Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik kreeg de afgelopen tijd steeds meer interesse in het groeien van een aantal wiet plantjes, heb een aantal weken geleden een standaard tent, een led lamp van 400w voor voeding plagron terra groei en bloei en een aantal zaadjes critical kush besteld. Heb 2 wietplantjes gezet, ze 8 dagen geleden laten ontkiemen en in een 1l pot gezet, vandaag overgepot naar een 6,5 l pot. toen ik ze 2 dagen geleden bekeek begonnen er aan de buitenkant van een van de plantjes allemaal bruin/oranje stukjes te vormen en deze zitten nu ook op mijn andere plantje, zou iemand mij aub kunnen vertellen wat dit is en hoe ik dit kan weer kan oplossen"
"De Dunne zei: Ik kan het niet goed zien op de foto’s maar bruine (dus droge/dorre) plekjes aan de randen van een blad betekent vaak dat ze te droog zijn. Dat hoeft niet persee te komen door te weinig water geven op de aarde zelf maar kan ook komen door dat de ruimte zelf te droge lucht bevat. Of te zuurstof arme lucht. Behalve water geven is het erg belangrijk om de luchtvochtigheid en zuurstofgehalte goed te houden. Dat kan door allerlei oorzaken komen: tent is te luchtdicht of juist te luchtdoorlatend, lampen te warm, niet genoeg ventilatie etc etc. Klik om te vergroten... dankjewel voor je reactie, heb net een luchtvochtigheidsmeter besteld. hoe kan ik erachter komen of mijn tent te luchtdicht of doorlatend is?"
"Rayyar zei: Wat voor voeding geef je? Zit er voeding door de grond heen? Wat voor grond is het? Je geeft wietplantjes wanneer ze zo jong zijn nog helemaal geen voeding. De grond moet mager zijn zonder voeding. Verder vind ik dat de grond er wat nat uit ziet. Klopt dit? Het kan ook dat de luchtvochtigheid iets te hoog is. In het begin is een hoge luchtvochtigheid goed maar wanneer ze zo groot zijn als nu mag het iets lager. max 70%, Heb je een luchtvochtigheidsmeter? Klik om te vergroten... Ik stop nu met ze voeding te geven !! vanaf welke week ongeveer moet ik beginnen met voeding? De grond is inderdaad nat, heb ze net water gegeven, weet je toevallig ook hoe het zit met water schema's? had een schema op internet gevonden '' week 1/2 200 ml per dag per plant week 3/4 300ml per dag per plant week 5/6 400 ml per dag per plant week 7/8 400/500ml per dag per plant. ik heb net een luchtvochtigheidsmeter besteld! Ik gebruik Plagron alga grow en bloom als voeding en grond is van de boerenbond met mest daarin. Rayyar zei: Wat voor voeding geef je? Zit er voeding door de grond heen? Wat voor grond is het? Je geeft wietplantjes wanneer ze zo jong zijn nog helemaal geen voeding. De grond moet mager zijn zonder voeding. Verder vind ik dat de grond er wat nat uit ziet. Klopt dit? Het kan ook dat de luchtvochtigheid iets te hoog is. In het begin is een hoge luchtvochtigheid goed maar wanneer ze zo groot zijn als nu mag het iets lager. max 70%, Heb je een luchtvochtigheidsmeter? Klik om te vergroten..."