Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLamp elektriciteitsverbruik

Lamp elektriciteitsverbruik

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een lamp waaronder je wiet kweekt kost al snel veel elektriciteit. Maar als het winter is warmt het natuurlijk ook je kamer op, en moet je minder de verwarming stoken. Mijn vraag luid dus: Wegen die kosten zich tegen elkaar op?
Ik heb hier niets over kunnen vinden op het internet, dus meschien kunnen jullie mij helpen met dit probleem op te lossen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die kosten wegen niet tegen elkaar op.

Electrische energie kost ongeveer 20cent per Kwh. 1Kwh = 3,6 MJ. dus je krijgt ~18MJ per euro.

Aardgas kost ongeveer per 70cent per M2. 1M2 = 31,65 MJ. dus je krjigt ~45MJ per euro.

Daarnaast gebruik je slechts weinig van je kweekwarmte om je huis te verwarmen. Je moet je tent/hok/kamer goed ventileren waarmee je de meeste warmte naar buiten blaast.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt!
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
in deze link vind je destroomkosten calculator van WF.
aardgas heb ik geen idee hoe je dat uitrekent
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb pasgeleden ook een kweekkast gebouwd. Hij staat bij mijn ma thuis in de bijkeuken, waar ook de wasdroger staat. Het mooie is; de temperatuur varieert tussen 23 en 25 graden. In jou geval moet je dan je verwarming wat hoger zetten. Ik heb dan ook twee LEDlampen aangeschaft a 20 watt per stuk. Veel normale gloeilampen zijn al 60, en van die LED's komt zo'n sterk rood licht af, dat na 20 sec. erin kijken verder alles een groene tint heeft voor een paar minuten.

Voor info, check www.kweekotheek.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."