#1
Nee je geeft te veel water aan de boven kant, je wortels krijgen geen zuurstof daarom gebruiken meesten mensen coco’s Aarde de dichtheid is minder.... kijk je foto’s aarde is kletsnat

Sorry dat zou ik niet weten. Ik heb geen verstand van kweektenten. Mijn kennis gebruikt geen tent maar heeft een deel van zijn bedrijfsloods afgeschermd en ingericht.dankjewel voor je reactie, heb net een luchtvochtigheidsmeter besteld.
hoe kan ik erachter komen of mijn tent te luchtdicht of doorlatend is?
dankjewel voor je reactie, heb net een luchtvochtigheidsmeter besteld.Ik kan het niet goed zien op de foto’s maar bruine (dus droge/dorre) plekjes aan de randen van een blad betekent vaak dat ze te droog zijn. Dat hoeft niet persee te komen door te weinig water geven op de aarde zelf maar kan ook komen door dat de ruimte zelf te droge lucht bevat. Of te zuurstof arme lucht. Behalve water geven is het erg belangrijk om de luchtvochtigheid en zuurstofgehalte goed te houden.
Dat kan door allerlei oorzaken komen: tent is te luchtdicht of juist te luchtdoorlatend, lampen te warm, niet genoeg ventilatie etc etc.
Ik stop nu met ze voeding te geven !!Wat voor voeding geef je? Zit er voeding door de grond heen? Wat voor grond is het?
Je geeft wietplantjes wanneer ze zo jong zijn nog helemaal geen voeding. De grond moet mager zijn zonder voeding. Verder vind ik dat de grond er wat nat uit ziet. Klopt dit? Het kan ook dat de luchtvochtigheid iets te hoog is. In het begin is een hoge luchtvochtigheid goed maar wanneer ze zo groot zijn als nu mag het iets lager. max 70%, Heb je een luchtvochtigheidsmeter?
Wat voor voeding geef je? Zit er voeding door de grond heen? Wat voor grond is het?
Je geeft wietplantjes wanneer ze zo jong zijn nog helemaal geen voeding. De grond moet mager zijn zonder voeding. Verder vind ik dat de grond er wat nat uit ziet. Klopt dit? Het kan ook dat de luchtvochtigheid iets te hoog is. In het begin is een hoge luchtvochtigheid goed maar wanneer ze zo groot zijn als nu mag het iets lager. max 70%, Heb je een luchtvochtigheidsmeter?
kan ik https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80146763/ deze lamp gebruiken voor een binnenkweek?
Vanaf ongeveer 1 week nadat je ze in de bloei hebt gezet (12u licht). Ik neem aan dat ze nu nog op 18 uur licht staan?vanaf welke week ongeveer moet ik beginnen met voeding?
Wat bedoel je, in de bloeifase? Of groeifase? Dit soort schema's zijn waardeloos. Je moet een paar basic dingen weten over wietplanten kweken, dus lees je goed in... Het beste steek je een wijsvinger in de grond. Wanneer het droog is op je vingertop dan pas water bijgeven. Realiseer je dat plantjes van deze grootte nog nauwelijks wortels hebben. Dus vocht wordt vooral door de lucht opgenomen (sproeien meerdere keren per dag, vooral onderkant blad!) . Ze moeten echter wel wat water in de grond hebben, maar niet kletsnat, dan rotten de wortels weg. Bovendien wil je dat de wortels naar water gaan zoeken (en dus een wortelstelsel aanmaken) wanneer de grond te nat is krijg je luie wortels> een slecht wortelstelsel.weet je toevallig ook hoe het zit met water schema's?
stop meteen met voeding geven. Enkel water van 18 graden; niet warmer. Bij 29 graden koken de wortels. Stop je plantjes beslist in andere potten met onbemeste grond! De eerste weken zijn cruciaal voor de rest van de kweek.grond is van de boerenbond met mest daarin
Ik neem aan dat je een afzuigventilator met filter in je tent hebt? Wanneer je tent gesloten is, houd een aansteker voor de inlead (gat waardoor verse lucht in je tent wordt gezogen. Wanneer de vlam naar de kant van de inlead wordt gezogen is het goed, zoniet > ventilator harder zetten. Maar de luchtinlaat heeft ook te maken met de temperatuur in je tent (nooit warmer dan 29 graden want dan stopt de plant met groeien. Beste temp: 20-24 graden. Dus als het te warm is> ventilator harder. Te koud visa versa. De luchtvochtigheid is in deze fase 70 %. Vanaf begin bloeifase 60%. Vooral in de laatste 3 weken van de bloei nooit hoger want dan krijg je schimmel in de toppen.hoe kan ik erachter komen of mijn tent te luchtdicht of doorlatend is?
Dit is je eerste post en je stelt zo'n vraag?kan ik https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80146763/ deze lamp gebruiken voor een binnenkweek?
hahahahahahhakan ik https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80146763/ deze lamp gebruiken voor een binnenkweek?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."