Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat je zoal tegen kan komen in je eigen huis...

Wat je zoal tegen kan komen in je eigen huis...

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
Forest-GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aha, tja...
Ik verheug me in ieder geval al op het gebruik van deze komende zomer :).
F
Forest-GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedendag mede leden, ik ga hier eens een uitgebreid verhaal schrijven.
Onlangs ben ik me wat meer gaan verdiepen in hallucinogene cactus soorten zoals de Peyote (Lophophora williamsii) en San Pedro Cactus (Echinopsis pachanoi).
Nu is inmiddels 5 jaar terug mijn stiefvader overleden, die als hobby gifkikkers hield en kweekte. Voor de kenners: Hij had o.a D. tinctorius 'Ghost', E. tricolor, D. ventrimaculatus en D. auratus.
Ook hiel hij cactussen en andere vetplantsoorten. Toen ik van de week een groot artikel had gelezen over de Peyote, ging ik voor de grap eens kijken bij de cactussen die hier nog steeds in het meest met zonlicht belichte raamkozijn staan, en ja hoor, er staan op het eerste oog minsten 2 peyotes tussen :P :grin:!
Ik wist dat mijn stiefvader altijd een mapje bijhield met daarin overpottingen, groei, bloei, aanschaffingen enz. en na even gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat hier 1 peyote staat uit 1981 (helemaal zelf opgekweekt sindsdien!), 1 uit 1986 (idem), en 4 die uit één cactus gesneden zijn. Deze laatste was uit 1981, en is gesneden in 1999, en alle 4 doen het goed.
Naja, ik heb persoonlijk nooit veel naar die cactussen gekeken, wist ik veel wat het inhield :P.
Ze staan altijd goed in het zonnetje, hebben wel een aangenaam temperatuurtje, en af en toe water geven. Ze doen het daarop dan ook prima
Nu wil ik eigenlijk me meer gaan verdiepen in de verzorging van de cactussen, zodat ze er weer iets beter uit gaan zien.
Ik ga dus maar eens een hoop lezen over de verzorging etc., en heb 2 goede vrienden afgesproken dat we in de zomervaktnie volgend jaar een peyote dag gaan houden :P.

Door de foto op te slaan (rechter muisknop, afbeelding opslaan etc.) kun je de foto's volledig zien, en valt er niet een stukje weg.

Uitgesneden exemplaren (ben persoonlijk totaal niet met deze techniek bekend, maar goed)











Exemplaar uit 1986



Exemplaar uit 1981



F
Forest-GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, precies :P.
Heb echt de ballen verstand van cactus verzorging, maja, dat komt wel. Ik ga van de week effe bij de plaatselijke smartshop langs (die ook deze cactus verzorgen) en vragen hoe ik deze het beste kan verzorgen. M`n stiefvader was er altijd heel intensief mee bezig, en toen hij er nog was zagen ze er dan ook veeel beter uit.
F
Forest-GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha, thanks voor de tip :wink:.

En daarnaast denk ik dat ze van redelijk formaat zijn hoor, kan aan de foto's liggen, maar de grootste uit '81 is in diameter denk ik wel 10-12 cm., en echt veel groter zou hij volgensmij niet moeten zijn.
Correct me if I'm wrong :wink:.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oke, GL then :sunglasses:

Vind ze alleen zo klein, peyote groeien dan wel stuk minder hard dan san pedro maar als je een san perdro een jaar of 10 jaar staan heb je toch al een catus van 15-30cm denk ik. deze lijken niet groter dan 5.

Nog even een tip: upload je foto's op imageshack oid. en plaats de link hier dan worden je topic's meteen niet zo lang.
Scheelt een hoop mensen een rsi vinger van het scrollen :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Okee zal wat aan de foto's liggen dan, maar ook qua hoogte zien ze er gewoon wat klein uit, zou het ook niet weten heb alleen ervaring met san pedro ( kweken helaas niet met gebruik)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Forest-Gnome zei:
Aha, tja...
Ik verheug me in ieder geval al op het gebruik van deze komende zomer :).
Klik om te vergroten...

Ik wens je alvast een hele hoop plezier!
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#8
Prachtige exemplaren :) . En ze zien er prima uit hoor. Weet je zeker dat je ze wil opeten, is dat niet zonde van al die jaren aandacht? Nouja, da's een persoonlijke beslissing :) . Verdiep je dan in elk geval goed in de dosering.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
zou het ook niet weten
Klik om te vergroten...

Duidelijk :wink:

Ze zijn niet klein, niet laag, nix mis mee. Geweldige peyote, niet opeten, lekker nog 30 jaar laten groeien :tongueout:
F
Forest-GnomeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dus zijn deze cactussen gezond? Eentje is trouwens al bijna 30 jaar oud ^^.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
PepTalk zei:
zou het ook niet weten
Klik om te vergroten...

Duidelijk :wink:

Ze zijn niet klein, niet laag, nix mis mee. Geweldige peyote, niet opeten, lekker nog 30 jaar laten groeien :tongueout:
Klik om te vergroten...

Hehe :flushed:

Heb zelf san pedro gehad en die groeide gewoon echt meer als een stereotyp cactus, maar fijn voor forest gnome dat ze gezond zijn.
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk dat ze door hun relatief slechte staat behoorlijk wat mescaline hebben aangemaakt :) Keuze is nu aan jou: Eet ik ze nu op op een prachtige rustige dag, óf laat ik ze nog een jaar groeien met liefde verzorgd :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zien er idd niet erg goed uit, ook qua grootte vind ik het meevallen. Zeker als je ziet dat ze er al zo lang staan.

Maar altijd vet als je zoiets jaren onbewust hebt gezien in je ouderlijk huis natuurlijk :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."