Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP!: Snel kweken voor school!!!

HELP!: Snel kweken voor school!!!

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij is Lowryder of een aanverwante soort dan de enige goede optie, en inderdaad is 7 weken dan wel een minimum, geloof ik.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey lui, ik zit met het volgende.
Ik ga voor mijn profielwerkstuk voor school wat plantjes opkweken, hartstikke mooi natuurlijk.
Het enige probleem is dat ik maar weinig tijd heb, en dus zo snel mogelijk moet kunnen oogsten.
Daarom is mijn vraag: Welke wietsoorten raden jullie mij aan.

Ik ben van plan binnen te kweken, de helft in aarde, de andere op hydro-cultuur.
Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Lord Herbal :rock:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha, geniaal PWS, wou dat ik dat had verzonnen. Maar wordt dat wel toegestaan? Binnen kweken blijft illegaal he...Maargoed, je zoekt dus een soortje met een zo kort mogelijke bloeitijd, over het algemeen zijn dit indica soorten. Kijk maar eens een beetje rond naar indica's, en kies er een met een korte bloeitijd. Zal waarschijnlijk wel minimaal 7 weken zijn.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vooral jammer dat je besluit om nu pas hier mee te beginnen, omdat het voor de hand-liggend is dat als je echt iets van plan bent te kweken voor een werkstuk je hier toch ruim de tijd voor nodig zal hebben! :P
B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hm Early Girl is een soortje dat haar naam te danken heeft aan de
korte bloeitijd voor zover ik weet..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Birdo zei:
Hm Early Girl is een soortje dat haar naam te danken heeft aan de
korte bloeitijd voor zover ik weet..
Klik om te vergroten...

Volgens mij is dat een buiten wietje die gewoon vroeg bloeit, weet het niet zeker maar dacht het wel.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hehe, ik ben nu pas begonnen omdat we vorige week pas de nodige info kregen.
Wat betreft de goedkeuring; mijn biologie leraar vond het een topidee (vat jem?:P) om het over wiet te doen. Hij kwam zelf met het idee om planten op te kweken onder verschillende omstandigheden.

Hehe, ik zat inderdaad te denken aan een Indica.
Ik heb nog even gezocht en ik zag een aantal Indica's met een bloeitijd van 7 a 8 weken op http://www.sensiseeds.com. Ik denk dat ik voor Purplehaze ga. Een mooie sativa/indica hybride, met een bloeitijd van 50-65 dagen.

In ieder geval bedankt voor de hulp, als ik weer eens iets niet weet, post ik het hier wel,dus hou em AUB in de gaten en ik zal mijn PWS online zetten als ie klaar is.

Kallum..
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet niet hoe snel de boel af moet zijn of wat je deadline is, maar stel je zit enigszins in tijdnood moet het sneller kunnen dan 50-65 dagen hoor. Ik heb ff voor je gekeken, en ik stuit op het soortje genaamd Top44 (en de 44 staat dus voor het aantal dagen bloei :P ) Deze is dus in 6 weken klaar met bloeien!
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#9
JJJ zei:
Volgens mij is Lowryder of een aanverwante soort dan de enige goede optie, en inderdaad is 7 weken dan wel een minimum, geloof ik.
Klik om te vergroten...
Voor het geval dat dat onduidelijk was: deze 7-8 weken is van kieming tot oogst. Ik lees hierboven dat veel soorten alleen al voor de bloei 7 weken nodig hebben, Lowryder lijkt me dus wel een goede optie.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
JJJ zei:
JJJ zei:
Volgens mij is Lowryder of een aanverwante soort dan de enige goede optie, en inderdaad is 7 weken dan wel een minimum, geloof ik.
Klik om te vergroten...
Voor het geval dat dat onduidelijk was: deze 7-8 weken is van kieming tot oogst. Ik lees hierboven dat veel soorten alleen al voor de bloei 7 weken nodig hebben, Lowryder lijkt me dus wel een goede optie.
Klik om te vergroten...

Klopt viel mij ook al op, maar voor snelle soortjes is 7 weken alleen bloei al best veel.
Naar mijn ervaring/kennis is lowryder ook een goede, snelle, en makkelijke wiet.

Veel succes!
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb de knoop half door gehakt; ik ga morgen naar Amsterdam voor boeken en langs
een paar seedbanks, en dan vraag ik daar nog even wat info en schaf ik zaden aan.

Allemaal bedankt voor de tips, ik hou deze opties zeker open.

Hou je op de hoogte,

kallum :beer:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lord Herbal zei:
Ik heb de knoop half door gehakt; ik ga morgen naar Amsterdam voor boeken en langs
een paar seedbanks, en dan vraag ik daar nog even wat info en schaf ik zaden aan.

Allemaal bedankt voor de tips, ik hou deze opties zeker open.

Hou je op de hoogte,

kallum :beer:
Klik om te vergroten...

En wat is dan je keuze geworden?
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat weet ik morgen pas, grapjas:P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ah aangezien je zei dat je de knoop al half had doorgehakt.. :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."