nieuwe foto's maken! :grin:
Klik om te vergroten...


Lekkere oogst zou ik zo zeggen, wel even je nagels kuisen voor het eten. :wink:
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet te geloven, afgelopen Vrijdag geplukt ff gebadderd en weer neergezet.
Nu staan er alweer 2 hele schattige kleine paddootjes op.
Dus alweer ff wat foto's gemaakt:






Schattig zijn ze he!!!
Laat maar weer lekker groeien!!! :wink:
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou we hebben er nu 3 paddootjes opstaan.
Gaat niet echt hard maar zien er gezond uit!!!


Heel goed kijken dan zie je ze alle 3 ondanks de slechte foto!!!

Dit is 1)

Dit is 2)

En dit nr 3)


Jaja, nu elke dag ff bij ze zitten met een sticky en een beetje kletsen he :)
gaan ze harder van groeien :tearsofjoy:
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou het schiet echt niet op... gedult is een schone zaak zeggen ze dan maar echt...
I can't wait :tearsofjoy:
Mja moet toch.
Heb wel weer wat foto's gemaakt.


Die hele kleine in het hoekje gaat het niet halen denk ik.... :(




Gedult, geult................ :wink:
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou daar zijn we dan weer ff met nieuwe foto's.
Nu duurt het toch wel erg lang... zijn wel weer wat kleintjes bij gekomen maar hij ziet er helaas lang niet zo mooi uit als de eerste keer... :(








Wat denken jullie ervan :confused: beetje triest zo he, helemaal als je de foto's van de eerste oogst erbij ziet....
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit is perfect normaal hoor, je kan niet verwachten dat al je flushes even mooi zullen zijn of een goed gewicht opleveren. Meestal is je eerste flush wel de beste in aantal dan welteverstaan, maar in latere flushes kan je echt monsterpaddo's krijgen van 20cm+ bij bepaalde soorten altans.

Dus de grote aantallen worden soms gecompenseerd met latere flushes die minder in aantal zijn maar grotere paddenstoelen opleveren. Maak je dus geen zorgen, wie weet is je volgende flush wel nog beter dan je eerste.

Keep up the good work!
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gelukkig maar!! :grin:
Moest ff zo reactie hebben.
Dit is ook ons eerste bakkie en heb natuurlijk wel verder op deze site gekeken en wel gezien dat andere het ook wel hebben maar toch fijn dat iemand ff bevestigd dat het allemaal wel goed komt!!
Zijn weer wat geruster en zullen geduldig af wachten.
Kunnen bijna niet wachten want de eerste was padd's die er af kwamen waren super!! :hearteyes:
Thanks voor je reactie!!!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geen probleem, maar ik raad je (jullie) aan niet iedere keer de zak te openen om foto's te maken. Iedere keer dat je ze opent is er een kans op contaminatie. En als het groeien echt traag gaat dan moet je op de temperatuur letten rond de 23-24 graden is ideaal en zeker letten op de vochtigheidsgraad. Zolang de zak goed beslagen is, is er niets aan de hand. Zo niet dan verstuif je best wat water in de zak, naargelang dit nodig is 1 à 2 keer per dag.
Succes!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmm, ik zou toch maar opletten met dat groen... Moest ik van jullie zijn ik zou die groene niet opeten en in het oog houden dat het zeker niet verspreid raakt.

Het zwart kunnen misschien sporen zijn maar dat ben ik niet zeker. Voor de rest ziet alles er goed uit.
R
RoadpirateLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ziet er goed uit!!! Heb je zelf je mini-kweekset gemaakt?
Ik heb 2 setjes staan in een oud terrarium met thermostaat regeling. Half in het licht, vet goeie paddo's voor een eerste kweek denk ik zo...
Lijkt me leuk om te proberen zelf verder te kweken, maar wat gebruik je dan als kweekgrond?
Is het zo (van horen zeggen) dat een rot stuk boomschors in potgrond bedekt met paardenstrond een goede bodem is? Lijkt me stug toch met schimmel-gevoelige paddo's?? Iemand ervaring met doorkweken?? De sporen uit de hoed halen lukt wel... maar dan???
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roadpirate zei:
Ziet er goed uit!!! Heb je zelf je mini-kweekset gemaakt?
Ik heb 2 setjes staan in een oud terrarium met thermostaat regeling. Half in het licht, vet goeie paddo's voor een eerste kweek denk ik zo...
Lijkt me leuk om te proberen zelf verder te kweken, maar wat gebruik je dan als kweekgrond?
Is het zo (van horen zeggen) dat een rot stuk boomschors in potgrond bedekt met paardenstrond een goede bodem is? Lijkt me stug toch met schimmel-gevoelige paddo's?? Iemand ervaring met doorkweken?? De sporen uit de hoed halen lukt wel... maar dan???
Klik om te vergroten...

Er is maar 1 adres: http://www.mushplanet.com/nl/
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thanksie, we gaan vanaf nu van buiten de zak foto's maken.
:rolleyes:
R
RoadpirateLid
01-01-2024, 00:00
#19
Duidelijke website, duidelijke taal... Thanx KoxBox!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roadpirate zei:
Duidelijke website, duidelijke taal... Thanx KoxBox!
Klik om te vergroten...

Geen dank daar is dit forum voor. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."