Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHasjpijp gemaakt graag mening en/of verbeteringen...

Hasjpijp gemaakt graag mening en/of verbeteringen...

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan is het toch van het aanstekergas gok ik.
Wanneer heb je dat vooral, met een normale aansteker of stormaansteker? En hou je het in de oranje of blauwe vlam?
Ik vind het niet erg overdreven hoor, gewoon logisch. Hoewel ik het dan eerder aan m'n broek oid zou afvegen dan een doekje ervoor pakken. Maar heb er nooit last van eigenlijk.
A
Acidman010Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste medeblowers,

Ik werd (net als zoveel als jullie waarschijnlijk) helemaal gek van die kl@#tepijpjes die op de markt zijn de budbomb is de enige goeie maar ook weer lastig schoon te maken. Dus zo handig als ik ben heb ik er een gemaakt die ik denk wel goed is. Maar graag wil ik jullie feedback(er lopen hier waarschijnlijk genoeg ervaringsdeskundigen rond) als jullie hem ook goedkeuren ligt ie binnenkort waarschijnlijk bij me oom in de headshop ergens in Zuid-Holland. Graag jullie mening en adviezen van dit product en wat je graag verandert had gezien...

Groetjes Acidman(idd LSD)010.




P.S. Alles is gemaakt van vol messing en RVS 316L
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Erg netjes!
Wat vind je zelf de voordelen ten opzichte van zo'n goedkoop pijpje?
Ik zie zo op het oog namelijk geen verschil, afgezien van de degelijkheid misschien.
Maar die pijpjes kosten 1 á 2 euro dus daar zal het hem niet aan schelen.
Daarnaast mist het de typische wietblaadjes, jamaican kleurtjes of een foto van bob marley maar dat zie ik enkel als pluspunt.

Gaasjes als afdekking? Dat begrijp ik niet zo goed.
Zou wel chique zijn mocht er een goed passend dopje op kunnen natuurlijk!

Zodra je zeker weet (even geen zin om het zelf goed na te checken) dat de gebruikte metalen geen schadelijke stoffen afgeven bij extreme verhitting of schadelijk oxideren lijkt het me prima!

Ik gebruik zelf nooit zulke kleine pijpjes, ga liever voor het grotere werk, maar voor onderweg is zo'n pijpje erg handig!

Heb je alle schroefdraden zelf getapt? Vakmanschap hoor :wink:!

Edit: Ik verplaats hem trouwens even naar de kweek- en creahoek.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat ziet er te gek uit, lekker minimalistsch en degelijk ontwerp. Hoe makkelijk is het om de gaasjes te verwisselen en wat kost een nieuw gaasje?

Hoewel puur roken (m.i. vooral hash) super is, vind ik de rook uit de meeste puurpijpjes te scherp. Je zou kunnen kijken naar een mooie manier om jouw pijpje aan een waterpijp te koppelen. Dat kan gezien de materialen vast wel, er zijn goede koppelingen in de (gokje) loodgieterswereld.
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ziet er heel erg netjes uit!
Ik maak zelf ook vaak pijpjes en bong´s van hout, klei en eigenlijk alles wat voorhanden is.
Ik neem altijd het gaasje voor ik het gebruik tussen een tang en brand met een storm/aansteker of gewone aansteker tot hij helemaal zwart is, ik heb het idee dat je zo minder ijzer (of welk metaal je dan ook gebruikt) inhaleerd die vrijkomen als je het verhit.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er komen bij bepaalde metalen inderdaad stoffen vrij tijdens de 1e verhitting.
Voornamelijk koper(achtige) metalen kunnen hier wel eens last van hebben.

Echt de ijzeren zijn volgens mij wel ready to use. Hoewel ik ze ook altijd even met een pincet vastpak en goed roodgloeiend verhit met een (storm)aansteker.
Bij mij word het alleen niet zwart hoor??
Juist wanneer het zwart wordt betekend dit dat er reststoffen zijn achtergebleven (of oxidatie van het metaal of door onvolledige verbranding van het gas uit de aansteker)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is inderdaad wel handig ja. Hoewel kleine stukjes of zelfs hele topjes ook op die manier te roken zijn hoor.

