Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspsilocybe mexicana (ellende)

psilocybe mexicana (ellende)

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
j
jokeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi, wilde even vragen om raad. heb sinds eind mei een kweeksetje staan. na 40 dagen kreeg ik dan eindelijk een paar stoeltjes, maar die waren maar paar cm hoog en werden al snel zwart en hingen slap voor dood.
deze verwijderd en de hoop opgegeven.
werd weer blij, omdat ik er ineens weer een zooitje op zag komen, maar ook zij lijken het op te geven.
iemand raad cq tips?
heb alles precies opgevolgd zoals beschreven. 12 uur soaken. temperatuur rond de 20-24 graden. niet in direct zonlicht etc.

K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht dat mexicana truffels waren... :confused:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psilocybe mexicana worden vooral gebruikt om truffels van te maken, maar de soort produceert onder de juiste omstandigheden (uiteraard) ook paddenstoelen. Die zijn echter minder potent dan de truffels, en de oogsten zijn klein. Daarom snap ik het eigenlijk niet waarom je er stoeltjes van zou laten groeien!

Dus, wat voor kweekset is dit precies..? En... als de paddenstoelen niks worden, kun je altijd nog eens in het substraat kijken, mogelijk dat het inmiddels vol zit met truffels. Verder zou ik het ook niet weten :) .
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik snap het ook niet helemaal, waar heb je die kweekset dan gekocht? Want je hebt het over soaken en ik zie dat ze in een zak zitten...
j
jokeLid
01-01-2024, 00:00
#5
dit is inderdaad een test. het is een standaard kweekbak/set die je in zo'n zak plaatst.
maar de test is niet zo geslaagd. dus hoopte ik op dit forum tips te kunnen krijgen wat ik hier nu nog verder mee kan doen.
volgens mij zijn jullie ervaringsdeskundigen en ik ben een complete leek op dit gebied.

ik heb gewoon meelij met ze zoals ze erbij hangen.
moet ik ze verwijderen (en weggooien?) of gewoon wachten of er nog meer bijkomt? steken ze anderen aan?
heb me rotgezocht op inet, maar vond nergens mijn antwoord.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat mij wel is opgevallen is dat je zak niet beslagen is, dus je vochtigheidsgraad is veel te laag. 1/2 maal daags water in de zak verstuiven zou dit kunnen oplossen. Maar zoals JJJ zegt zijn de oogsten blijkbaar zeer klein, dus wat je daar hebt kan normaal zijn... Ik zou ze "oogsten", soaken en terug beginnen from scratch. Als het dan nog altijd niet lukt zou ik in het substraat op zoek gaan naar truffels, als deze niet gevormd zijn zou ik zeggen: de vuilbak in en een nieuwe kweekset van een andere soort kopen.
j
jokeLid
01-01-2024, 00:00
#7
de zak is wel beslagen, maar heb de foto daar gemaakt waar je de stoeltjes het beste zag (:

ik ga iig je raad opvolgen. bedankt!
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#8
mexicana is niet makkelijk te kweken, ben redelijk verbaast dat ze het verkopen met kits, vaak zijn mexicana kits alleen voor stones/truffles en moeten dus in het donker staan.

Daarnaast zijn de stoeltjes ook nog niet sterk.
j
jokeLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoi, ik heb deze kit gratis mogen ontvangen om te testen. dus ben er geen cent aan kwijt (:
foto van een voorbeeld zag er stukken beter uit, maar het is dus gewoon om te kijken wat de beste manier is om er toch stoeltjes van te maken.

heb gister alles verwijderd en ben weer van voor af aan begonnen.

goed te weten dat ze niet sterk zijn, want stel dat het toch nog gaat lukken en ik wil ze op gaan eten weet ik dat ik niet teveel moet verwachten.
ben zelf toch al niet meer zo van de drugs. die tijd is hier voor mij zo goed als voorbij (:
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#10
http://www.mushmush.nl/images/gallery/s ... 000354.jpg

Ze hebben gewoon wat meer lucht nodig, dan een cubensis soort. Dus dicht in een zak laten zitten gaat niet echt goed werken.
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#11
trouwens de paddestoelen op de foto zijn meer dan oogst rijp, waarom zo lang laten staan?
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#12
op de hieronder gegeven link staan alle problemen die zich kunnen
voordoen met je kweekset + wat je moet doen.

viewtopic.php?f=13&t=21248

succes
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#13
LSDmathXtc zei:
op de hieronder gegeven link staan alle problemen die zich kunnen
voordoen met je kweekset + wat je moet doen.

viewtopic.php?f=13&t=21248

succes
Klik om te vergroten...


Meeste van die zijn onrelevant omdat het een behoorlijk ander soort is.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#14
Autsider zei:
LSDmathXtc zei:
op de hieronder gegeven link staan alle problemen die zich kunnen
voordoen met je kweekset + wat je moet doen.

viewtopic.php?f=13&t=21248

succes
Klik om te vergroten...


Meeste van die zijn onrelevant omdat het een behoorlijk ander soort is.
Klik om te vergroten...

dat boeit geen hol,
bv.
alle soorten paddo's gaan zwarte kopjes krijgen, als ze overrijp zijn.
de mexicaanse gaat niet rose worden, en de ecuadoriaanse niet geel ofzo.
die diagnose lijst is algemeen voor alle paddestoel soorten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."