Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSporennaald maken

Sporennaald maken

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#1
Normaal bij het maken van een sporennaald kook je water voor een uur in een snelkookpan voordat je het gebruikt i.v.m steriliteit, maar ik vroeg me af is het ook mogelijk om demi water te gebruiken en het dan niet te koken? Of raken de sporen dan contaminated?

alvast bedankt!

mvg
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
demi water gebruiken word over het algemeen toch al aangeraden, en dan het liefste ook nog even koken. Waarom zou je het niet willen koken? Is toch wel de makkelijkste stap..
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
demi water gebruiken word over het algemeen toch al aangeraden, en dan het liefste ook nog even koken. Waarom zou je het niet willen koken? Is toch wel de makkelijkste stap..
Klik om te vergroten...

Mja dat vraag ik me eigenlijk ook af. Kan het ook ff in de magnetron zetten dacht ik.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
PepTalk zei:
demi water gebruiken word over het algemeen toch al aangeraden, en dan het liefste ook nog even koken. Waarom zou je het niet willen koken? Is toch wel de makkelijkste stap..
Klik om te vergroten...

Mja dat vraag ik me eigenlijk ook af. Kan het ook ff in de magnetron zetten dacht ik.
Klik om te vergroten...

Zolang het niet kookt is verwarmen alleen maar slecht eigenlijk, zeker in de magnetron. ( veel bacteriën van vorige 'gerecht bereidingen'.) Als water gewoon warm word is het makkelijker voor de meeste om te overleven en vermeerderen. Pas als het water kookt worden er bacteriën gedood.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
TeKNoZem zei:
PepTalk zei:
demi water gebruiken word over het algemeen toch al aangeraden, en dan het liefste ook nog even koken. Waarom zou je het niet willen koken? Is toch wel de makkelijkste stap..
Klik om te vergroten...

Mja dat vraag ik me eigenlijk ook af. Kan het ook ff in de magnetron zetten dacht ik.
Klik om te vergroten...

Zolang het niet kookt is verwarmen alleen maar slecht eigenlijk, zeker in de magnetron. ( veel bacteriën van vorige 'gerecht bereidingen'.) Als water gewoon warm word is het makkelijker voor de meeste om te overleven en vermeerderen. Pas als het water kookt worden er bacteriën gedood.
Klik om te vergroten...

Hmm. Mja klinkt wel logisch. Maar microgolven zijn nou ook niet echt de meest vriendelijke vormen van straling.
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#6
Okè bedankt voor jullie input, ik ga binnenkort eens wat sporennaalden maken :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo maar ff snel gegoogled hoor : http://reusel.allesvan.nl/modules.php?n ... &sid=10485

Klinkt dus inderdaad ook logisch wat jij zegt.
Maar denk dat tussen bacteriën doden en steriliseren nog wel verschil zit.

Spiderweb zei:
Okè bedankt voor jullie input, ik ga binnenkort eens wat sporennaalden maken :grin:
Klik om te vergroten...

Veel succes! :wink:
Ben er zelf niet niet aan toe, zelfs m'n eerste growbox wil nie :(
S
SpiderwebLid
01-01-2024, 00:00
#8
Handig dat van de magnetron, ik denk dat ik ga beginnen met het steriliseren van sponsjes e.d die ik gebruik om de boel schoon te houden.

@Peptalk
Succes met je growbox! Hoop dat je een mooi oogstje krijgt hehe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."