Wat wil je met dat hemp touw doen dan?
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Er komen bij bepaalde metalen inderdaad stoffen vrij tijdens de 1e verhitting.
Voornamelijk koper(achtige) metalen kunnen hier wel eens last van hebben.

Echt de ijzeren zijn volgens mij wel ready to use. Hoewel ik ze ook altijd even met een pincet vastpak en goed roodgloeiend verhit met een (storm)aansteker.
Bij mij word het alleen niet zwart hoor??
Juist wanneer het zwart wordt betekend dit dat er reststoffen zijn achtergebleven (of oxidatie van het metaal of door onvolledige verbranding van het gas uit de aansteker)
Klik om te vergroten...

Ik maak het inderdaad ook altijd roodgloeiend, vaak is het metaal hierna zwart. Meestal haal ik er een doekje overheen om het roet eraf te krijgen, veel mensen zullen dit vast overdreven vinden maar het is een kleine handeling die weinig kwaad kan dus waarom niet.
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Dan is het toch van het aanstekergas gok ik.
Wanneer heb je dat vooral, met een normale aansteker of stormaansteker? En hou je het in de oranje of blauwe vlam?
Ik vind het niet erg overdreven hoor, gewoon logisch. Hoewel ik het dan eerder aan m'n broek oid zou afvegen dan een doekje ervoor pakken. Maar heb er nooit last van eigenlijk.
Klik om te vergroten...


Meestal pak ik een storm-aansteker, ik let nooit echt op in welk deel van de vlam ik hem houd maar ik zorg ervoor dat hij rood/wit gloeiend word.
In welk deel van de vlam zou ik hem eigenlijk moeten houden? het blauwe deel toch?

Zou het roken met een pijpje met een storm-aansteker gezonder zijn omdat je de butaan beter verbrand of verschild dat weinig met een gewone aansteker?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blauw is de meest volledige verbranding ja.
Over het algemeen heeft een stormaansteker een grote blauwe vlam, dus van dat opzicht zou het ''gezonder'' moeten zijn.
Máár, er komen dan misschien minder roetdeeltjes vrij, zo'n stormaansteker verbrand per seconde wel veel meer gas.

Maar als je een pijpje goed rookt krijg je niet zo veel daarvan binnen toch?
Gewoon klein trekje met de aansteker, en daarna zonder aansteker goed aanzuigen. Dan trekt het zichzelf aan net zoals wanneer je van een joint of sigaret hijst.
Zeker bij hasj het geval. Maar met wiet doe ik het ook gewoon zo. Ook dan kun je gewoon in 1 of 2 hijsen een volle bowl binnenhalen als je wilt. Maar dan zonder (hete hoestopwekkende) aanstekerlucht.
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Blauw is de meest volledige verbranding ja.
Over het algemeen heeft een stormaansteker een grote blauwe vlam, dus van dat opzicht zou het ''gezonder'' moeten zijn.
Máár, er komen dan misschien minder roetdeeltjes vrij, zo'n stormaansteker verbrand per seconde wel veel meer gas.

Maar als je een pijpje goed rookt krijg je niet zo veel daarvan binnen toch?
Gewoon klein trekje met de aansteker, en daarna zonder aansteker goed aanzuigen. Dan trekt het zichzelf aan net zoals wanneer je van een joint of sigaret hijst.
Zeker bij hasj het geval. Maar met wiet doe ik het ook gewoon zo. Ook dan kun je gewoon in 1 of 2 hijsen een volle bowl binnenhalen als je wilt. Maar dan zonder (hete hoestopwekkende) aanstekerlucht.
Klik om te vergroten...

Ik zou echt eens een grinder moeten aanschaffen, dat zou een hoop her-aansteken schelen.
Ooit gedacht aan hempwick (touw gemaakt van hennep) leek mij wel een goed idee aangezien je dat toch al binnenkrijgt.
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Dat is inderdaad wel handig ja. Hoewel kleine stukjes of zelfs hele topjes ook op die manier te roken zijn hoor.

Wat wil je met dat hemp touw doen dan?
Klik om te vergroten...

Ik zie het vaak op foto´s of in filmpjes, het brandt langzaam op en dan heb je gewoon continu een klein vlammetje bij de hand om je bowl mee aan te steken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Aah op die manier. Ja zou kunnen werken, hoewel daar ook gewoon rotzooi bij vrijkomt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."