Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeedplant probleem whatsgebeurt ?

Weedplant probleem whatsgebeurt ?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
2 probleempjes

mn plantjes staan er mooi bij alleen deze bladeren niet. ( het zijn dezelfde bladeren)

en dat scharminkeltje..... ik weet niet wat er mis is, de rest is mooi vol en groen.

De laatste foto staan ze allemaal groen te wezen op die 2 bladeren na.

Wat is er aan de hand ?
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#2
Teveel voeding? Lijken mij geen aantallen dat je er 1 meer of minder geeft toch
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die twee blaadjes er lekker tussenuit halen verder ziet op laatste foto gewoon goed uit toch
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ramon74 zei:
Teveel voeding? Lijken mij geen aantallen dat je er 1 meer of minder geeft toch
Klik om te vergroten...

Ik gok dat je het scharminkeltje bedoelt met teveel voeding ?
Die staat namelijk wel in n kleinere pot, dus overvoeding is n mogelijkheid.
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat kleintje ja 😂😂
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mag ik vragen wat voor soort aardemix je gebruikt en of je al aan het bijvoeden bent?

Het lijkt er namelijk op dat er een voedingsoverschot is bij de plant die er behoorlijk gestressed uitziet, door bepaalde stoffen teveel is de balans uit het medium en zal het ophopen en zodoende kan de plant geen essentiële voedingsstoffen opnemen, een oplossing kan zijn om te spoelen maar ik vrees dat er onomkeerbare schade is aangericht.

Bij de andere planten moet ik zeggen dat er nog geen reden is tot paniek maar je zal wel wat actie moeten ondernemen, deze staan nu namelijk vollop in bloei en het is niet gek dat er dan wat bladeren vergelen vanwege een gebrek aan stikstof. Dit gebeurd vaak bij planten in hun laatste fase en ze zal bladeren waar ze niks meer aan heeft ook laten afsterven.

Ik raad het af om vergeelde bladeren weg te knippen, dit is omdat de plant dan behoorlijk wat stress krijgt en iedere keer bladeren wegnemen zorgt voor een rem op de ontwikkeling van je toppen, met als gevolg dat ze meer blad wil gaan aanmaken omdat ze te vaak verstoord word. Bladeren snoeien is soms essentieël maar doe dit altijd op het juiste moment.

Ook zie ik hier en daar wat stippen op de bladeren maar kan niet goed zien of dit restkalk is uit water of misschien wel een bepaalde ziekte is, denk aan tripsen bijvoorbeeld. Kijk goed naar de onderzijde van je bladeren om afwijken te zien.

Ongeacht wat het ook is, ze zien er nog prima uit en je kan er nog flink wat van afhalen hoor!

Succes🌿
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anarcrim zei:
Hallo,
2 probleempjes

mn plantjes staan er mooi bij alleen deze bladeren niet. ( het zijn dezelfde bladeren)

en dat scharminkeltje..... ik weet niet wat er mis is, de rest is mooi vol en groen.

De laatste foto staan ze allemaal groen te wezen op die 2 bladeren na.

Wat is er aan de hand ?
Klik om te vergroten...
Ik denk voornamelijk aan drie zaken:
-Mogelijk staat die kleinere plant wat te strekken; dat gebeurt als de plant (te) weinig licht krijgt en daardoor snel in de lengte gaat groeien om wat meer licht te vangen
-Het fenotype van dat individu kan anders zijn. Veel zaden worden niet meer goed gestabiliseerd tot een ras, wat betekent dat een percentage van de zaden een ander uiterlijk heeft. Dat kan ook doorwerken in de stoffen die de plant produceert.
-Je kan ook te maken hebben met een genetische beschadiging. Aangezien de bladeren van de plant er ook een beetje gek uitzien kan daar best nog sprake van zijn.
d
dokterandersLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat ik zie is

voedings te kort
daarna een verdampings probleem
en daarna overvoeding
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gebruik je een EC meter? Ik vond het handig omdat je zo veel makkelijker je voedingswaarde onder controle kunt houden,
ik zou ze spoelen, en ze iets minder vaak wat lekkers geven 😏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."