Hay allen,
Ik heb samen met een kennis een paar spulletjes besteld op Azarius
Nu heb ik toch nog een paar vraagjes.
Waaronder een Myceliumbox Cubensis 'Cambodian' (
http://www.azarius.nl/smartshop/shrooms/grow_boxes/myceliumbox_cubensis/)
Ik lees al een tijdje op internet en in boeken over het kweken van paddo's. Maar nu stuit ik op een probleempje.
Op deze site (
http://mushplanet.com/ba_idealcircum.php) staat het volgende:
Incubation period.
This is the period when you have inoculated your substrate with spores and placed them in a warm and dark place so they can germinate and grow to healthy mycelium.
- temperature 28-30°C
- total darkness
- humidity 97-100 %
- fresh air exchange: 0
- period: 2-4 weeks
Pinhead formation
The period when you place the mycelium for the first time in a place with (indirect) sunlight and a lower temperature. The mycelium will start to form mushrooms. The mushrooms in their smallest state are called pinheads.
- temperature 22-24 °C
- indirect sunlight
- humidity 97-100 %
- fresh air exchange: 0
- period: 5 - 10 days
Op het filmpje, dat op Azarius staat, beschrijven ze het volgende:
-stap 3: het uitgieten van water in de doos
-stap 4: de box in de zak plaatsen
-stap 5: de zak in indirect zonlicht te plaatsen.
Link van het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=X1H3yFpk-1Q&feature=player_embedded#
Hier slaan ze de incubatieperiode dus over...
Misschien doen ze dit bij Azarius zelf voor ze het pakje opsturen...? Ik heb wel al wat myscelium waargenomen op het rogge en de vermiculiet. Ik ben er zeker van dat dit niet het witte perliet is. Ik kan duidelijk beide van elkaar onderscheiden.
Moet ik nu doen wat er op de guide staat of doe ik alles volgens het filmpje op Azarius?
Na ,laten we dat toch hopen, enkele succesvolle vluchten hoop ik wat sporen te nemen en zo verder te gaan. Later misschien ook enkele sporen op
http://www.fsre.nl/ bestellen. Maar eerst wat meer theoretische kennis en nog belangrijker ervaring opdoen voor we hiermee van start gaan.
Ik had ook nog een ander vraagje, over een cactus dan wel.
Die kennis van me had een San Pedro besteld, met de bedoeling deze verder te doen groeien.
Nu lijkt die cactus wel erg fel op een Peruvian Torch. Ik zal zo snel mogelijk een foto van deze proberen te plaatsen (deze week nog).
Moet je iets speciaal doen (bijvoorbeeld wat van de onderkant afschrapen zodat wortels sneller ontwikkelen) alvorens deze in een aangepaste potgrond te plaatsen?
Bij voorbaad dank
![:grin:]()
,
Zion