Hij gaat vanzelf vertakken hoor, de eerste periode is het meestal alleen de stengel. Bij mij duurde het wel een week of twee voor de eerste zijtakken kwamen.
#2
Dag beste medekwekers,
Ik heb sinds zaterdagavond 2 wietplantjes gezaaid (eerst gekiemd in nat keukenpapier).
Heb ze hierna gezaaid in 2 potjes met universele potgrond en vervolgens in een plastiek aquarium gezet met plastiekfolie (+gaatjes) erboven gespannen, voor het raam. Het probleem is nu dat de stengel van de plantjes blijft groeien, nu toch al een 7-8tal centimer, maar er nog steeds de 2 kiemblaadjes en kruisgewijs 2 gekartelde blaadjes opzitten. Er groeien dus geen vertakkingen of grotere bladeren aan. Ik denk persoonlijk dat dit te maken heeft met het te lang in het aquarium te laten doorgroeien.
Nu heb ik ze uit het aquarium gehaald, heb er eentje buiten op de vensterbank gezet in de zon en eentje binnen voor het raam. Denken jullie dat dit de groei van vertakkingen kan stimuleren? Of is het nog te vroeg om buiten te zetten en dus beter nog even binnen te laten groeien?
Alvast bedankt!
Peace
#3
Je hebt ze nog niet eens een week staan, wiet planten groeien best snel maar ook weer niet zo snel. Komt vanzelf dus zoals Smartie al zei.
#4
Oke, hartelijk bedankt voor de reacties!
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.