Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGolden teacher 2100cc

Golden teacher 2100cc

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een week geleden precies ben ik begonnen met deze growkit golden teacher 2100cc

Kamer is altijd 24 graden en ik heb elke dag verse lucht gegeven en om de twee dagen tegen het wand van plastic zak paar keer water gespoten.

Zoals op de foto te zien is het altijd beslagen een ook mistig. Het stinkt niet ruikt goed maar op de bodem van de zak is er nu kleine plas water.
Is dat normaal hoef ik me geen zorgen te maken of geef ik toch veel water.

Kunnen jullie aan de hand van de foto zien of er iets mis gaat of niet?

Bedankt alvast.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt goed te gaan zo te zien. Door de vocht dampen tegen de zak dat op een geven moment naar beneden druppelt ontstaat er een plasje water. Helemaal niet erg alleen wel in de gaten houden of niet al het vocht uit je substraat verdampt. Dus goed nat houden verder. Tot nu toe gaat het goed!

Goede keus trouwens, Golden Teachers zijn mijn favoriete psilo's!
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Lijkt goed te gaan zo te zien. Door de vocht dampen tegen de zak dat op een geven moment naar beneden druppelt ontstaat er een plasje water. Helemaal niet erg alleen wel in de gaten houden of niet al het vocht uit je substraat verdampt. Dus goed nat houden verder. Tot nu toe gaat het goed!

Goede keus trouwens, Golden Teachers zijn mijn favoriete psilo's!
Klik om te vergroten...
Wand van de bak is aan de binnenkant ook beslagen rondom maar omdat het zo erg vochtig is in de zak zal dat ook normaal zijn denk ik want na 12 uur in water te hebben gezeten heb ik echt goed leeg gemaakt al het water bij het begin.

Kan niet wachten om de eerste kopjes te zien uitsteken. Het zal nog minstens een week duren heb ik begrepen als het goed is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
hayko-zen zei:
Wand van de bak is aan de binnenkant ook beslagen rondom maar omdat het zo erg vochtig is in de zak zal dat ook normaal zijn denk ik want na 12 uur in water te hebben gezeten heb ik echt goed leeg gemaakt al het water bij het begin.

Kan niet wachten om de eerste kopjes te zien uitsteken. Het zal nog minstens een week duren heb ik begrepen als het goed is.
Klik om te vergroten...
Als de temperatuur goed is 7 tot 10 dagen voor de eerste kopjes komen.
Ik zie een verwarmingsmatje liggen... Deze er niet direct onder leggen want dan wel de kit wel een te snel verdampen waardoor hij kan gaan uitdrogen. Die fout heb ik meerdere keren gemaakt :confused:
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had foto gemaakt op de eerste dag die wil
Ik uploaden maar
Mezelf zei:
Als de temperatuur goed is 7 tot 10 dagen voor de eerste kopjes komen.
Ik zie een verwarmingsmatje liggen... Deze er niet direct onder leggen want dan wel de kit wel een te snel verdampen waardoor hij kan gaan uitdrogen. Die fout heb ik meerdere keren gemaakt :confused:
Klik om te vergroten...
klopt die had ik ook bij besteld maar nooit hoeven te gebruiken omdat de kamertemperatuur vanzelf al rond de 23/24 schommelt dag en nacht en voor het geval dat ik hem zou gebruiken heb ik rijstwafels gesneden in blokjes van 1 cm breed ongeveer en ze zijn ook 1 cm dik die heb ik alsnog eronder gezet.
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beste leden van drugsforum,

Het is nu precies een week nadat de eerste pins verschenen en dit is hoe ver ze zijn is het al tijd of moet ik nog beetje wachten?

Ik vind wel jammer dat ze haast allemaal op de rand zijn gaan groeien om dit voor te komen word er geadviseerd om de kit in aluminium folie te wikkelen. Zal ik dat doen voor de 2e flush of zo laten gewoon?

Er zit ook een hele kleine onderaan hoe ga ik die plukken mijn vingers zullen niet tussen komen of moet ik dat gewoon laten als ik het ga soaken voor de 2e keer.

Ik hoor het graag van jullie,
Bedankt alvast.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou nog heel even wachten en dan de grootsten plukken en de kleintjes laten staan. Er kan namelijk nog snel een groeispurt komen. Mochten de koppen opengaan en de sporen loslaten is dat eigenlijk ook geen probleem en kun je ze prima eten, al is dat misschien iets minder smakelijk voor je. Zelf probeerde ik dat altijd net voor te zijn, al lukte dat niet altijd. Bij mij waren er vaak ook wel kleintjes bij zoals bij jou en die liet ik dan dus nog doorgroeien (zonder eerst weer te soaken) na de grote geplukt te hebben. Soms kregen die kleine dus ook nog een boost omdat er geen energie meer naar die grote hoeft te gaan.

En ja je kunt aluminiumfolie om de onderkant en zijkanten wikkelen. Dat deed ik ook altijd en leek groei vanuit de bovenkant wel te stimuleren al zaten er bijna altijd nog wel een paar aan de zijkant hoor.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zou oogsten, soaken en voor de 2e flush gaan.
als ik het zo inschat gaan de sporen binnen 24 uur los.
Wat mindless voorstelt is ook een goede optie, het is meer persoonlijke voorkeur.
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had foto gemaakt op eerste dag nu heb ik pas terug gekeken en het is nu veel witter dan toen.
Ik ben erg opgelucht dat betekent dat de kolonisatie goed gaat dus.

Ik wil de foto uploaden alleen gaat niet omdat het te groot is terwijl het net zoals de fotos die wel upgeload zijn foto uit mijn iphone is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."