Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik had foto gemaakt op eerste dag nu heb ik pas terug gekeken en het is nu veel witter dan toen. Ik ben erg opgelucht dat betekent dat de kolonisatie goed gaat dus. Ik wil de foto uploaden alleen gaat niet omdat het te groot is terwijl het net zoals de fotos die wel upgeload zijn foto uit mijn iphone is."
"Een week geleden precies ben ik begonnen met deze growkit golden teacher 2100cc Kamer is altijd 24 graden en ik heb elke dag verse lucht gegeven en om de twee dagen tegen het wand van plastic zak paar keer water gespoten. Zoals op de foto te zien is het altijd beslagen een ook mistig. Het stinkt niet ruikt goed maar op de bodem van de zak is er nu kleine plas water. Is dat normaal hoef ik me geen zorgen te maken of geef ik toch veel water. Kunnen jullie aan de hand van de foto zien of er iets mis gaat of niet? Bedankt alvast."
"Mezelf zei: Lijkt goed te gaan zo te zien. Door de vocht dampen tegen de zak dat op een geven moment naar beneden druppelt ontstaat er een plasje water. Helemaal niet erg alleen wel in de gaten houden of niet al het vocht uit je substraat verdampt. Dus goed nat houden verder. Tot nu toe gaat het goed! Goede keus trouwens, Golden Teachers zijn mijn favoriete psilo's! Klik om te vergroten... Wand van de bak is aan de binnenkant ook beslagen rondom maar omdat het zo erg vochtig is in de zak zal dat ook normaal zijn denk ik want na 12 uur in water te hebben gezeten heb ik echt goed leeg gemaakt al het water bij het begin. Kan niet wachten om de eerste kopjes te zien uitsteken. Het zal nog minstens een week duren heb ik begrepen als het goed is."
"Ik had foto gemaakt op de eerste dag die wil Ik uploaden maar Mezelf zei: Als de temperatuur goed is 7 tot 10 dagen voor de eerste kopjes komen. Ik zie een verwarmingsmatje liggen... Deze er niet direct onder leggen want dan wel de kit wel een te snel verdampen waardoor hij kan gaan uitdrogen. Die fout heb ik meerdere keren gemaakt Klik om te vergroten... klopt die had ik ook bij besteld maar nooit hoeven te gebruiken omdat de kamertemperatuur vanzelf al rond de 23/24 schommelt dag en nacht en voor het geval dat ik hem zou gebruiken heb ik rijstwafels gesneden in blokjes van 1 cm breed ongeveer en ze zijn ook 1 cm dik die heb ik alsnog eronder gezet."
"Beste leden van drugsforum, Het is nu precies een week nadat de eerste pins verschenen en dit is hoe ver ze zijn is het al tijd of moet ik nog beetje wachten? Ik vind wel jammer dat ze haast allemaal op de rand zijn gaan groeien om dit voor te komen word er geadviseerd om de kit in aluminium folie te wikkelen. Zal ik dat doen voor de 2e flush of zo laten gewoon? Er zit ook een hele kleine onderaan hoe ga ik die plukken mijn vingers zullen niet tussen komen of moet ik dat gewoon laten als ik het ga soaken voor de 2e keer. Ik hoor het graag van jullie, Bedankt alvast."
"Beste mensen, Ik heb een 100% mycelium mckenaii growkit besteld en vandaag ontvangen. Tot mijn verbazing staat op de handleiding dat ik het niet in water hoef te verdrinken en ook niet hoef te benevelen wat ik heel gek vind. Ik heb meerdere keren de handleiding gezelezen om zeker van te zijn maar het is echt zo ik hoef hem pas alleen te verdrinken voor de 2e flush en daarna hoef ik het weer niet te benevelen. Wat ik gek vind is hoe kan het nou niet uitdrogen zo want het ziet er kurkdroog uit. Ik begrijp de logica erachter niet. Ik upload handleiding foto plus foto van de growkit zelf en maak ook aan het eind vaan oogsttijd meteen een kweekverslag van."
"Bedankt voor alle tips. De meegeleverde zak heeft microperforatie gaten kopje water op de bodem gaat helaas lekken. Ik heb het wel meteen rechtop gezet en binnenkant water gespoten tegen de wand van de plastic en bovenkant uiteraard afgesloten met paperclips. Plastic is wel een hele gladde het water blijft niet hangen op de wand het zakt meteen naar beneden maar toch beter dan niets."
"Toon zei: Jammer van de lek, kan je die niet dicht tapen? Dat het water naar beneden parelt is normaal. Eigenlijk moet de temperatuur waar de zak staat zodanig zijn dat er genoeg water verdampt en dus aanwasemt. Dat gebeurt dus maw makkelijker als er een bodempje water in de zak staat. Tipje trouwens, zolang er parels water op de zak staan hoef je hem niet te openen om de lucht te bevochtigen door sproeien. Ook hier weer zijn er kits die het in het geheel niet nodig hebben, anderen dagelijks een beetje. Klik om te vergroten... Ik heb op youtube meerdere mensen gezien met zo in een opberg box. Is dit ook een goed alternatief? Want zo lang het altijd mistig en beslagen is hoef ik het als het goed is niet te benevelen alleen maar heel even te luchten ieder dag."
"Beste leden, Wat is het verschil tussen een reguliere growkit en een 100% growkit. Bedankt."
"hayko-zen zei: Beste leden, Wat is het verschil tussen een reguliere growkit en een 100% growkit. Bedankt. Klik om te vergroten... Na toch wat meer gezocht te hebben heb ik het antwoord al. Ik had dus toch wat beter moeten opzoeken eerst, mijn excuus hiervoor."