#1
Heel cool, ik ben benieuwd of de zakjes zullen aanslaan, al veel succes alvast.

Geen idee, ga het proberen, wie weet lukt het.. ga eerst experimenteren met semperviva, gevolgd door caerulescens.. en wie weet kan ik aankomend jaar een printje bemachtigen van zopetecorum. Dit is een zeer exclusieve soort.. slechts een handje vol mensen hebben deze soort gekweektBen heel benieuwd hoe het gaat lukken, tof idee om met planten te werken lijkt me tof om een soort biotoop te proberen creëren
Nou tussen de cubensis varianten (golden teacher, penis envy, PES amazonian, enz enz enz)... is het verschil nihiel. Je kan ook een thee extract maken van cubensis.. verse paddo's prakken in klein laagje kokend water met citroenzuur.. daarna al het vocht eruit wringen met een notenmelkzak.. het verkregen extra bevat geen vruchtlichamen en schijnt de misselijkheid en body load volledig weg te nemen. Zelf nog niet geprobeerd trouwens..Super interessant, 0t0lerance!
Afgezien van de sterkte per gram, is het verschil tussen de paddo's echt te "voelen" tijdens de trip? Lijkt me zo subjectief, maar toch geheel plausibel.
Ben benieuwd naar foto's van de kleine engeltjes wanneer ze er zijn, maar die komen zeker pas in het najaar op z'n vroegst?
ik ga sowieso de subtropicalis ook op cvg spawnen, wat ik aan agar over heb gaat gewoon in een pot met graan Zover ik weet zijn de meeste op ongeveer dezelfde fc te kweken (tub/zak in mono), ga zelf de ez dial proberen van pasty (met wellicht een laag water erin, heater en luchtsteentje erin voor wat extra luchtvochtigheid, minimale hoeveelheid FAE).. soort mix met JCM FC, echter resulteerd dat is veel te veel FAE voor zapotecorum, subtropicalis schijnt het er perfect op te doen. Had er ook lions maine in zitten, maar alle 7 zakken deden niks meer, denk te lang geconsolideerd tijdens mn vakantie.. maar ik had geen zin om een sgfc te maken.. dus heb ze maar de tuin in gegooid.Zit er veel verschil in het kweekproces tussen verschillende soorten psilocybe? Heb aardig wat cubensis varianten gegroeid, meestal op rogge/mais/vogelzaad spawn met CVG substraat. Werkt CVG ook voor deze exotische varianten of moet je echt op houtsnippers, stro of iets anders gaan groeien? En groeien ze prima op kamertemperatuur of werk je met grow tents / gecontroleerde temperatuur/humidity?
Thanks voor je updates, interessant om te lezen. Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je LC gebruikt als je het toch al op agar hebt staan. Naar mijn weten is LC niet sneller dan stukje agar bij je substrate gooien. Het geeft je vooral een extra contaminatie stap. Gebruik je LC zodat je je growbags niet hoeft te openen?
Ben van plan om de volgende keer een Penis Envy strain te proberen, albino dan wel normale. Als dat goed lukt misschien kijken naar cyanens of een van deze exoten die je genoemd hebt.
Sorry voor alles vragen, haha. Mooie hobby joh, kweken. Deze zomer heb ik vooral Lion's Mane gegroeid.

Psilocybe Subtropicalis:Proefzakjes bestaan uit 50% brf cakes. 50% stro en een extra toevoeging. Echter in de geval de brf niet in de juiste volgorde gemaakt en zitten klooien met veldcapciteit.. dus is een beetje een mislukt experiment.. maar ach, is verder schoon, kijk wel wat het doet. Maar stel er zat enkel klassiek "bulk substraat" in (coir/vermiculiet/gips) dan had dat niet gewerkt, aangezien er geen voedingswaarde in zit. Vandaar de combi met brf of bijvoorbeeld graszaad zie ik ook wel eens voorbij komen.Bedoel je dat je dan rechtstreeks vloeibare cultuur injecteert in het bulk substraat?
Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.
Jazeker, 0.5gr bij de bios. Thee van gemaakt.. kickte enorms snel in, zo'n 5min na consumptie. Gok qua sterkte 'mild' aangezien deze soort enorm sterk wordt naarmate die rijpt (heb ze relatief vroeg geplukt). Gok equivalent van 1 a 1,5gr droge cubensis. Dus viel mee. Ben vooral opzoek naar een mooie pheno om te klonen.. dus heb 1 mono en 2 shoebox gaande met subtropicalis.. naast de berg zakkies in een grote fc. Verder 2 mono's aan P. Zapotecorum mexico, P. Papuana bakkies nog geen succes mee.. na 2 maanden niks..En is de potentie al getest?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."