Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen mycelium op kweekset?

Geen mycelium op kweekset?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
paddoliciousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo beste paddo kwekers,

Vorige week maandag mijn eerste kweeksetje besteld, het gaat om de Psilocybe cubensis "Cambodia". Woensdag pakketje ontvangen, perfect! :grin:

Instructies gelezen en heb zo "steriel" mogelijk gewerkt. Na 12 uur soaken was de kweekset op donderdagochtend (25-03) klaar om paddo's te maken! :hearteyes:

Ondertussen heb ik mij een beetje verdiept in het groeiproces enz. Ook heb ik gekeken naar jullie foto's van de kweeksetjes. Wat mij opvalt is dat ik veeeeel minder mycelium heb op de casing dan veel andere! :confused:

Kan dit enig kwaad, zal de oogst dan minder of langzamer zijn? Tips of trucs? Ik hoor het graag!!

Hierbij een foto, misschien kunnen jullie dan beter oordelen:

K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
paddolicious zei:
Hallo beste paddo kwekers,

Vorige week maandag mijn eerste kweeksetje besteld, het gaat om de Psilocybe cubensis "Cambodia". Woensdag pakketje ontvangen, perfect! :grin:

Instructies gelezen en heb zo "steriel" mogelijk gewerkt. Na 12 uur soaken was de kweekset op donderdagochtend (25-03) klaar om paddo's te maken! :hearteyes:

Ondertussen heb ik mij een beetje verdiept in het groeiproces enz. Ook heb ik gekeken naar jullie foto's van de kweeksetjes. Wat mij opvalt is dat ik veeeeel minder mycelium heb op de casing dan veel andere! :confused:

Kan dit enig kwaad, zal de oogst dan minder of langzamer zijn? Tips of trucs? Ik hoor het graag!!

Hierbij een foto, misschien kunnen jullie dan beter oordelen:

Klik om te vergroten...

Het zit sowieso onder de casing, geen paniek. Bij de een zie je het al wat meer dan bij de ander, het mycelium zal nog verder uitbreiden en dan zal je merken dat er meer op de casinglaag komt te zitten.
p
paddoliciousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zit op dag 14 na het soaken, op vrijdag (5 dagen geleden) was er een teken van enkele bruine bolletjes (ik denk dat bovenkankt van de pinheads) te zien.

Ze zijn niet groter geworden en er is ook helemaal niets veranderd, het mycelium is ook niet uitgebreid. Iedereen zegt wel dat het een kwestie van geduld is, maar ik ben van mening dat er wel iets fout moet zijn.

Alles volgens de instructies gedaan: staat altijd tussen de 19-24 graden, condens op de zak en ontvangt genoeg indirect zonlicht. Sommige verhalen gelezen dat je een nieuwe set kan krijgen als je een mailtje stuurt naar de online shop waar je hem gekocht hebt, iemand daar ervaring mee?
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij mijn kweeksets zie ik meestal na 14 dagen pas de eerste pins. Als ik jou was zal ik nog een dag of 5 geduld hebben, ik weet zeker dat je dan meer pins zal zien, en dat de pins die je nu ziet een stuk groter zullen zijn.

Als je er echt zeker van bent dat er iets mis is - dan is de enige optie op de pins te verwijderen, en opnieuw te soaken. Maar heb toch nog even geduld, het is niet abnormaal dat pins even lijken stil te staan om daarna ineens de lucht in te schieten.
p
paddoliciousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op zondag heb ik de eerste 2 pins gezien, daar bleef het ook bij, want vandaag (dinsdag) zijn het er nog steeds 2. Ze zijn wel iets groter geworden.

Kan ik er nog meer verwachten? En kan het opnieuw soaken na een te verwachtte matige oogst weer nieuw leven in de set blazen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."