Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo beste paddo kwekers, Vorige week maandag mijn eerste kweeksetje besteld, het gaat om de Psilocybe cubensis "Cambodia". Woensdag pakketje ontvangen, perfect! Instructies gelezen en heb zo "steriel" mogelijk gewerkt. Na 12 uur soaken was de kweekset op donderdagochtend (25-03) klaar om paddo's te maken! Ondertussen heb ik mij een beetje verdiept in het groeiproces enz. Ook heb ik gekeken naar jullie foto's van de kweeksetjes. Wat mij opvalt is dat ik veeeeel minder mycelium heb op de casing dan veel andere! Kan dit enig kwaad, zal de oogst dan minder of langzamer zijn? Tips of trucs? Ik hoor het graag!! Hierbij een foto, misschien kunnen jullie dan beter oordelen: { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Zit op dag 14 na het soaken, op vrijdag (5 dagen geleden) was er een teken van enkele bruine bolletjes (ik denk dat bovenkankt van de pinheads) te zien. Ze zijn niet groter geworden en er is ook helemaal niets veranderd, het mycelium is ook niet uitgebreid. Iedereen zegt wel dat het een kwestie van geduld is, maar ik ben van mening dat er wel iets fout moet zijn. Alles volgens de instructies gedaan: staat altijd tussen de 19-24 graden, condens op de zak en ontvangt genoeg indirect zonlicht. Sommige verhalen gelezen dat je een nieuwe set kan krijgen als je een mailtje stuurt naar de online shop waar je hem gekocht hebt, iemand daar ervaring mee?"
"Op zondag heb ik de eerste 2 pins gezien, daar bleef het ook bij, want vandaag (dinsdag) zijn het er nog steeds 2. Ze zijn wel iets groter geworden. Kan ik er nog meer verwachten? En kan het opnieuw soaken na een te verwachtte matige oogst weer nieuw leven in de set blazen?"