Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over een warmtemat

Vragen over een warmtemat

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ineens had ik vandaag een grote paddenstoel kop. Nadat ik die bak erop had gezet.

Nadeel is nu. Die bak is te klein om de zak recht op te zetten. Ik heb wat kleine boekjes onder de bak gelegd. De openingen onder de bak is nu dusdanig groot dat ik denk dat de warmte nu alsnog wegstroomt.
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey!

Na mijn eerste ervaring met paddos kweken in de zomer ben ik het nu weer van plan om te doen. Echter is het in mijn kamer soms te koud dus heb ik een warmtemat gekocht alleen kan ik de temperatuur er niet op aanpassen, is dit normaal? Op de verpakking staat dat de mat uit gaat als deze 50 graden bereiken en weer aan gaat als deze 40 graden bereikt.

Als het dus zou moeten werken hoe raden jullie het aan om te plaatsen? De growkit iets boven de mat houden door iets bij de hoeken of direct op de mat?

Als er andere dingen zijn waar ik rekening mee kan/moet houden dan hoor ik het graag:grin:
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
hoi kingloading,

voordat ik je een advies kan geven heb ik 2 vraagjes....
hoeveel watt is deze mat
hoe groot is deze mat

gr PaddoKweker
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik reageer graag ook even in je topic.

Morgen komt hopelijk mijn paddokweekset en verwarmingsmat van Zamn. binnen.
Zamn. zegt:

"Zorg er altijd voor dat er ruimte is tussen de kit en de heatmat om er zeker van te zijn dat de lucht er vrij onderdoor kan stromen."
Zoals shotglaasjes, kurken of andere hittebestendige voorwerpen.

Ik heb deze dingen niet. En kan verder niets bedenken wat wel kan.
Zal wijndoppen bv kunnen?

tnx
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#5
De mat is 7 watt en 15x28 cm
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik koop ze altijd in die blauwe bakjes bij de Albert Heijn
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kwak zei:
Ik reageer graag ook even in je topic.

Morgen komt hopelijk mijn paddokweekset en verwarmingsmat van Zamn. binnen.
Zamn. zegt:

"Zorg er altijd voor dat er ruimte is tussen de kit en de heatmat om er zeker van te zijn dat de lucht er vrij onderdoor kan stromen."
Zoals shotglaasjes, kurken of andere hittebestendige voorwerpen.

Ik heb deze dingen niet. En kan verder niets bedenken wat wel kan.
Zal wijndoppen bv kunnen?

tnx
Klik om te vergroten...
Wijndoppen kan inderdaad. Ik zat ook nog aan dobbelstenen te denken.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lege waxinelichthouders.
@KingLoading waar heb jij je mat gekocht?
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kwak zei:
Lege waxinelichthouders.
@KingLoading waar heb jij je mat gekocht?
Klik om te vergroten...
Ik heb deze op bol.com gekocht.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#10
D
KingLoading zei:
Ik heb deze op bol.com gekocht.
Klik om te vergroten...
Denk je dat niet voor een ander doeleinde is? Voor terraria?
Misschien kan iemand anders het wel/niet bevestigen.
< 50 graden dan koken je schimmels, lijkt mij.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi kingloading,

dat is best een grote mat.....

ik zou zorgen dat de kweekset niet direct op de mat staat, dus leg 2 houtjes of 4 dopjes van plastic flesje op de mat en daar je kweekset op. Zorg er in ieder geval voor dat de set stabiel staat en zeker niet wankel.
Om de warmte optimaal te gebruiken kan je er een grote doorzichtige bak overheen plaatsen, anders ben je vooral de omgeving aan het verwarmen!
Tip, meten is weten, met een eenvoudige thermometer kun je te temperatuur nameten.
succes met de kweek.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#12
PaddoKweker zei:
hoi kingloading,

de hoogte van die dopjes is prima!
Als je een plastic bak(je) er over heen plaatst met de bodem naar boven (dus op z'n kop) blijft de warmte, dan blijft de warmte hier in hangen.
Dus niet de growkit in de bak plaatsen.
Een thermometer is best heel handig maar geen vereiste.....

succes met de kweek
PaddoKweker
Klik om te vergroten...
Loopt de warmte dan niet juist op? Omdat het niet weg kan?
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#13
PaddoKweker zei:
hoi kingloading,

dat is best een grote mat.....

ik zou zorgen dat de kweekset niet direct op de mat staat, dus leg 2 houtjes of 4 dopjes van plastic flesje op de mat en daar je kweekset op. Zorg er in ieder geval voor dat de set stabiel staat en zeker niet wankel.
Om de warmte optimaal te gebruiken kan je er een grote doorzichtige bak overheen plaatsen, anders ben je vooral de omgeving aan het verwarmen!
Tip, meten is weten, met een eenvoudige thermometer kun je te temperatuur nameten.
succes met de kweek.
Klik om te vergroten...
Zou die afstand met de dopjes prima zijn? Of raad je het echt aan om nog een thermometer te kopen?

