Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsonderste toppen laten doorgroeien?

onderste toppen laten doorgroeien?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi, ik heb momenteel nog een arjans haze 3 buiten staan bij een vriend en die zou nu moeten geoogst worden omdat hij z'n tuin weer wietvrij wil, maar de onderste toppen hebben nog allemaal witte haartjes en zijn helemaal nog niet mooi dik. de bovenste toppen zijn ondertussen wel ongeveer oogstwaardig.
nu was mijn vraag, of het mogelijk is om de plant gewoon voor de helft te knippen, en alleen de onderste toppen te laten doorgroeien, of wordt dat een no-go? ik weet wel dat de plant eventjes zal moeten herstellen van de beschadigingen, maar zouden deze onderste toppen nog mooi volgroeid geraken? ze zien er nu nog veel te zielig uit om nu al te knippen :tongueout:
alvast bedankt
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yeah, dat kan. Soms oogst ik m'n planten ook in delen omdat de ene tak al rijp is en de andere niet. Wat je overigens de volgende keer kan doen is die kleine topjes gewoon verwijderen in een vroeger stadium, dat heet dieven. De energie die de plant normaal gesproken in die kleine topjes steekt kan 'ie dan in de grote toppen gebruiken, waardoor die iets dikker worden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan volgens mij wel, maar denk dat met dit weer je plant niet meer zal herstellen en zeker niet veel verder meer zal rijpen en of groeien.

Ik zou zeggen, oogsten wat je oogsten kan en evt. de plant nog binnen zetten.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja, dat gaat volledig in orde komen.
als die bovenste toppen weg zijn gaat er meer energie,voedingsstoffen naar de onderste.
dit zal het wat compenseren met de beschadegingen die je plant oploopt tijdens het snoeien van de bovenste toppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."