Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBig Bang auto-flower oogstrijp?

Big Bang auto-flower oogstrijp?

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#1
de haartjes zijn nog helemaal wit en de bloemetjes zijn nog niet volgroeid.
Je moet nog een paar weken geduld hebben.
Wel mooie plant trouwens.
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke, thanks voor de reactie en het compliment!!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
En?

Al geoogst?

Fotoooo's :rock:
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jaaaa! Afgelopen zondag een week geleden geoogst. Hangt nu te drogen en gaat super-goed!
De volgende twee puppies staan alweer in de bak.
Foto's volgen nog, morgen kijken voor een vaporizer...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niceee! Foto's?

Je gaat nu nog een ronde draaien??

Da's eind november oogsten.. :confused:
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Begint nu stilaan steeds meer bruin te worden, ik zal in de loop van de week weer eens een foto van de dames maken. Bedankt voor de tips!
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo!

Na bij een vriend van ons eens met een vaporizer wiet te hebben gebruikt heb ik besloten om zelf te proberen wat te kweken. Mijn reden om dit te gaan doen is een medische reden. Ik heb MS en heb gemerkt dat mijn pijn, spasmen en vermoeidheid aanzienlijk verbeteren nadat ik de vaporizer heb gebruikt. Ik ben dus nog een onzettend groentje wat kweken betreft, so bare with me:

Ik post hierbij een tweetal foto's, een totaal overzicht van de drie planten zoals ze er nu staan. Deze zijn in de eerste week van juni ontkiemt, ik heb verder helemaal niets gebruikt. Toen ze een week of vier oud waren zijn ze naar buiten gegaan.



De tweede foto betreft een van de knoppen.



Nu de vraag en jullie weten die waarschijnlijk al:

Zijn ze oogstrijp? Ik heb gelezen over verschillende stadia van bloeien die verschillende uitwerkingsvormen hebben. Gelet op bovenstaande vraag ik me af of ik voor 'high' of 'stoned' moet gaan. Ik weet wel dat qua pijnbestrijding geld, des te meer THC des te beter.

En: Onderin zijn kleinere knoppen die nog lang niet zover zijn als bovenin. Kan ik alleen de bovenste oogsten en de onderste laten groeien?

Alvast bedankt voor jullie geduld en tips!
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#8
25 keer bekeken en niemand die de moeite neemt om te reageren?
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
duidelijk nog nietoogst rijp misschien nu al wel hoe lang vertoont ie al bloei verschijnselen ?
(ok het is een autoflower dus in princiepe al van dat ie uit het zaadje komt, maar heb het over top ontwikkeling :tongueout:)
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sinds een week of twee. Ik ga nu iedere dag kijken en ik zie de toppen per dag dikker worden, zie ook meer bruine draadjes. Ik neem aan dat ik moet wachten tot meer dan de helft bruin is?
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik zou haar omdoen als 65-70% van de haartjes bruin zijn
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik zit al vol spanning te wachten vol ongeduld op nieuwe foto's :grin:
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha, morgen, promise! :)
Y
YanaraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Werd iets later maar daar zijn ze dan!









P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ook nu zijn de nog niet oogstrijp.

(vooral) bij buitenplanten kun je niet afgaan op de kleur van de stampers. (Die haartjes dus).
Deze verkleuren ook bruin door de regen/vocht.

Hetgene wat jij gelezen hebt over high/stoned wijst naar de kleur van de trichomen.
Dat zijn de harskliertjes van de plant, die ook de hoogste concentratie aan werkzame stoffen (THC, CBC, CBD etc.)heeft.

Wanneer deze spierwit zijn is de plant nog niet klaar.
Naar mate ze meer amberkleurig worden, is de plant rijp en geeft deze bij langer wachten met oogsten een steeds stoneder effect.

Jij verteld dat je voor medische doeleinden het best zoveel mogelijk THC wil hebben.
Dit lijkt me niet juist. Je bent pas echt met medisch gebruiken bezig wanneer je wel aan pijnbestrijding doet, maar niet stoned bent.

Volgens mij, en dat weet ik niet zeker, is het juist CBD wat je wilt hebben.
Dit is de meest spierverslammende en verdovende cannabisoÏde die niet erg benevelend werkt.

Het verschil tussen deze stoffen verschilt echter vooral per soort, en hangt minder af van het moment van oogsten.

Een vaporizer is geschikt voor medicinaal gebruiken, hasj olie druppelen is beter.

Aan een autoflower kun je weinig verneuken, maar well done hoor!
Voor een eerste kweek prima plantjes!

Edit: Ik zou ze nog 2 weken laten staan, behalve wanneer je last krijgt van toprot.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
zoals hier boven gezegt ziet hij er nog niet oogst klaar uit binnen 1-2weken wel maar oppassen voor koude weer en regen nu anders meer kans op toprot, maar ziet er niet slecht uit voor eerste probeerseltje, keap up the good work !
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
En?

Al geoogst?

Fotoooo's :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."