En wat bedoel je met die bak? Een bak op de warmtemat plaatsen en daar in de growkit?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoi kingloading,

de hoogte van die dopjes is prima!
Als je een plastic bak(je) er over heen plaatst met de bodem naar boven (dus op z'n kop) blijft de warmte, dan blijft de warmte hier in hangen.
Dus niet de growkit in de bak plaatsen.
Een thermometer is best heel handig maar geen vereiste.....

succes met de kweek
PaddoKweker
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kwak zei:
Loopt de warmte dan niet juist op? Omdat het niet weg kan?
Klik om te vergroten...
een 7 watt verwarming is niet veel. Als de temperatuur toch teveel oploopt (onwaarschijnlijk) kan je altijd de bak ook nog op dopjes zetten zodat er meer doorluchting is. Zelf meet ik altijd alles na op temperatuur.
Als je vaker kweekt koop dan een digitale thermometer, kost weinig!
1610640890759.png1610640890759.png
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#16
PaddoKweker zei:
hoi kingloading,

de hoogte van die dopjes is prima!
Als je een plastic bak(je) er over heen plaatst met de bodem naar boven (dus op z'n kop) blijft de warmte, dan blijft de warmte hier in hangen.
Dus niet de growkit in de bak plaatsen.
Een thermometer is best heel handig maar geen vereiste.....

succes met de kweek
PaddoKweker
Klik om te vergroten...
Thanks! Nu vat ik hem.

Het zal nog wel even duren voordat ik begin maar ik ga toch wel een thermometer halen aangezien ik niet denk dat dit mn laatste kit gaat worden.
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#17
KingLoading zei:
Hey!

Na mijn eerste ervaring met paddos kweken in de zomer ben ik het nu weer van plan om te doen. Echter is het in mijn kamer soms te koud dus heb ik een warmtemat gekocht alleen kan ik de temperatuur er niet op aanpassen, is dit normaal? Op de verpakking staat dat de mat uit gaat als deze 50 graden bereiken en weer aan gaat als deze 40 graden bereikt.

Als het dus zou moeten werken hoe raden jullie het aan om te plaatsen? De growkit iets boven de mat houden door iets bij de hoeken of direct op de mat?

Als er andere dingen zijn waar ik rekening mee kan/moet houden dan hoor ik het graag:grin:
Klik om te vergroten...
Gewoon in de stekker steken en iets tussen je matje en de kweekset steken zoals een balpen . Als je de warmte mat gekocht hebt online van een paddo’s winkel zal het wel inorde zijn meestal werkt het niet bij een kamer met een temp lager dan 18 graden
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is er niet ergens een volledige starterskit te krijgen? Dus incl. zon 'incubator' idee of warmtemat?
Nog een vraag; zijn er nog voordelen aan een broeikas 'incubator' geval of is een warmtemat meer dan prima?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Otownpaddos zei:
Gewoon in de stekker steken en iets tussen je matje en de kweekset steken zoals een balpen . Als je de warmte mat gekocht hebt online van een paddo’s winkel zal het wel inorde zijn meestal werkt het niet bij een kamer met een temp lager dan 18 graden
Klik om te vergroten...
Gewoon een warmtematje van ongeveer 15 watt kopen en over het geheel een plastic bak op z'n kop plaatsen.
(Altijd in oplossingen proberen te denken, niet in problemen! :tonguewink:)
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#20
PaddoKweker zei:
Gewoon een warmtematje van ongeveer 15 watt kopen en over het geheel een plastic bak op z'n kop plaatsen.
(Altijd in oplossingen proberen te denken, niet in problemen! :tonguewink:)
Klik om te vergroten...
1) Denk je dat deze bak voldoende is? Is mijn plasticbak uit mijn groentenla. De bovenkant is niet zo heel doorzichtig meer.
2) En denk je dat de ligging goed is? Niet direct in het licht?
3) Ik heb nog altijd condens in mijn Golden Teacher paddo zak. De bak staat nu een week in het licht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."