Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssan pedro

san pedro

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MrCactusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alle Trichocereussen (San Pedro, Peruvian Torch, Tr. bridgesii) van Azarius zijn stekken.
De stekken eerst enkele weken verder laten drogen, daarna oppotten in droge grond.
Pas vanaf 1 maart water geven, omdat er in de winter te weinig is licht om Cactussen goed te laten groeien.

Zie ook:
http://cactussen-kweken.expertpagina.nl
http://san-pedro-cactus.expertpagina.nl
s
sojaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik een san pedro cactus koop bij azarius,worden ze dan in een pot geleverd of vanonder vlak afgesneden?
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
dacht datze gewoon als stek verkocht werden, planten moet je zelf doen dus
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klopt. Ik dacht dat de peyote wel in potjes geleverd werd.
Maar cactussen wortelen erg makkelijk, dus daar hoef je je ( mits goed ingelezen en voorbereid) geen zorgen over te maken!
s
sojaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok thnx :grin:

Moet ik ze dan gewoon in cactus grond zetten en de grond goed vochtig houden of is nog iets speciaal dat ik moet doen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
I told you: Inlezen!

http://www.henkhallo.nl/verzorging/

Gewoon een middagje googlen en je bent een expert in cactus kweken!
M
MrCactusLid
01-01-2024, 00:00
#7
"Gewoon een middagje googlen en je bent een expert in cactus kweken!"
Veel goede artikelen of goede boeken lezen is nuttig.
Maar er staat ook veel onzin op het internet.

Eigen ervaring is nog belangrijker !
M
MrCactusLid
01-01-2024, 00:00
#8
"Natuurlijk staat er veel onzin op het net, maar als je een middagje leest kom je vaak dezelfde dingen tegen."
Dat bedoel ik dus, teksten worden van andere bronnen overgenomen.
Ook als het onzin is. :(
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natuurlijk staat er veel onzin op het net, maar als je een middagje leest kom je vaak dezelfde dingen tegen. Verschillen de methodes die je leest over bijv. stekken laten wortelen, dan leer je meteen verschillende methoden en kun je aan de ervaringen van kwekers op maken welke beter is.

Met een middagje googlen bedoel ik dus niet de pagina met de meeste hits aanklikken, en dit allemaal klakkeloos over nemen. Dan ben je 5 minuten kwijt, geen middag:wink:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ook een san pedro en hij heet Pedro :grin:

/edit: Ik heb trouwens ook ooit eens een spaanse peper een gezichtje gegeven en Pedro genoemd :grin: :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aalpoepert zei:
Ik heb ook een san pedro en hij heet Pedro :grin:

/edit: Ik heb trouwens ook ooit eens een spaanse peper een gezichtje gegeven en Pedro genoemd :grin: :grin:
Klik om te vergroten...

Onze tuinman heet Pedro :rolleyes: :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."