Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn kweekset

Mijn kweekset

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had ergens anders er al wat over gepost maar denk zal nou toch ff m'n eigen topicje maken.
Ik heb een kweeksetje aangeschaft bij de smartshop in de buurt en die staat nou een weekje al z'n ding te doen. Kanten zijn goed beslagen, zo niet dan spuit ik met een plantenspuit wat water tegen de binnenkant van de zak aan. Staat op de zolder, als t warm weer is is het daar echt warm dus dat vond ik wel een geschikte plek. Hier een foto van de 1e dag:
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
als er iets met je paddo's zou zijn en je weet niet wat het is dan vind je het waarsschijnlijk
hier wel op. (hier staan ook oplossingen bij)
viewtopic.php?f=13&t=21248

succes
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gisteren teruggekomen en ze zijn flink gegroeid! =D
ik ga ze vandaag plukken, en jammer genoeg kan ik jullie geen foto's laten zien.
Mijn telefoon is namelijk gejat op Graspop =[
In ieder geval zo even weegschaal en schone handen meenemen en dan even kijken hoeveel het is geworden.
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#4
170 gram paddo's =] Alleen de onderkant van de meeste paddo's had een spierwit donslaagje onderaan de steel wat ongeveer 1/3 van de steel bedekte. Kan dit kwaad iemand?

Ook kan ik her en der wat ministipjes blauw vinden op de voedingsbodem. Is dit de gevreesde schimmel?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Petard zei:
170 gram paddo's =] Alleen de onderkant van de meeste paddo's had een spierwit donslaagje onderaan de steel wat ongeveer 1/3 van de steel bedekte. Kan dit kwaad iemand?

Ook kan ik her en der wat ministipjes blauw vinden op de voedingsbodem. Is dit de gevreesde schimmel?
Klik om te vergroten...

Dat donslaagje is normaal, zolang het niet heel de paddestoel bedekt want dan is je vochtigheidsgraad te hoog dacht ik.
Groene en zwarte plekken op je substraat zijn gevaarlijk, blauwe ben ik nog niet tegengekomen...
Gewoon in de gaten houden, als ze verkleuren, groter worden of het begint te stinken dan zal je set waarschijnlijk gecontamineerd zijn.
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#6
Binnen een week weer al paddo's plukklaar :confused: dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Een ding verontruste me... kleine witte spikkeltjes op sommige van de hoeden van de paddo's... Volgens mij op dit forum nog niks over gelezen. Iemand die weet of dit kwaad kan?

Petard
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo iets ja, 7-10 dagen. Je hoeft je geen zorgen te maken over die witte stipjes dat zijn gewoon restanten van het mycelium.
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Na 4x geoogst te hebben zag de bak er een beetje luguber uit, heb 'm dus weggeflikkert. Afgelopen weekend van de oogst getript. Prima spul, maar moest wel meer nemen als ik dacht. Met lachgas kun je serieus de mooiste visuals krijgen. Vage tunnels, echt bijna precies zo als iemand hier die avatar heeft. Kan z'n naam even niet herinneren :P
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eerste paddestoeltjes hebben het licht gezien, ga nou naar graspop, laat m'n broertje er voor zorgen verder, dan zet ik er ook wel wat foto's op :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."