#1
Blijkbaar een beetje té goed.IlovetheWEED zei:ik heb goed gelezen en gekeken op wietforum...
Blijkbaar een beetje té goed.IlovetheWEED zei:ik heb goed gelezen en gekeken op wietforum...

Mag ik dus ook groter verpotten of is volle grond nog steeds het best?PepTalk zei:Ik zou hem nu al verpotten.
Ik zie dat ze in een emmer met plastic zak eronder staat?
Zitten er wel gaten onderin? Zeer belangrijk voor afwatering!
Om sneller te laten groeien: Op een zo zonrijke plek in de volle grond knallen.
In augustus weet je niet wat je ziet
Is natuurlijk nog wel soort/grond/voeding afhankelijk.
Maar reken bij een normale outdoorplant in de volle grond toch wel op zeker 2 tot waarschijnlijk 3 meter.

Oesje... ik heb heb in een ongeveer 6keer zo grote pot gezetPepTalk zei:Je kunt ook groter verpotten ja,
Maar zorg dat het de moeite is en dat je zo min mogelijk moet overpotten.
Overpotten = wortels beschadigen = stress = vergrootte kans op man/herma = gefrustreerde kweker.
Kk thx je hoort ng vn mePepTalk zei:Dat is voorlopig voldoende, wil je d'r het grootste hebben dan is z.s.m de volle grond in het beste.
Wat voor ''wortelversteviger'' en ''meststaafjes'' heb je ''in de grond geduwd'' ?
Klink namelijk niet nodig.
Je plants s'nachts binnen halen is helemaal geen probleem, zorg alleen wel voor een goed licht verloop. Dus niet: Van buiten donker naar binnen licht of van binnen licht naar buiten donker.
Ook opletten op temperatuur wisselingen.
Als ze binnen staat dus ook niet met de lichten aan, mits ze van buitenlicht meteen in een verlichte kamer komt. Dit levert namelijk ook weer stress op, lichtstress, een van de vervelendste.
Je kunt stress herkennen aan: Een man/herma krijgen ( is grootste genetisch bepaald, maar stress is ook een factor), minder dan 7 vingerige bladeren, paarse stengel(s), stilstaande groei ( kan meerdere oorzaken hebben).
PepTalk zei:Dat is voorlopig voldoende, wil je d'r het grootste hebben dan is z.s.m de volle grond in het beste.
Wat voor ''wortelversteviger'' en ''meststaafjes'' heb je ''in de grond geduwd'' ?
Klink namelijk niet nodig.
Je plants s'nachts binnen halen is helemaal geen probleem, zorg alleen wel voor een goed licht verloop. Dus niet: Van buiten donker naar binnen licht of van binnen licht naar buiten donker.
Ook opletten op temperatuur wisselingen.
Als ze binnen staat dus ook niet met de lichten aan, mits ze van buitenlicht meteen in een verlichte kamer komt. Dit levert namelijk ook weer stress op, lichtstress, een van de vervelendste.
Je kunt stress herkennen aan: Een man/herma krijgen ( is grootste genetisch bepaald, maar stress is ook een factor), minder dan 7 vingerige bladeren, paarse stengel(s), stilstaande groei ( kan meerdere oorzaken hebben).
Ik heb een 5tal blaaderen over mijn hele plant waarvan het takje paars is...PepTalk zei:Welke soort heb je?
En hoe hoog wil je hem hebben?
Ik zou voor een 40 liter pot gaan.
Nou ik heb mijn planten gedieft, getopt en gefimmt...PepTalk zei:Paarsstengeltje wijst op stress ja.
Dat de bladeren van 5 naar 7 vingerig zijn gegaan is goed, maar dat had al veel eerder gemoeten.
Als je plant maar 1.5 meter mag worden, kun je misschien zelf nog iets onder die 40 liter gaan.
1,5 meter is voor een buitenplantje namelijk niet zo heel groot.
Ga eens naar wietforum.nl en lees daar een aantal uur. Bijv. over toppen, fimmen, voeding en aarde.Er is teveel info beschikbaar om dat hier even te gaan vermelden.
PepTalk zei:Je hebt nu gedieft, getopt en gefimmt??
Nee dat is niet goed.
Heb je behalve die termen ook opgezocht hoe het moet, wanneer het moet en of het uberhaupt wel moet?
Ik zei deze dingen met een duidelijk bijv. er voor.
Ik raadde je niet aan om dit te doen, als jij dit wel zo geïnterpreteerd hebt, I'm sorry.
Of je het goed gedaan hebt kan ik zo niet zien, maar dat stengeltje van boven ziet er wat zielig uit. Zo te zien heb je heel de top er afgehaald?? En ook gefimmt?
Ga nu eerst eens VEEL lezen, en dan pas doen.
Succes
Het word hoe dan ook altijd wel wat!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."