Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlanten in tuin

Planten in tuin

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stekjes ftw. :rock:
En inderdaad nog wel even wachten. :P
G
GanjaaaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil binnenkort graag wat zaadjes gaan kopen voor planten.
Maar ik vraag me af of deze ook in de tuin kunnen?

Waar moet ik op letten, hoeveel gr komt er van 1 plant?
Welke zaadjes moet ik nemen?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beter wacht je even tot na de winter he :wink:

Koop zaadjes van vroegbloeiende planten. Het grootste probleem van buitenkweken is dat het herfst is en dus slecht weer voor je plantjes voordat het oogst tijd is. Dit beperk je dus met vroegbloeiende planten (of door af te dekken, maar dat is niet te doen als je ook nog een leven hebt naast de plantjes)

Als je de mogelijkheid hebt je planten echt groot te laten worden (2,5 meter hoog, 2 meter doorsnee), zaai dan begin mei binnen in een potje en zet ze half mei buiten in volle grond. Je hebt dan enkele honderden grammen van een plant, met een beetje geluk een halve kilo. Voeding geven helpt een hoop voor de kwantiteit en kwaliteit van de wiet.

Als je wil dat ze minder groot worden moet je wat later beginnen met zaaien.

Voor alles wat je wil weten over wiet kweken: www.wietforum.nl
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je buiten gaat in de volle grond, NU al beginnen met je grond op te waarderen he :wink:
Dat ze goed kan aanrijpen.

Eind april ongeveer mag je ze buitenplaatsen, maar het is niet verboden ze binnen al een voorgroei te geven onder TL of dergelijk. Zo zijn ze goed aangesterkt tegen ze buiten mogen. Plaats ze ook niet direct in volle zon dan, maar laat ze wennen aan hun nieuwe omgeving.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganjaaa zei:
Maar ik vraag me af of deze ook in de tuin kunnen?
Klik om te vergroten...

Moet wel buiten hèh. Binnen is verboden :openmouth:




:P
T
The Space CowboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha ik had 3 jaar geleden opeens een wietplant op ons schuurdak staan!
Hij was een meter lang ofzo, en er zaten maar 4 blaadjes aan, maar het was een wietplant. (ik had toen nog niks met wiet dus tja.)
Het kwam trouwens uit het vogelzaad van mijn papegaai (grijze roodstaart, chille beesten!) :smoke:
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#7
The Space Cowboy zei:
Haha ik had 3 jaar geleden opeens een wietplant op ons schuurdak staan!
Hij was een meter lang ofzo, en er zaten maar 4 blaadjes aan, maar het was een wietplant. (ik had toen nog niks met wiet dus tja.)
Het kwam trouwens uit het vogelzaad van mijn papegaai (grijze roodstaart, chille beesten!) :smoke:
Klik om te vergroten...
inderdaad gruwelijke beesten,de beste na praters, btw, wel gek man dat er ineens een wietplant op je schuur dak stond,mag hier ook wel eens gebeuren :P
T
The Space CowboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
alcoholist zei:
The Space Cowboy zei:
Haha ik had 3 jaar geleden opeens een wietplant op ons schuurdak staan!
Hij was een meter lang ofzo, en er zaten maar 4 blaadjes aan, maar het was een wietplant. (ik had toen nog niks met wiet dus tja.)
Het kwam trouwens uit het vogelzaad van mijn papegaai (grijze roodstaart, chille beesten!) :smoke:
Klik om te vergroten...
inderdaad gruwelijke beesten,de beste na praters, btw, wel gek man dat er ineens een wietplant op je schuur dak stond,mag hier ook wel eens gebeuren :P
Klik om te vergroten...

Haha ja precies. Niemand op school geloofde het tot ik een blad van 20 cm lang plukte en in een boek meenam :tearsofjoy:. Wat is trouwens het probleem dat sommige mensen je hier zo afbitchen? (voor niemand offensive bedoeld).
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik weeni man, ze droppe altijd bijdehante antwoorden,bij alles wat ik zeg,wordt niet boos hoor,heb 't met ze te doen,arme zielen

't zou helemaal wat zijn als die plant op je dak een vrouwtje met toppen was! :grin:
T
The Space CowboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
alcoholist zei:
ik weeni man, ze droppe altijd bijdehante antwoorden,bij alles wat ik zeg,wordt niet boos hoor,heb 't met ze te doen,arme zielen

't zou helemaal wat zijn als die plant op je dak een vrouwtje met toppen was! :grin:
Klik om te vergroten...

Mnope, overduidelijk een mannetje. Enne, gewoon van DF blijven genieten inderdaad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."