Ik heb sinds kort ook enkele peyotes en vroeg me ook wat af?
Zijn de clustervarianten even potent als diegene die alleen groeien?
En kunnen de cactussen als het goed weer is ook gewoon buiten staan?
Alvast bedankt.
De cluster-variant van de Peyote heet Lophophora williamsii forma caespitosa.
caespitosa = groepen vormend.
Het is dus een L. williamsii (Peyote), maar dan een
vorm die meer koppen maakt.
Deze vorm zou even sterk moeten zijn als de normale Peyote.
Buiten
Cactussen kunnen buiten groeien, maar alleen als de omstandigheden goed zijn.
Dus voldoende warmte (dagelijks minstens 20 graden Celsius).
En niet te lang vochtig (niet lang vochtige lucht, geen natte grond).
Kasje
Beter kan je buiten een kas(je) neerzetten.
Bijv. een kasje van plastic folie van zo'n 50 Euro.
Of een platte bak van 20 Euro.
Dan staan je Cactussen warmer, droog en uit de wind.