Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspeyote how to?

peyote how to?

7 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hij is bezig met groeien ja.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb sinds kort ook enkele peyotes en vroeg me ook wat af?
Zijn de clustervarianten even potent als diegene die alleen groeien?
En kunnen de cactussen als het goed weer is ook gewoon buiten staan?
Alvast bedankt.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo DF

Ik heb me zojuist een peyote aangeschaft van zo'n 2-3cm, en ik vroeg me af of jullie me wat tips en hints kunnen geven over de verzorging van deze cactus. Ik zou hem trouwens ook vlug willen verplanten aangezien de pot waar hij nu in zit veel te klein is.

Als jullie meer weten over de juiste bodem, aantal uren licht per dag, hoeveelheid water, hoeveelheid voeding, etc.. moet je maar iets laten weten.

Thanks!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het topic even voor je naar het kweek forum verplaatst.

Kan je zelf helaas geen tips geven, heb nul ervaring met kweken.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan je helaas geen tips geven over de plant zelf.

Wel kan ik je de tip geven om je op een planten forum te registreren en daar rond te vragen.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het al gelukt? Want op internet staan behoorlijk wat cacti grower guides. Denk dat je daar de meeste info wel kan vinden.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deze site kan je vast wel helpen.

http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NL
M
MrCactusLid
01-01-2024, 00:00
#8
jam zei:
Ik heb sinds kort ook enkele peyotes en vroeg me ook wat af?
Zijn de clustervarianten even potent als diegene die alleen groeien?
En kunnen de cactussen als het goed weer is ook gewoon buiten staan?
Alvast bedankt.
Klik om te vergroten...
De cluster-variant van de Peyote heet Lophophora williamsii forma caespitosa.
caespitosa = groepen vormend.
Het is dus een L. williamsii (Peyote), maar dan een vorm die meer koppen maakt.
Deze vorm zou even sterk moeten zijn als de normale Peyote.

Buiten
Cactussen kunnen buiten groeien, maar alleen als de omstandigheden goed zijn.
Dus voldoende warmte (dagelijks minstens 20 graden Celsius).
En niet te lang vochtig (niet lang vochtige lucht, geen natte grond).

Kasje
Beter kan je buiten een kas(je) neerzetten.
Bijv. een kasje van plastic folie van zo'n 50 Euro.
Of een platte bak van 20 Euro.
Dan staan je Cactussen warmer, droog en uit de wind.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."